Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lynske78 schreef:Ik denk dat je het gewoon even moet negeren. Als je er aandacht aan gaat geven wordt het waarschijnlijk erger en gebeurt het vaker. Dus ook niet kalmerend toespreken of ho maar zeggen. Gewoon net doen of niets ziet of hoort.

Cassidy schreef:Heeft ze het halster of het halstertouw een keer met succes stuk kunnen krijgen?
Als ze nog niet heeft los kunnen komen: haal het touw door een lus en hou dat vast. Gebruik een touwhalster en hou druk tot ze toegeeft, daarna druk acuut laten vallen. Wegvallen van druk = beloning. Geleidelijk opbouwen. Realiseer je dat een touwhalster een werkhalster is en niet gebruikt moet worden om vast te zetten of los te gooien, maar ermee trainen kan wel.
Lynske78 schreef:Ik denk dat je het gewoon even moet negeren. Als je er aandacht aan gaat geven wordt het waarschijnlijk erger en gebeurt het vaker. Dus ook niet kalmerend toespreken of ho maar zeggen. Gewoon net doen of niets ziet of hoort.
Dan went ze er wel weer aan. Een paniekhaak lijkt me dan wel verstandig trouwens. En inderdaad, sowieso een oogje in het zeil houden.