altijd met oren naar achteren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PointSistah

altijd met oren naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 13:17

(ik denk niet dat het hier goed staat alleen ik wist niet waar het moest Clown )

hallo,
ik heb een leuk paardje hij is heel lief
verder niks mee aan de hand
in de stal heeft hij altijd de oren naar voren als hij mij ziet
maar als ik hem ga poetsen heeft hij ze altijd weer in de nek zitten
ook als ik ga rijden ofzo heeft hij het altijd naar achteren
en dat geeft me altijd zo naar gevoel net als of hij mij niet leuk vind
ik heb hem nu ongeveer 7 maanden
ik probeer altijd van alles te doen maar ik word er gewoon niet blij van
het idee te hebben dat hij het allemaal maar niks aan vind
ook komt hij niet naar mij toe als ik hem uit het land haal
hij rent ook neit weg ofzo, maar blijft gewoon eten, ik ga vaak met hem wandelen of andere dingen om hem vrolijk te maken
mischien weet ik gewoon niet hoe ik een relatie met hem moet opbouwen
verder is hij echt niet gemeen en echt 100 procent betrouwbaar
hebben jullie mischien tips

alvast super bedankt

magli

Re: altijd met oren naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:20

Hmm, ik denk niet echt dat het aan jouw licht. Mss heeft het paard ergens zeer ofzo, en legt hij daarom z'n oren plat bij het poetsen. Het zou me zeer verbazen moest het aan jou liggen, tenzij je tijdens het rijden het zodanig onaangenaam maakt voorhem dat hij het niet leuk vindt, maar dan moet je toch al serieus trekken enz.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:22

Oren naar achter/opzij als je erop zit, dat is juist een teken dat hij z'n aandacht bij jou heeft, ivm de rest van de omgeving. Dus dat is juist alleen maar goed.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:37

Ik denk niet dat je dat altijd goed kunt noemen eerlijk gezegd, wat tijdens wandeling is een paard toch juist aandachtig en meestal met z'n oren naar voren.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:45

Ik heb hetzelfde probleem ik heb ook een pony die met een buitenrit gewoon de oren naar voren heeft maar met rijden altijd naar achteren iedereen zegt dan nou wat een chagarijn.!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:29

BEH-->OPG

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:35

1 van de manege paarden bij ons doet dat ook.
Maar die draait haar oren gewoon naar achter,
volgens mij komt het gewoon omdat ze niet echt gelukkig zijn op de manege.
Wat wel begrijpbaar is.. iedere keer iemand anders op je rug hebben, sommige gebruikt een zweep en zo..
Er zijn gewoon paarden die er niet tegen kunnen om vaak iemand anders op hun rug te hebben en dus daarom zuur beginnen doen door hun oren naar achter te draaien, of te bijten in de stal of zo.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:45

volgens mij heeft ook elk paard een andere oorstand, sommige leggen de oren extreem naar achteren en zijn super lief verder Knipoog

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:14

Ik heb ook zo'n sjagrijnige doos. Het is een schat van een merrie, maar lijkt niets leuk te vinden, altijd haar oren naar achteren. Zit in de aard van het beestje( hoop) denk ik.

Alleen als er nieuwe dingen zijn te zien, of met voertijd, staan de oortjes naar voren.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:17

Astra is op stal altijd heel erg chagrijnig, en haal je ze uit, dan is ze het liefste paard van allemaal. Sommige paarden zijn fijngevoeliger dan andere, en hebben nogal snel de neiging om hun oren naar achteren te doen. Echte agressie is van een heel andere soort, samen met andere signalen. Ook tijdens het rijden luisterde ze altijd naar singalen mbh haar oren.
Probeer eens uit te vinden op welk punt precies ze haar oren naar achteren doet...dan ontdek je misschien dat je haar voorzichtiger moet benaderen , of iets anders

x_kiimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:48

ik ken een volbloedje en hij is super lief maar als je kuist wil hij je bijten enz alleen maar omdat hij zo'n dun huidje heeft maar de laatste tijd profiteert hij bij mij zelfs met de borstel me schapenvacht!! dus dan hou ik hem heel kort en als hij wil bijten trek ik hem aan en nu mag ik hem zelfs met de harde borstel kuisen (hij is wit dus moet wel xD) alleen wil hij soms nog bijten dan en bij rijden ook oren naar achter en als je hem wast enz allemaal om zijn dunne huidje Tong uitsteken

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:11

santos schreef:
Ik heb ook zo'n sjagrijnige doos. Het is een schat van een merrie, maar lijkt niets leuk te vinden, altijd haar oren naar achteren. Zit in de aard van het beestje( hoop) denk ik.

Alleen als er nieuwe dingen zijn te zien, of met voertijd, staan de oortjes naar voren.

Ja klopt, zo een heb ik er ook, helemaal niks mis mee loopt de hele dag in de wei alleen als er wat nieuws is of als ik met voer kom, dan gaan de oortjes weer naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:50

mijn eigen pony doet dit ook, maar veder geen tekenen van pijn etc. volgens mij is het niet altijd een probleem. pas als je merkt dat ze bijvoorbeeld der oren alleen naar achteren doet met zadel erop leggen of alleen wanneer je het bit probeert in te doen zou ik iemand naar je pony laten kijken.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:31

1paardenfan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:03

Ik denk dat je paard het gwn doet als waarschuwing ofzo als een paard vroeger van iets was gesc)hrokken of plots iets raars ziet anders weet ik het ook niet wat er aan de hand is maar ik denk dat hij het gwn uitzichzelf doet zoals kensha het zei ;

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:13

hangen de oren naar opzij-achteren of duwt ze ze echt plat in de nek? dat is namelijk nogal een verschil. ontspannen naar achter gerichte oren betekent dat het paard op jou let, met rijden zéker. als ze met rijden met gespitste oren loopt zegt dat niet meer dan dat ze op iets in haar omgeving let en niet op jou.

mistery30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:35

merrieveulen schreef:
hangen de oren naar opzij-achteren of duwt ze ze echt plat in de nek? dat is namelijk nogal een verschil. ontspannen naar achter gerichte oren betekent dat het paard op jou let, met rijden zéker. als ze met rijden met gespitste oren loopt zegt dat niet meer dan dat ze op iets in haar omgeving let en niet op jou.

mee eens , maar het kan idd ook zijn last van de rug, of iets dergelijks, ik zou er misschien toch naar laten kijken...

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:37

merrieveulen schreef:

Idd dit doet mijn merrie ook.Vooral als ik haar aan het poetsen ben bijv. bij haar staart dan doet ze het vooral.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:41

Dat doet mijn paard ook Knipoog
Dat is een goed teken zoals anderen ook zeggen,dat betekent dat het paard naar je 'luistert',als ik op wandeling met mijn paard ga heeft ze haar oortjes altijd naar voren,maar zodra ik een commando geef met m'n stem of ik laat haar gewoon in draf of galop overgaan dan doet ze haar oren wel naar achter,om te 'luisteren',na jah,dat is toch mijn mening wat ik er van vind Knipoog

ijong17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:05

Als jij altijd aardig bent tegen je paardje, dan zal het echt niet aan jou liggen, paarden hebben niet echt een voorkeur wat mensen betreft, als ze gewoon hun eten, beweging en knuffels krijgen vinden ze het vaak wel prima. Denk eerder dat hij misschien pijn heeft (bijv. rugproblemen), zeker omdat hij het ook doet tijdens het poetsen.

Succes.

Gr. Ingrid

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:46

dit is mijn veulen op wandeling:
Afbeelding

dit is mijn veulen op wandeling als ik tegen hem praat terwijl ik erachter loop:
Afbeelding

op de eerste foto let hij op het bos, zijn omgeving. hij komt daar niet dagelijks en vindt het schitterend om alles te verkennen. op de tweede foto richt hij zijn oren op mij, omdat ik iets zeg. zo gaat het altijd. hij heeft geen pijn, is niet boos... draait alleen zijn oren in mijn richting om goed op te kunnen vangen wat ik zeg.
ga eens kijken naar paarden in de wei, die rustig staan te eten. zelden gespitste oren.

Ucorazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:32

er is idd een verschil tussen de oren echt in de nek en oren naar achter en dus oplettend op jou Lachen
Wanner je paardje echt altijd de oren plat in de nek heeft zou ik toch iets medisch uit willen sluiten.

Jimmylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:24

Zal heus niet aan jou liggen. Dat doen wel meer paarden. Ik weet eigenlijk ook niet waarom.. maar ik weet wel dat het echt niet aan jou zal liggen.

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:28

mijn nieuwe paard doet dit gek genoeg ook. tijdens t beleren (zowel longeren als rijden) heeft ze dr oren half opzij of half naar achteren hangen. vorige week was ik voor t eerst op buitenrit en dan heeft ze wel de oren strak naar voren. soms heeft ze tijdens t rijden haar oren ook strak naar voren en als ik haar dan beloon met mijn stem gaan ze direct weer half opzij/ naar achteren. als ik haar roep oid gaan de oren wel weer strak naar voren. ik denk dat het gewoon een beetje bij haar hoort.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:37

ja dat denk ik allemal ook mensen Haha! en hoe oud is je paardje nu? dat ze nu op je af komt lopen in de wei is echt geen teken dat ze je niet mag hoor! bij mijn eerdere verzorgpony was dat altijd om de laatste paar plukjes gras naar binnen te werken Knipoog