Het gaat om mijn verzorgpony die misschien verkocht gaat worden, maar de eigenaar had geen idee qua prijs en ik moest het maar eens bekijken. Maar aangezien ik er ook niks van ken..

De pony
Naam: [***] (officieel Quadril van het Schietshof maar is niet ingeschreven in het stamboek).
Ras: New Forest
Geslacht: Ruin
Stokmaat: 1.45m
Geboortejaar: 1996
Vader: Heerbaan's Falco
Moeder: Kantje's Minerva
Qua karakter is het een speciale pony. Heeft karakter en weet wat ie wil (en vooral wat ie niet wil
). Op zich zit er niks kwaads in maar er gebeuren wel eens wat bokpartijen of bv. bij springen blijft de hindernis niet altijd recht staan (als in: alles slopen
). Qua looplust zit er niet veel in, hij doet het liever allemaal op het gemak. Je kan er wel wat uithalen maar dan moet hij er net zin in hebben en je moet het zelf ook maar weten te doen
Ook naar andere paarden toe is hij niet altijd even braaf, volgens mij heeft ie niet altijd door dat hij een ruin is, best wel een dominant typje. Maar dit alles is wel goed handelbaar, maar je moet het wel even weten
Het is gewoon een pony met karakter, maar daarom ook net wat speciaals 
Qua sport wordt er niet zoveel mee gedaan. Er wordt vooral recreatief gereden (lange buitenritten) en hij heeft een paar endurancewedstrijden gelopen (20/30 km). Wel is hij een ideale TREC-pony. Qua dressuur/springen enzo is het niet duidelijk, volgens de eigenaar kan die 70 cm springen maar we doen dit niet vaak dus daar kan ik niet echt wat over zeggen. Het is dus eigenlijk gewoon een recreatiepony, met misschien wel verborgen talenten
(die je er ook maar moet zien uit te halen
)Ik weet niet of er nog meer info nodig is, heb zo'n beetje proberen te zeggen wat het in het algemeen voor pony is

Wat foto's:
Begin oktober

Eind september

Standfoto september 2006: http://i152.photobucket.com/albums/s195 ... border.jpg
Ik
Ik rij 14 jaar en heb deze tijd bijna uitsluitend op de manège doorgebracht. Ik heb wel een tijd bij een dressuurruiter gereden waar ik veel geleerd heb en nog wat verzorgpaarden gehad. [***] verzorg ik nu bijna 1.5 jaar. Wat mijn doel is ivm paarden weet ik eigenlijk niet, ik denk niet veel speciaals. Gewoon fijn ermee bezig zijn en buitenritten maken, eventueel wat endurance en zeker wat TREC waar mogelijk. Maar ik denk niet dat ik ambities heb om echt bezig te gaan zijn met dressuur of springen, of hoog in de endurance/TREC-sport ofzo. Qua karakter ben ik rustig. Wel onderschat ik me vaak wel (dat ik bepaalde dingen niet durf en als ik het dan toch probeer blijkt het een makkie te zijn enzo). Ik heb een tijd gehad dat ik op gewoon alle paarden kroop (nieuw manègepaard bv. waarvan ze niet wisten wat of hoe: oh, ik test die wel even..) maar na een paar keer redelijk goed gevallen te zijn heb ik een tijd een vertrouwensdip gehad. Dat is nu wel al een aantal jaar geleden en ik ben er grotendeels over heen, maar er zijn nog momenten dat ik het daar moeilijk mee heb. Bv. tijdens een bokpartij van [***] krijg ik het benauwd, maar achteraf denk ik van: eigenlijk was dat niks .. (je voelt het ook wel atijd aankomen en hij bokt niet constant ofzo
).Weet niet wat ik nog meer kan vertellen .. als er vragen zijn mag je die natuurlijk stellen

Wat denken jullie? Zou het wat voor mij zijn? En wat zou jij voor zo'n pony geven?