Help!Gister verkocht, nu problemen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Help!Gister verkocht, nu problemen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 14:49

Hoi allemaal,

Gister kwamen er mensen kijken naar mijn friese merrie. Ze hadden al gelijk de trailer bij zich.
Ze vond het wel wat en wou haar graag hebben. Ze wou graag haar meenemen voor 2 weken op proef, ik zei dat ik dit niet kon doen nadrukkelijk omdat ik dan niet weet wat er met het paard gebeurd. Na wikken en weken was het toch oke.
Ze wou het paard laten keuren bij haar eigen veearts. Ze zou dan de volgende ochtend (vanochtend) meteen bellen en een afspraak maken voor vandaag, dat vond ik oke. Ze hebben betaald en zijn vertrokken met paard en al.

Krijg ik vanochtend een smsje, de veearts heeft dinsdag pas tijd om haar te keuren. Ik voel me zo een oor aangenaaid!
Ik heb zó nadrukkelijk gezegd dat ik haar niet op proef wou meegeven en nu heeft ze toch bijna 1 week de tijd. Ook weet ik niet wat er gebeurd met het paard. Ze is nog maar half zadelmak en pittig dus een ongeluk zit in een kleine hoek, sowiezo ook in de paddock. Ook ben ik er achter gekomen dat ze heeft gelogen tegen me, ze blijkt eigenaresse van een manege te zijn!

Wat moet ik hiermee? Ik heb geen zin om dat paard weer terug te nemen na dinsdag, eigenlijk sowiezo niet meer, de afspraak was meteen dag erna laten keuren.

Wat moet ik?

poes

Re: Help!Gister verkocht, nu problemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:51

Nare situatie voor je maar ik vrees dat je er niet veel meer aan kunt doen? Volgende keer paard bij jou laten keuren en dan meegeven maar daar ben je nu vet mee... Sja, eventueel nog voorstellen at je haar nog even ophaalt tot ze gekeurd is?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:52

Auto, trailer erachter en paard gaan halen?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 14:54

Ik heb zelf geen mogelijkheid om haar op te halen. Ik zie het ook zo van ze is hier gezond weggegaan, het is nu hun verantwoordelijkheid. Ze is nu gewoon verkocht.Je kan in mijn ogen niet 5dagen van een paard gebruik maken en dan maar weer terug brengen. Ik ga toch zo maar even een woordje voeren door de telefoon

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:54

Inderdaad, wat LDRD zegt. Als ze al begonnen was met liegen wat krijgt het paard dan nog meer te verduren?

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:54

Tja, wel een probleem.. Ik zou hem/haar idd toch maar ophalen hoor, je weet nooit wat er allemaal gebeurd..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:55

Het zou ook kunnen dat de DA gewoon niet kon natuurlijk..

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:55

Lees net dat je hem niet kan ophalen.. Zou toch maar gaan bellen.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:56

ik zou hem ook ophalen als ik jou was! ze heet hem op proef dus lijkt me dat jij er ook nog op mag terug komen toch

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 14:56

Het is nu woensdag... tot dinsdag is een lange periode!
Ik vind het gewoon een rotstreek ook omdat ik zo nadrukkelijk heb gezegd dat ik NIET op proef wou doen...(wie wel nog tegenwoordig)

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:57

Maak je maar niet al te sappel hoor.
Ze hebben betaald en als er een ongeluk(je) gebeurd hebben hun een probleem en niet jij.

chrispy

kun je haar niet terug kopen. want op proef lijk tme nog geen probleem alleen maar goed weet je meteen als die niet bevalt weer terug komt. maar dat die dadenlijk in een manege les mee kan lopen zou ik me meer zorgen om maken mischien kun je de veearts van haar bellen. en iets afspreken. dat die hem afkeurt. Vork zal wel niet lukken hoor maar veel suczes nog.

poes

Ze heeft hem helemaal niet op proef, paard is gewoon verkocht, maar er is wel de afspraak dat hij alsnog teruggaat als de keuring misgaat?

mijntjuh

ik zou idd even bellen dat je het paard op komt halen en dan dinsdag zal brengen voor de keuring. als je zelf geen vervoer hebt, mis een tip, regel een paardentaxi.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 14:59

Ik wil haar ook weer niet terugkopen, ik hou veel van haar maar heb al een ander paard aanbetaald!

Lekker dubbelop dus. Maar ze houdt zich niet aan de afspraak door gewoon die keuring uit te (laten) stellen, misschien niet zo bedoeld maar er zijn wel meerdere veeartsen.

Heb ook gezegd we kunnen haar hier nu bij mij laten keuren mijn veearts had tijd, maar dat wou ze niet

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:00

heb je iets op papier gezet?
zo niet, dan is het paard volgens mij gewoon verkocht en betaalt. Als je niet hebt afgesproken dat de dierenartskeuring een ontbindende voorwaarde is dan lijkt me dat je sterk staat.

Moeilijke situatie, een volgende keer doe je het vast anders. Ik hoop dat het paard gewoon goedgekeurd wordt en je er verder niets meer over hoort.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:01

De gedachte dat keuren gelijk de volgende dag al kan is naief.
Tsja, of direct ophalen en zelf brengen voor de keuring of het zo laten en afwachten. En de kans hebben dat je je paard compleet over zijn toeren terug krijgt, afgekeurd en wel.
Het is achteraf maar dit had je nooit zo moeten doen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:02

De afspraak over het keuren is mondeling al bindend genoeg.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:02

We hebben op een votje papier gezet dat het paard niet afgekeurd kan worden op blessures ontstaan tijdens het vervoer en bij het afkeuren ik het geld terug betaal. Maar dit is helemaal niet professioneel opgesteld en niet in tweevoud opgesteld

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:06

Tja, als ik heel simpel denk, dan denk ik 'verkocht is verkocht'. Dat de koper pas na de verkoop een keuring laat doen, dat is op haar risico en niet op die van jou. Wacht dan even en koop het paard een paar dagen later, na de keuring. Als het paard gebreken heeft en je hebt dit netjes verteld, dan staat je koper niet echt sterk, mocht er toch wat mis zijn. Als verkoper heb je meldingsplicht, maar als koper heb je ook een onderzoeksplicht. Alleen dat vodje papier, ik vraag me af waar daar de rechtsgeldigheid van is.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:08

Ze is 1,5 maand geleden gekeurd en helemaal goedgekeurd dus daar twijfel ik niet aan. Heb eerlijk verteld dat ze een hoefzweer gehad heeft etc. Ik laat mijn vader even contact opnemen met haar, want het is voor mij al emotioneel dat ik haar moest verkopen en dan dit er nog bij. Mijn vader is Meester in de Rechten dus hoop dat die eruit komt met haar. Hij gaat zo even contact opnemen.

Vind het ook niet leuk dat ze waarschijnlijk een manege paard wordt...
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 05-12-07 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:09

Mondelinge afspraken zijn net zo rechtsgeldig als papier.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:14

Dit paard heb je zelf toch ook nog maar net ..?? Clown tenminste ik herken de foto in je profiel?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:15

tja, dat je het niet leuk vind als je paard manegepaard wordt, daar kun je helaas niets aan doen. verkocht is verkocht. dan moet je haar houden.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:16

doom schreef:
Dit paard heb je zelf toch ook nog maar net ..?? Clown tenminste ik herken de foto in je profiel?

Wat heeft dat ermee te maken?