Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, zoek een ruiter die het WEL kan en laat die het een tijdje oefenen (niet kijken
). Die ruiter kan je zeggen of het angst is of gewoon etteren, en hoe ie er doorheen te rijden is. Ga hier niet te lang zelf mee modderen, het wordt van kwaad tot erger, zeker als je afstapt of erger nog: omdraait en naar huis gaat. Probeer als je met meer man gaat rijden (en het dus blijkbaar beter gaat) het voortouw te nemen, niet er achteraan te hobbelen.
en heb nu een paard wat prima alleen naar buiten gaat. Mijn paard was echter wel jong, dus gemakkelijker te overtuigen, jij weet natuurlijk ook niet wat er eerder met je paard gebeurd is. 
Alicia2u schreef:kun je je paard houden als hij echt schrikt zonder ander paard erbij?
IKbenEllen schreef:Alicia2u schreef:kun je je paard houden als hij echt schrikt zonder ander paard erbij?
Vaak gemakkelijker als met een ander paard erbij, die vaak nog eens gezellig mee gaat staan "bang zijn".
Super belangrijk dat je paard leert ook buiten naar JOU te luisteren, en niet naar zichzelf of een ander paard
fleurriee schreef:@ellen
hm..dat is handig, ik vraag het wel aan mijn lesgever, die mag er wel even op. en het is echt etteren hoor, hij vind het echt níét eng..dat vind ik nog gewoon het stomste..dat het gewoon etteren is..

IKbenEllen schreef:Alicia2u schreef:kun je je paard houden als hij echt schrikt zonder ander paard erbij?
Vaak gemakkelijker als met een ander paard erbij, die vaak nog eens gezellig mee gaat staan "bang zijn".
Super belangrijk dat je paard leert ook buiten naar JOU te luisteren, en niet naar zichzelf of een ander paard
fleurriee schreef:oke is goed..ik ga het aan mijn lesgeven vragen! bedankt!
btw..jullie doen allemaal met: fleurriee schreef: (in een blok met grijs.) hoe doe je dat?(A)