Grapje.
Nee, m'n dochter (4,5) ging deze zomer een keer naar de mini-ponyclub op de manege. Net voor de les werden de pony's ingereden door enkele oudere meisjes (zonder toezicht) en sommigen mepten er echt serieus op los met de zweep. Je hoorde ze tegen hun billen knallen, verschrikkelijk. Die beestjes stonden volledig in het zweet toen dochterlief erop moest. En ze was compleet over haar toeren van ernaar te kijken.
Hierdoor wou ze absoluut niet meer naar de manege. Maar bleef wel gek op paarden.
Kort daarna kocht ik een D-pony - niet meteen voor haar maar eerder voor mij (ivm schrik terug te overwinnen na slechte ervaring). Uiteraard was dit ook ergens met het idee dat ik er nu m'n vertrouwen kan mee terugwinnen en dat ze daarna inderdaad wel een goede leerpony kan zijn voor m'n dochter.
Sinds een 2-tal weken begint ze toch terug te zagen om te mogen paardrijden. Na wat ik in de manege heb gezien, heb ik er eigenlijk niet zoveel zin in om haar opnieuw met die praktijken te confronteren. En nu mijn pony tijdelijk op pension staat, beschik ik over een buitenpiste, waardoor ik eraan denk om haar gewoon zelf eerst enkele lesjes (nu ja niet echt lessen hé) te geven.
Uiteraard is mijn pony wel iets groter (1m43) dan diegene die ze hiervoor op de manege gebruiken. Daarom enige twijfel, m'n dochter is tenslotte nog maar een kleuter

M'n pony is echt wel het braafste schaap dat ik ooit heb ontmoet dus daar ligt ook niet het probleem.
vinden jullie het een goed idee om haar al te laten gewennen? En hoe pak ik dat best aan? Kan dit al met een longeerlijn? Of is dit nog te riskant?
Graag tips.
).