jezelf warm houden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyFlower

jezelf warm houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:44

Wat doen jullie om jezelf warm te houden buiten? Ik heb al heel lang niet 's winters buiten gereden. Heeft er iemand ervaring met thermokleding en welke handschoenen, sokken ed. zijn aan te raden?

mirror666

Re: jezelf warm houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:46

thermoboots aan
evt extra trui onder je jas
van die ''zwervershandschoentjes'' met afgeknipte vingers
en dan heb ik het meestal snikheet Nagelbijten / Gniffelen

ook een kwestie van wennen denk ik hoor Lachen

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:48

thermossokken, thermosbroek, thermoslaarzen en sinds kort heb ik lange neopreen chaps, houd me ook lekker warm.
Verder nog een dikke blouse aan en een bodywarmer.
Gaat prima!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:51

Voor dat je gaat rijden de stallen uitmesten zodat je lekker warm wordt en warm blijft als je meteen hierna op je paard stapt.
En natuurlijk een lekkere dikke trui,jas en handschoenen aan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:58

Een lekkere dikke trui (met thermoshirt dr onder sommige gevallen) of gewoon een ander truitje of t-shirt... in iedergeval lagen Lachen. Een jas ben ik niet zo'n fan van.... Al heb ik wel één regenjas met fleecevulling. Verder heb ik altijd een gewone rijbroek aan (wel een wat dikkere) en ik vind mijn thermolaarzen echt super!!! En het beste om warm te blijven is natuurlijk om jezelf en je paard goed aan het werk te zetten Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:24

Laagjes Lachen Ik heb een hemd, t shirt met lange mouwen, trui en daarboven een jas. De neopreen chaps heb ik ook, kan ze erg aanraden Ja (www.saddle-up.nl) Had altijd zulke koude bovenbenen, ik rij al een paar weken niet meer zonder, vind ze veel te fijn. Ik heb ook handschoenen waar de bovenkant neopreen van is, ik wil nog een paar die helemaal van neopreen zijn.
Verder heb ik nog lange sokken aan en thermolaarsjes. Laat de vrieskou maar komen Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:32

goed druk doen, veel bewegen, intensief rijden misschien?

thermodingen helpen bij mij iig nooit. zeker niet als ik stil zit en niets doe...

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:33

Ik heb..
Thermolaarzen, dikkewinterpaardensokken Vork
Thermoondergoed, naja.. shirt en een lange strakke broek (net zo iets als een maillot maar dan geen 'voet' eraan, en is het thermostof.
Een fleecevest van me pa's werk (€140) en een Mountain Horse jas (€150, winddicht, waterdicht in zeer 'erge' omstandigheden, oa. noodweer)
Voor thermoondergoed was ik €60 kwijt (shirt en broek), (omdat ik kleine maat heb) maar als je grotere maten hebt, ben je €50 per ding kwijt, dus €100. thermolaarzen had ik voor €22 , en me sokken voor € 11.
En me handschoenen, een keer gekocht voor €6, en ze bleken superwarm te zijn Nagelbijten / Gniffelen

Bij elkaar was ik dus...€389 kwijt aan goeie winterspullen Nagelbijten / Gniffelen

En een beetje intensief rijden.. tja dan ga ik toch echtwel vol zweet van me paard af hahaha Nagelbijten / Gniffelen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:34

extra trui een petje op een sjaal aan en thermolaarzen en daarbij een paar dunne en dikke sokken aan. en eventueel een thermobroek aan.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:37

Clown Stelletje koukleumen! Laagjes waarin je niet gaat zweten is tot nu toe iig de beste tip die ik je mee kan geven, vooral katoen en coolmax stof dragen heel fijn. Vermijd polyester kleding zoveel mogelijk, daar zweet je behoorlijk in en het neemt nauwelijks vocht op (resultaat; je lichaam koelt af).

Als het écht koud is - lees, onder de 3 graden met ijzige wind - dan trek ik een thermoshirt aan onder mijn polo en draag dan altijd een fleece sjaal in mijn werkvest (winddicht/waterdicht fleece van de Boerenbond). That's it Lachen Regelmatig zie je me alleen in een polo met korte mouwen op stal rondlopen als ik bezig ben. Enige nadeel is dat ik mezelf op het einde van de dag niet meer warm krijg zodra ik in de bus/trein zit.. Clown

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:56

Thermokleding aantrekken die je tijdens het skiën ook aanhebt!

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:24

dan moet je wel kijken waar de naaden zitten Wendel87....

Kitana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:18

Thermolaarzen aan en 2 paar sokken en een dikke koltrui en een dikke winterjas en handschoenen houd je wel warm denk ik ? Tong uitsteken

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:24

Voor mij zijn een shirt met lange mouwen, vest, jast, sjaal, thermolaarzen en handschoenen genoeg Nagelbijten / Gniffelen ik doe vaak bij extreme kou ook nog een strakke legging of pyjama broek onder mijn rijbroek. Erg lekker warm Lachen ik ben gelukkig niet zo'n kouwkleum

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:26

Sjaal, handschoenen(soms 2 paar over elkaar Haha! ), pyamabroek onder je rijbroek, 2 paar sokken, 2 vesten over elkaar. En als ik een stuk achter elkaar actief draaf dan krijg ik het meestal vanzelf wel warm. Lachen Ik heb trouwens van die ski-sokken, zijn best wel dik en lekker warm.

Triksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:47

Nylonkousen onder je rijbroek..
houd je voeten en benen lekker warm Haha!

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:17

Nou eigenlijk niet zoveel, als ik rijd heb ik gewoon een lekkere jas aan, maar voor de rest niet zoveels extra.
Heb het tijdens het rijden nooit koud.

Als ik bezig ben met de boel wat op te ruimen etc, in de winter buiten, of gewoon bezig ben met ze, zonder e rop te zitten heb ik gewoon een dikke, maar wel makkelijk bewegende jas aan, en dikke sokken. Verder niks extra's.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:19

Een Ski t-shirt is ook lekker warm Lachen

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:54

Ik zweer het bij een sjaal! Dat scheelt echt ontzettend veel als je het mij vraagt. En inderdaad, als je bezig bent krijg ik het vanzelf wel warm eigenlijk. Ik had een tijdje een panty aan onder mijn rijbroek, ook warm maar er kwamen bij mij altijd gaten in. Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 23:33

je moet je voeten warmhouden, daar krijg je et koud van als die afkoelen.
ik heb van die speciale thermolaarzen, met dubbele sokken en ik heb het zelden echt koud terwijl ik soms 3 uur achter elkaar les aan het geven ben in de volle wind Ja

x_LoTjE_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:17

Probeer vooral in beweging te blijven.
Ik doe meestal een hemdje aan, t-shirt, truitje, dikke trui en jas, sjaal, handschoenen, 3 paar sokken.
Als het echt heel koud is neem ik wel eens een fles met warme choclademelk mee Knipoog . dat helpt ook goed.

Mizz_Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:31

ik ben ook een echte koukleum, ik draag in de winter meestal een maillot of dikke panty onder mn rijbroek en dan een thermohemd met een fleece truitje onder een sweater met capuchon, heerlijk warm!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:40

thermokleding
zo'n trui en zo'n soort legging van thermo stof zit echt heerlijk en is heel lekker warm Knipoog

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:54

Ik zag ook eens van die thermo rijbroeken die je over je gewone rijbroek aan kan doen, hebben jullie hier ervaring mee?
Ik ben ook een enorme kou kleum...

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:13

Laagjes! Werkt beter dan 1 hele dikke trui..
Verder heb ik niet echt het idee dat al die thermo dingen helpen. Gewoon zorgen dat je bezig blijft buiten, krijg je het vanzelf warm.