thermisch (lang) ondergoed tegen koude benen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iranda

thermisch (lang) ondergoed tegen koude benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 00:25

Volgens het KNMI wordt het weer kouder... Aangezien rijden met dikke thermobroek niet echt een succes is (snel te warm, lomp ding etc) vraag ik me af of het ook anders kan. Nu kan ik zelf nog een maillot onder mn rijbroek doen, maar manlief heeft ook koude benen en ziet dat (begrijpelijk Tong uitsteken) niet zo zitten. Weten jullie of er ook een soort thermisch ondergoed te koop is, dat geschikt is voor paardrijden (dus geen naad aan de binnenkant van de benen)?

Dat zou vast helpen om goed warm te blijven tijdens lange winterse buitenritten Lachen

Cassidy

Re: thermisch (lang) ondergoed tegen koude benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:30

Ik zou niet zo snel aan ondergoed beginnen, maar chaps (en dan die hoge) houden je benen ook lekker warm, en geven je minder snel het gevoel als Michelinmannetje te paard te zitten.

KailehS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:32

ik heb een 'ski' onderbroek. Inderdaad dat thermische ondergoed. De 1e keer voel je je flink lomp, maar ik rijdt er nu al 3 weken mee, en voel me nu juist 'leeg' zonder. En koude benen zijn volledig verleden tijd met die broek, terwijl ik een koukleum 1e klas ben Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 08:45

Ik heb zelf neopreen chaps, die helemaal tot aan je bovenbeen gaan. Je kunt ze ook over je laars heen doen. Die houden je benen heel fijn warm.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 08:47

Ik heb er wel eentje.
Zo´n witte lange legging/onderbroek.
Ik draag deze altijd onder mijn paardrijbroek en als het heel koud is zelfs onder mijn gewone broek.
Ik ben er super tevreden over.
Heb nooit meer koude benen. En tijdens het rijden heb ik ook geen last van de broek. Je voelt het niet zitten.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 08:50

Ik heb een lange thermo onderbroek. Had ik gekocht voor m'n man maar die wilde hem niet want tja, hij is een macho en gaat niet met zo'n ding aanlopen onder zijn kleding. Haha!
Nou goed dan mietje. Ik draag hem als het koud is en het is echt heerlijk warm en onder de rijbroek zie je hem echt niet.
En wat KailehS al zegt, voel me zo naakt zonder die broek.
Effe naar de hema en bij het oudmannen ondergoed neuzen. Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:35

Lange chaps Ja Ik heb neoprenen van KITT. Zitten heerlijk, rekken wat mee en je blijft er heerlijk warm in. Ik had zelf ook altijd vresleijk last van koude bovenbenen. Ik heb eigenlijk sinds ik ze heb (oltober) nog maar 1 keer zonder chaps gereden, zo goed bevallen ze Haha! Ik heb zwarte, maar ze zijn er ook in andere kleuren te krijgen.
http://img.photobucket.com/albums/v682/ ... /spr04.jpg

Die van mij komen van www.saddle-up.nl

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:40

Bij de Kruidvat heb je ook lange thermobroeken die je makkelijk onder de rijbroek kunt dragen Ja Kost rond de €6,-

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:58

Ik heb een ook zoiets maar dat is niet echt een onderbroek meer een soort van legging wat je onder je paardrijbroek kan doen. Gekocht bij de welkoop van het merk Helly hansen. Is echt heel erg lekker warm en helemaal niet zo dik dus het zit erg lekker onder je rijbroek!

Ik heb zelf ook zo'n over thermobroek vindt ik ook niet zo'n succes gebruik hem alleen als het echt heel erg koud is of als het sneeuwt Tong uitsteken

x_i_ris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:06

Ja heb ook z'n witte legging zeg maar
maar het is echt super fijn het houd je
echt heel warm en het is net gewoon of
je een panty ofzo onder je kleding aan hebt.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:51

ik rijd met lang ondergoed én dikke rijbroek. Mijn rijbroek is gevoerd en gewateerd... het ziet er niet uit, maar het houd je warm (ook bij -15) het is inderdaad even wennen, maar zo lom[p is het toch niet.....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:56

Ik zweer helemaal bij m'n hardloopbroek onder m'n rijbroek. Het wintermodel isoleert veel beter dan al het thermo-ondergoed dat ik geprobeerd heb en het blijft heel erg goed zitten.

x_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:30

Panty of Majo onder je rijbroek wil ook helpen Lachen
of anders een oude (nog bruikbare) broek over je rijbroek, of gewoon thermobroek kopen in de ruitersportwinkel. Lachen

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 10:49

ja zow grote thermo onderbroek halen ofzo ik rij zelf met thermo sokken en shirt.., wel warm en ja chaps zorgt ook voor de benodigde warmte hoor Haha!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:04

Ik heb een paar weken geleden een lange thermo broek gekocht voor onder mijn rijbroek!
Is heerlijk warm en ik merk bijna niet dat ik hem aan heb!

brietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:57

Panty's mailloits zijn echt fijn en goedkoop voor tijdens het rijden!
Maar een sportbroekje er onder is natuurlijk ook een idee. Moet je wel weer lekkere warme sokken aan doen om je onderbenen warm te houden! Ik rij in de winter wel eens met ski sokken tegen koude tenen:P

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:47

Thermobroek van de Hema! Zijn even dik als malliots en het lijkt op een legging., van de naden heb ik geen last want het is geen dikke broek. Ze zitten in een voorverpakte verpakking per 1 en alleen in het wit, geloof zo rond de 15 euro maar weet het niet zeker.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:58

Hmmm zijn die er ook voor mannen? Ik heb wel maillots, maar dat lijkt me voor manlief niet zo comfi Lachen
Als het straks weer gaat vriezen maar eens gauw naar de Hema of de Perry denk ik. Goed om te weten dat het helpt!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:46

Thermo-ondergoed is er inderdaad ook voor mannen. Enige tijd geleden lagen ze bij de hema, maar ik weet niet of die er nog zijn. Anders voor iets meer geld bij een buitensportzaak. Mijn broeken hebben wel naden aan de binnenkant, maar ik heb daar geen last van.

Als je er een strakke rijbroek over aantrekt voegen ze voor mij echter maar een beetje warmte toe, en zit het allemaal net wat te strak. Zelf vind ik het dan ook lekkerder zitten en ook warmer in combinatie met een niet te strakke stretchbroek.

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:51

Thermo ondergoed, werkt prima!!
Oetlelijk helpt wel en zie je toch niet Knipoog

x

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:54

Ik heb ook zo'n ding van de HEMA, en je hebt dan echt wel lekker warme benen. Is er ook voor mannen Knipoog
Is ook helemaal niet lomp ofzo. Kan er makkelijk mee rijden, zit gewoon onder je kleding.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:39

jesse_rulez schreef:
Bij de Kruidvat heb je ook lange thermobroeken die je makkelijk onder de rijbroek kunt dragen Ja Kost rond de €6,-

Ja Bevalt mij ook prima.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:32

Ik heb een hekel aan dingen onder mijn rijbroek. het gaat me te strak om de knieen zitten wat pijn gaat doen. Bovendien passen dan mijn chaps niet meer.
Dus meerdere jaren geleden zo'n dikke thermobroek gekocht. Heerlijk voor het lesgeven enzo, maar er valt niet mee te rijden. Trekt aan je knieen en kruipt omhoog, tenzij je de elastieken onder je voeten doet, maar dat gaat het nog harder trekken.... Ook vind ik ze te stroef, door het kunsteleren zitvlak. Beiden vind ik dus niet fijn, maar.......!!!! Ik heb laatst die neopreen chaps mogen proberen, en dat vind ik dus echt een uitvinding. Trekken niet om mijn knieen, kruipen niet omhoog en zijn heerlijk warm, zelfs als ze wat nat worden!! Alleen 1 tip: trek ze pas uit als je weer thuis bent. Want het is héééél koud als je ze uitdoet!!
Maar persoonlijk vind ik dat dus een veel fijnere oplossing dan lang ondergoed.

MalleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:08

ik heb zelf altijd nooit koude benen.
Maar ik zal niet zo snel met ondergoed gaan beginnen.

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:12

Ik heb ooit voor de wintersport thermo onderkleding van Craft gekocht. Best prijzig, maar ik doe er nu al jaren mee en voor paardrijden gebruik ik het veelvuldig. Ik kan er zelfs nog mee in mijn laarzen en het houd je echt heel lekker warm.