ik heb zojuist voor de eerste maal een klacht gehad van iemand wiens pony ik gister geschoren heb en wil nu even vragen of het fair is wat ik gezegd heb of niet. (lang verhaal)
Ik was gister precies volgens afspraak om 4 op het adres (het regent dat het giet), niemand te zien. Ik bellen naar het nr dat ze me hebben gegeven voor het geval dat er iets tussen zou komen, 5 keer gebeld geen gehoor... ondertussen 15 min later stond ik op het punt om naar huis te rijden komen ze aan lopen.
Zij:Ja mevrouw heeft u een scheerapparaat dat op baterijen werkt?
Ik:Nee dat had je me aan de tel al gevraagd en toen heb ik gezegd dat ik stroom nodig heb.
Zij: Ow dan moet ik even bij de buren gaan vragen of ze stroom hebben. (15 min later komt ze terug) Ja we kunnen het bij de buren doen rij daar maar heen. Dus ik rij met de auto 20 meter verder, moeten ze de pony nog uit de wei plukken en duurt het nog eens 10 min voor ze met natte pony en al aangekomen zijn bij de buren. (ik sta ondertussen al 40min te wachten)
Zij: kan je in de regen scheren?
Ik:nee de pony moet droog en schoon zijn anders is het erg moeilijk scheren en wordt het niet zo mooi.
Zij: Ow ja maar je moet hem toch wel even doen want ik heb morgen wedstrijd.
(ik stond echt bijna te koken en was aan het verzinnen om naar huis te rijden) maar goed ik heb de pony dan toch in de regen staan scheren ondertussen was het bijna 5 uur en dus ook al zo goed als donker, dus ik vraag om licht hebben ze niet... ik heb de pony dus zo goed en kwaad i(n de stromende regen en het donker) als het ging helemaal geschoren elk stukje wel 2 gehad voor de zekerheid. Ik ben klaar en zeg kijk even of je nog wat ziet, nee is niet nodig ik heb tijdens het scheren al mee gekeken, beest een natte niet waterdichte mss net 200grams deken op en terug op de wei gezet en mij afgerekend. (ik dacht ondertussen weet je je zoekt het maar uit)
Krijg ik net telefoon,
Zij: Ja met de zus van ... je hebt hier gister een pony komen scheren en nu zagen we vandaag dat je nog wat stukjes bent vergeten onder zijn buik en nog ergens, zou je die morgen even bij kunnen komen werken.
Ik: Sorry maar ik kan dat niet komen doen zonder km vergoeding, ik heb aan de telefoon verteld dat de pony schoon en droog moet zijn en dat ik stroom en licht nodig heb (staat overigens ook overal in mijn advertentie's) en dat heb ik je zus gister ook nog eens verteld.
Zij: Ja maar er is voor een volledige scheerbeurt betaald.
Ik: Ja maar de conditie's waarin ik moest scheren waren niet volgens afspraak, verder heb ik nog gevraagd te controleren maar dat was niet nodig, dus zonder vergoeding kan ik dat niet komen doen.
Zij: Ik vind toch dat je morgen moet komen want ze heeft voor een volledige scheerbeurt betaald en die heeft ze niet gekregen.
Ik: Wanneer ik die vergoeding krijg is dat geen enkel probleem.
Zij: Dat doen we niet we zullen er wel voor zorgen dat er andere reclame voor je gemaakt wordt.
Ik: Je gaat je gang maar al mijn klanten zijn tevreden.... (over mij werk) Hier werd de tel erop gegooid.
Het is voor mij 110 km rijden dus ik vind het niet normaal dat onder de omstandigheden waar in ik de pony heb staan scheren die km vergoed worden wanneer ze willen dat ik dat bij kom werken.
Wat vinden jullie hier nu van? Nu achteraf bekeken had ik meteen moeten zeggen dat ik er niet aan begon maar dat is nu te laat, ik ben ook bijna zeker dat de plukjes die zijn blijven zitten echt minimaal zijn, maar dan nog zonder licht en met een natte pony kan je er bijna donder opzeggen dat er wel iets achterblijft.
Ik vind dat ik mijn recht sta om iig km vergoeding te vragen, ben wel 1,5 uur onderweg... dus dan weten jullie vast dat wanneer er slecht reclame over mij rond gaat waar dat aan ligt
Thx voor het lezen en ik hoop op eerlijke reactie je hoeft me niet te sparen als je het er niet mee eens bent.
Greetz

bahbah. Wat een volk om dat zo op die manier te doen, slaat toch nergens op.