Hoe rijden jullie nu het vriest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Hoe rijden jullie nu het vriest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 16:28

Onze bak ik dus bevroren en erg hard, zo ook de weiden.
Ik kan de paarden op stal niet allemaal binnen laten dag en nacht (sommige ruiters komen niet vak.. Scheve mond ) en die paarden staan dan heel de dag binnen.
Maar de bak is dus ook super hard en daar kan ik echt niet met mijn paard inrijden, terwijl ik toch echt moet trainen en rijden om mijn paard fijn en soepel te houden bovendien heb ik ook nog wedstrijden die gereden moeten worden maar zonder voor berijdingen gaat dit natuurlijk niet.
Een buitenrit gaat opsig wel alleen bigint mijn paard na 5 minuten al te kloten omdat ze terug naar stal wil omdat alle andere paarden ook binnen zijn en als ze dan andere paarden wel in de wei zite staan wil ze helemaal niet meer.
Hoe zouden jullie dit oplossen, of hoe rijden jullie?

b.v.d

Fairytale

Re: Hoe rijden jullie nu het vriest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:32

In de bak rijden is voor mij ook geen optie, die is té hard en moet er niet aan denken dat ze onderuit gaat.
Helaas beschikt mijn stalling niet over een binnenbak (was het maar waar) dus het blijft dan bij een buitenritje in het bos of alleen longeren.
Haar dag en nacht binnen laten staan doe ik haar ook niet aan, ze moet wel getraint worden alleen dat gaat niet zo makkelijk nu het elke keer vriest.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:35

Bij ons is ook alles hard.Gelukkig is de wei vlak en staan ze gewoon de hele dag op de wei waardoor ze in elk geval uit de stal is.Verder kan ik dus ook alleen een buitenrit maken.Maar vaak niet alleen is ze veel te fris voor nu.Dus ben je weer afhankelijk.Gelukkig rij ik alleen onderlinge wedstrijden maar ik zou toch graag met mijn training verder willen.Maar met zo'n bak zit dat er niet in.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:38

Bij ons is de bak ook hard. Gelukkig is mijn paard pas drie en ben ik nog niet fanatiek met rijden, dus overdag staat ze nu gewoon op de wei en rijd ik niet. Mijn andere paard heeft een peesblessure en staat dus stil,maar andere winters ging ik met haar met de trailer naar de binnenbak. Kost een hoop tijd iedere keer, maar als je toch wilt rijden moet je wat!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:41

ook onze bak is keihard, maar de longeerkraal is in uitmundende staat gelukkig! noob wordt dus al de hele week aan de longe getraind, maar baal er wel van dat ik er niet op kan. ben vorige week op peperdure trainingsweek geweest met hem en nu kan ik dat dus niet doorzetten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:42

Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 20-12-07 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:42

De binnenbak of de bossen Ja

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 16:43

Ja klopt maar dan ben ik weer afhankelijk van iemand die kan rijden en dat gaat ook niet altijd. baal wel zeg, morgen vakantie en dan kan ik niet rijden :s
Ierepier: kun je haar wel longeren? ik ben bang dat ze haar enkel ofzo omzwikt.. en kreupel wordt
Bossen is voor mij geen optie daar wil ze zoizo niet alleen naar toe en dat is een half uur stappen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:44

zoek iemand waar je de binnenbak mag gebruiken. kik heb nu op loopaftand een binnenbak die ik zo vaak mag huren als ik wil.en

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:44

Op die manier ja, is er geen binnenbak in de buurt die kan huren? En in de bossen kan je evt je paard ook flink aan het werk zetten.

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:46

HIer nog iemand met zo´n probleem!! Onze bak is dus ook hard en moet er niet aan denken dat hij op zijn plaat gaat.. Daarbij hebben we ook nog een merrie die een peesblessure achter de rug heeft, dus wil niet dat daar iets mee gebeurt. En dan een 3,5 jarige hengst die momenteel wordt ingereden. Ik zit dus vast aan het wandelen of naar de manege toe om daar in de binnenbak te kunnen rijden. Anders kan ik dus ook niet rijden. Ik heb geen wedstrijden voorlopig op het programma, maar wil wel graag doortrainen.. Heb dat de vorst snel voorbij is, en dat het dan ook droog blijft en niet gaat regenen!!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 16:47

Nee de dichtste bij is een dorp verder en bij ons in het drop is er 1 alleen daar mag ik niet rijden omdat die van een andere vereniging is

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:50

Bij ons is de bak ook niet te rijden, veel te hard.
Zijn nu verplicht om 3 a 4x per week naar de manege te gaan. Is een hoop gedoe, iedere keer met de trailer. (Rijden met 4 meiden op stal Haha! )
De paarden kunnen verder ook niet naar buiten, dus op de dagen dat we niet rijden, worden ze aan de hand gestapt. Koe
Heb straks wel gehoord dat het zondag weer warmer wordt, dus hopelijk kunnen we volgende week weer lekker de bak in. Haha!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 16:51

Ja klopt zondag overdag wordt het 5 graden en 's nachts 0 graden hopen dat we dan weer kunnen rijden want zo schiet het niet op

Manon2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:53

In mijn verwarmde buitenbak *LOL*

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 16:54

Oh dan kom ik bij jou rijden Ja

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:56

Helaas is hier ook geen manege in de buurt waar ik de binnenbak van kan gebruiken. Scheve mond
Dus hopen dat het zondag wat mooier weer wordt!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:59

ja mijn bak is ook knoer hard maar gelukkig heb ik mijn e achter b en de rest
dus ik ga minstens 3 keer per week in de binnenbak rije van onze vereniging Bloos
daar gaat veel tijd in zitten maar gelukkig kan ik zo wel door trainen

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:53

Zondag zou het idd beter weer worden, maar dan ook geen witte kerst! Knipoog

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:57

Ik heb heel de week al niet gereden
Het is namelijk niet mijn paard, en aangezien de eigenaar niet met haar en mij naar een binnenbak wil gaan rijden, werkt dat niet echt Scheve mond
En op zaterdagen rijden we ook buitenritten, ben benieuwd hoe het komende zaterdag wordt. Ik denk dat het een kort stapritje wordt Tong uitsteken

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:01

Ik ben zo blij dat ik bij een binnenbak sta. Mijn paard gaat elke ochtend een uurtje los in de binnenbak, en als ik het zou kunnen, zou ik hem daarna lekker kunnen rijden. Maar ik ben blij als het weer gaat dooien, dan kan hij weer lekker een halve dag zijn paddock in.

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:05

Wij hebben ook een binnenbak. Opzich wel handig dus Clown Maar als we die niet hadden zou ik waarschijnlijk ook niet kunnen rijden..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:03

Onze bak is ook bevroren (en helaas geen binnenbak) dus ik ben nu rondjes om de stal aan het stappen met wat inbuig-oefeningetjes en kleine stukjes draf. Clown

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:12

Ik ga vandaag is kijken of ik weer kan rijden, het bovenste laagje van de bak is nu niet meer keihard. Buitenritten zijn geen optie, m'n pony is nu erg vrolijk en ik wil nog niet dood Vork

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:18

Onze buitenbak is ook bevroren en ook ik heb geen binnenbak. Die van mij staat gewoon stil nu met dit weer. Bloos Overdag staat hij gewoon op de wei. Ja