Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:ik heb het in ff denken , ik geloof 2000 of 2001 gehaald, en heb op de vrachtwagen gezeten (als baan)
dan is het rendabel
maar als je een keer een paar paarden moet verrijden ben je goedkoper uit als je iemand inhuurt, of op en neer rijd met de trailer, dan dat je je hele rijbewijs gaat halen.

advanbergen schreef:Met BE mag je ook opleggers rijden tot een maximum van 7.000 kilo. Daar kunnen dus meer paarden in. Heeft wel een aparte koppeling (schijf) en zijn over het algeeen vrij nieuw.
Judje schreef:Wat ik heb begrepen over die paardenvrachtwagens voor B is dat het afhankelijk is van of het een omgebouwde is of een originele paardenvrachtwagen.
Wanneer ze zijn omgebouwd van 'gewoon' naar paardenvrachtwagen is het leeg gewicht vaak hoger, waardoor je maar 1 paard kan vervoeren. Bij originele paardenvrachtwagentjes voor B schijnt het leeggewicht een stuk lager te zijn, waardoor je dus wel 2 paarden er in kan vervoeren voordat je boven de 3500 kg uit komt.
Citaat:Overbelasting is dus het gevaar bij dit soort wagentjes. Waarom zit er dan een 2paards inrichting in en waarom wordt deze als 2 PAARDS vrachtwagen verkocht?
Judje schreef:Pff, dat zijn dan wel 2 pony's inderdaad hooguit.
Hmm, vaag, ik dacht dat toch echt begrepen te hebben.
Zijn er geen vrachtwagentjes die een ledig gewicht hebben van onder de 2300?
Yetse schreef:De auto is gekeurd naar een 4500 kilo chassis.
Ze gaan uit van een kilootje of 900, maar zeker weten ze het niet.
Een herkeuring naar vrachtwagen zou best een optie kunnen zijn, damn, het is zo'n leuk wagentje!
imker schreef:Net even zitten snuffen op het WWW en moet zeggen dat ík best gecharmeerd ben van de BE-trekker/opleggercombinaties.
Ikke, wat is jouw mening hierover?

.