let je op de jury bij het inschrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juval

let je op de jury bij het inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 11:36

Let je bij het inschrijven voor dressuurwedstrijden er op welke juryleden er jureren?
bijvoorbeeld dat je niet inschrijft omdat je een mindere ervaring hebt met een bepaalde jury, of juist wel als je (denkt dat) sneller winstpunten kan verwachten bij een bepaalde jury?

natuurlijk is niet altijd van te voren bekend welke jury er bij welke wedstrijd is, maar het is wel vaak zo (ervaring leert) dat jury's vaak bij dezelfde verenigingen komen.

vraagje dus, let jij daarop, en mijdt je daarom bepaalde wedstrijden? Cool

Mistic

Re: let je op de jury bij het inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:39

Ik let daar niet op. Althans, ik ga me niet extra inschrijven of juist niet inschrijven bij een bepaalde jury.
Wel pak ik oude coupons erbij om te kijken of ik bij een bepaalde jury net even "meer mijn best" moet doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:16

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de jury van tevoren bekend gemaakt werd. Die jury zie ik pas op het moment dat hij binnenkomt of op het moment dat ik de bak in rijdt.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:19

HIer in de buurt is het ook geen gewoonte dat de jury's al zo vroeg bekend worden gemaakt. Als dat wel zo was, dan keek ik er nog niet naar. Ik rijd maar een beperkt aantal wedstrijden ( ivm afstand ),als ik dan ook nog daar op moet gaan letten, zijn er dadelijk helemaal geen wedstrijden meer over waar ik kan rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:21

Bij ons is het nooit op voorhand bekent welke jury we krijgen. En daar let ik ook niet op. Wel weet ik dat bepaalde jury's liever dit of dat zien en als mijn paard dat op dat moment aan kan probeer ik dat bij het losrijden er in te rijden. (de ene ziet ze liever lager, de ander liever al wat opgerichter) Maar dan moet ik als een van de laatste starten en weten we van andere ruiters de jury al.

Heb ook jury's die ik zie zitten waarvan ik zeg 'dit word een proefje voor mezelf'. En dat neem ik ze niet kwalijk hoor, absoluut niet. Het zijn ook maar mensen, maar dan weet ik gewoon al dat ik laag beoordeeld ga worden. Lachen

Maar niet starten om de jury? Je start toch niet enkel voor punten?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:24

Er is wel 1 jury die niet zo geliefd is bij ons op stal, deze jury heeft het niet zo op haflingers en aan gezien ik op een haflingerstal rijd is ze dus niet zo geliefd.. We hebben 1 keer mee gemaakt dat ze op een haflinger wedstrijd moest jureren, de eerste had toen geloof ik 178 punten terwijl de proeven echt heel netjes waren gereden.. Van de verhalen die we van haar hebben gehoord komt uit dat ze nog nooit iemand met een haflinger een winstpunt heeft gegeven..

Voor zo ver ik weet zijn de jury's bij ons vaak niet bekend voor de wedstrijd, maar als we het zouden weten zouden we dus niet naar haar gaan..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:30

Ik zie meestal de naam van de jury pas als die op de startlijst staat en soms zelfs pas als ik mijn coupon terugkrijg...

Ik schrijf dus niet in op een bepaalde jury.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:50

Ik zie meestal 1 dag voor de wedstrijd wie jureert, of pas op de wedstrijd zelf. Ben iig niet selectief in het uitzoeken van de jury, ik zie wel wie er zit.
Al is er 1 jury waar ik pertinent niet voor rijd, maar dat is een persoonskwestie en ik heb geen zin om onterecht verlies te rijden. Als ik haar dus tegenkom, dan groet ik netjes af ...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:57

Ik zie de jury meestal niet eerder dan de startlijst, en dan is uitschrijven al te laat Knipoog
Maar er zijn ook vrijwel geen jury's waar ik perse niet wil starten, kan er zo snel maar 1 bedenken waar ik liever niet binnen rijd.
En een jury uitzoeken omdat ik dan snel mn punten krijg.. wie houd ik dan voor de gek? Op zo'n manier kom ik mezelf toch wel tegen, dus dat heeft geen zin.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:08

Nee, maakt me niks uit. Daarnaast is het toch juist een uitdaging om zo'n jury de ogen uit te steken als het beter gaat dan een eerdere wedstrijd?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:41

Ik selecteer op accomodatie en organisatie. Jury zie ik vaak pas achteraf, en dan nog onthou ik het niet eens Clown

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:46

Zelf rij ik alleen FNRS proeven, maar als de eigenaresse van de manege gaat jureren, rij ik liever niet. Al is me proef nog zo goed! dan slaag ik niet! En alleen de mensen die daar hun paard hebben staan of daar een paard voledig leasen krijgen goeie punten en vaak een 1e plek! :S

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:55

Jury zie ik vaak pas als ik de startlijsten zie. Ik schrijf me er dus niet op in. Wel pak ik soms m'n oude coupons er bij om te kijken hoe ik het eerder bij die jury gedaan heb.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:37

nee nooit, ik weet zelfs niet eens als ik mijn proef ga rijden wie de jury is en ik hoef het ook niet te weten.
wat heeft het voor nut, je kunt je er alleen maar druk over gaan zitten maken en ik vind dat je bij iedereen een goede proef neer moet kunnen zetten.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:43

Ik weet het nooit van te voren en het maakt me ook niet uit welke jury jureert.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:46

Ik let er eigenlijk nooit op.
Soms als ik een jury vaker heb gehad pak ik wel eens mn oude coupons erbij om te kijken of er verbetering was m.b.t vorige keer dat ik reed bij die jury.

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:49

nee let ik niet op
kijk alleen naar de plaats en datum hihi Clown

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:50

Het staat er bij ons vrijwel nooit bij wie er jureert en zelfs al is het een wat minder gunstige jury dan nog zou ik gewoon starten. Al kan ik me voorstellen dat je je terug trekt als je flinke problemen hebt met een jury in de privésfeer.

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:53

ik let er ook niet op. We krijgen het ook meestal pas te zien als je de ring in rijdt. Er zijn juryleden waarbij je te weinig punten krijgt, maar ook waar je te veel punten krijgt, dus uiteindelijk komt het weer in evenwicht. Het is alleen jammer als je een jury krijgt die je te lage punten geeft op regionale kampioenschappen, maar ook daar doe je niets aan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:16

bij mij is het soms zo erg dat ik zelfs naderhand geen flauw idee heb wie mij heeft gejureerd Clown ( tot ik op de coupon kijk)

er zijn een stuk of 3 jury's die ik supergaaf vind als ik ze heb omdat die heel eerlijk punten en gewoon naderhand bijvoorbeeld niet te beroerd zijn om een paar tips te geven,maar niet gaan naar een wedstrijd vanweg een jury?
als ik mijn paard goed voor elkaar heb, krijg ik de punten wel, ongeacht de jury.
Dan moet ik mij inderdaad niet inschrijven,maar om de reden dat ik dan thuis meer moet gaan trainen ipv die jury's te ontwijken Ja

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:19

Het gebeurt toch regelmatig dat mensen zich op het laatste moment uitschrijven als ze weten wie de jury is. Ze betalen liever voor een niet gereden wedstrijd dan dat ze zich door bepaalde juryleden laten jureren.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:00

Waar ik altijd start, is de jury bijna altijd 2 weken van te voren bekend. Maar ik heb me nog nooit uitgeschreven, ondanks ik meestal wel weet of ik bij een jury winst rijd of niet.

Ik ken wel iemand die zich bij bepaalde jury's altijd uitschrijft. Vind dat een beetje belachelijk Nagelbijten / Gniffelen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:04

Ziolette schreef:
Het gebeurt toch regelmatig dat mensen zich op het laatste moment uitschrijven als ze weten wie de jury is. Ze betalen liever voor een niet gereden wedstrijd dan dat ze zich door bepaalde juryleden laten jureren.

ik kan me er 1 in geval wat bij voorstellen. Iemand die zich laat beinvloeden door iets dat in het verleden bij die jury in een proef gebeurd is. Daar kan ik doen wat ik wil, maar die jury blijft dat gewoon bij zich dragen en ik kan het me deels ook nog voorstellen. (meet uitleg evt via pb)
Maar aan de andere kant, laatst had ik een jury waarvan de halve stal zeiden dat ze echt no way zouden starten bij haar. Ik had dr nooit gehad, dus lekker binnen gereden bij dr en... 1 redelijke proef waarin ie even stout was en 1 matige proef. 1x winst, superleuk en zeer bruikbaar commentaar. Echt, ik ben blij dat ik wel gegaan was dus!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:06

Nee, ook al is het bekend. Ik rijd omdat ik die vereniging fijn vind rijden en omdat ik commentaar wil zodat ik beter kan worden!

Wat ik wel doe is kijken of ik de jury al eens gehad heb. De meeste protocols heb ik bewaard en dan kijk ik terug wat er toen voor commentaar was.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:13

Het gebeurt hier zo weinig dat je dezelfde hebt, misschien dat ik het afgelopen jaar 2x dezelfde heb gehad.

Ik let er dus ook niet op. Gewoon rijden zoals het op die dag het beste wil