Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Evelli schreef:een veulen van 8 maanden moet gewoon lekker in de wei lopen met zijn soort/leeftijdsgenootjes
natuurlijk is het belangrijk dat hij netjes naast je meeloopt maar echt gaan wandelen en zelfs draven zou ik voorlopig nog mee wachten
en als je die hierboven genoemde join-up gaat doen, lees je dan eerst in met alle sticky's endergelijke hier op bokt
kan levens gevaarlijk zijn
LilianR schreef:Onzin, geen Join Up nodig hier.
Voltigeur schreef:Evelli schreef:een veulen van 8 maanden moet gewoon lekker in de wei lopen met zijn soort/leeftijdsgenootjes
natuurlijk is het belangrijk dat hij netjes naast je meeloopt maar echt gaan wandelen en zelfs draven zou ik voorlopig nog mee wachten
en als je die hierboven genoemde join-up gaat doen, lees je dan eerst in met alle sticky's endergelijke hier op bokt
Een join up die op de JUISTE manier gedaan is, is helemaal niet gevaarlijk. En ik vind het persoonlijk wèl belangrijk dat een veulen al heel jong leert om bij je te lopen aan een touw. Probeer maar eens een paard van anderhalf of 2 jaar aan een touw te leren lopen... hij zal nogal een stukje met je gaan lopen als ie daar zin in heeft.
Voltigeur schreef:LilianR schreef:Onzin, geen Join Up nodig hier.
Graag wat meer uitleg als 't kan, gewoon zeggen dat iemand onzin vertelt is nogal makkelijk...
Evelli schreef:Lees dan ook goed
ik zeg dat het levensgevaarlijk kan zijn, vandaar dat ik haar aanraad om zich goed in te lezen
Evelli schreef:mensen we hebben het over een veulen van 8 maanden
die hoort lekker op de wei te staan, af en toe eens een knuffel te krijgen, voetjes oppakken en klein stukje mee te lopen aan een touw
die moet geen dingen gaan leren waar hij niet aan toe is, het is een baby, die laat je toch ook geen moeilijke rekensommen doen?
laat het veulen lekker veulen zijn
hns schreef:Ieder paard is anders Voltigeur en daarom heb ik een vreselijke hekel aan mensen die steeds maar via het zelfde progamma werken. Zadelmak maken? Oh eerst even een join up, dat doet wonderen!!BAH
Hier kan ik niet tegen, sorry. Ik geef toe dat bij sommige paarden een join up ook helpt maar ik los de zaken nog liever op met tijd en geduld in plaats van dat ik ze dwing om mij als leider te volgen.
Evelli schreef:een veulen van 8 maanden moet gewoon lekker in de wei lopen met zijn soort/leeftijdsgenootjes
Anke schreef:NHS is in principe diervriendelijk....je leert het respect te krijgen voor de mens en deze als leider te zien.
wandelen: een NHS touw is erg prettig, langer dan een halstertouw en korter dan een longeerlijn.