ervaringen harryhorse rijbroeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grytsje

ervaringen harryhorse rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 00:10

Ik heb vanmiddag net een nieuwe rijbroek gehaald, een harry horse met lederen zitvlak. Tot nu toe zit de broek heerlijk. Ook heb ik vanmiddag een oude rijbroek weggegooid na 10 jaar trouwe dienst. Deze was ook van het merk Harry Horse, natuurlijk kon je wel zien dat het een oude broek was maar dat maakte voor op de stal niks uit. Hij koste toen der tijd geloof ik iets van 20 gulden, de nieuwe die ik vanmiddag gekocht heb 45 euro. Een vriendin heeft dezelfde broek nu voor een jaar en hij bevalt prima, hopelijk voldoet die van mij ook.
Harry Horse is een prima merk voor dat geld, natuurlijk zitten er ook zwakkere producten bij maar die kun je er vaak wel tussen uit halen.

groetjes..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-07 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten uit oud topic gesplitst.

Casarell

Re: ervaringen harryhorse rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:16

Ik heb alleen ervaringen met de HH summercotton..
Op zich vind ik ze best lekker zitten, alleen het is mij opgevallen dat deze alleen in de breedte rekken en niet in de lengte, wat dus wel eens vervelend kan zijn bij opstappen..

Nu vroeg ik me af of dat bij alle HH broeken zo is?
En zo niet, welke broeken hebben wel de volledige rek, ook in de lengte..?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:24

Ik heb 2 winterdeken van HH, borstels (zoals zoveel mensen) maar momenteel geen rijbroeken.

De kwaliteit van de winterdekens vind ik super!

Welke rijbroeken van HH vinden jullie wel goed en wat is de prijs?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:34

vind de katoenen broeken minder fijn zitten omdat ze niet rekken, maar goed dat weet je met katoen. verder blijven ze wel altijd mooi. en ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van de dekjes deze winter echt goed vind, zelfs beter dan anky

grytsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 00:57

om het rekken bij de broeken tegen te gaan kun je ze ook iets te heet wassen/drogen. Dan krimpen ze weer een beetje, en mocht de lengte dan niet meer goed zijn kun je ze verlengen door als ze nat zijn uit te rekken.
Ik heb nu een HH EZ-sit rijbroek (volgens etiket) van €45,95 (ook een euro-star, bevalt ook wel) en daarvoor ook nog een HH rijbroek maar dan simpel model.
De eerste keer moet je broek altijd apart en binnenste buiten wassen, daarna nog altijd binnenste buiten en niet boven 30 graden of in de droger.
Grappig, lees net in het etiket: 'do not expose to direct sunlight' Geen buitenritten in de zomer voor mij dus Tong uitsteken

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 01:39

ik heb ook zo een *** broek van HH die dus niet rekt is erg vervelend let op want ik heb hem voor €80,- gekocht en na 1keer rijden al spijt van er heel de dag lekker mee rond lopen is ook bijna onmogelijk ik zeg zeker niet doen! tenzij die wel goed mee rekt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 02:35

Ik moest in het begin ook wennen aan een duurdere rijbroek van HH, maar ik vind ze nu helemaal geweldig! Lachen

MISTRAL94Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:20

Afbeelding

Ik heb deze van HH bevalt mij prima zeker voor dat geld!

Eerder had ik een regendeken van HH met een fleece voering (paars blauwe deken) dat vond ik pas een waardeloos ding bleef totaal niet liggen moest elke keer die deken weer recht trekken overigens was hij wel waterdicht al heb je daar weinig aan als de deken naast het paard op de grond hangt Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:21

Hihi mijn regendeken met fleecevoering blijft juist wel goed liggen Haha!

Sja ik heb 3 broeken van HH gehad, de goedkoopste was prima Lachen maar pilde wel snel. De 2 uit de winter en zomercollectie zijn prima! maardat materiaal is niet heel soepel. Voor dagelijks gebruik ben ik overgestapt op eurostar en voor als ik een keer mooi op het peerd wil zitten gebruik ik de HH Lachen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 00:02

Ik heb ook een harry's horse rijbroek en ben er wel tevreden over.
ik heb weken gehad waarin ik er dagelijks mee reed, en ook een week ponykamp (buitenritten van ong 2 tot 5 uur) en ik heb hem nu sinds juli..
ik zou hem eigenlijk alleen aanraden voor in de zomer want het is idd een vrij dunne stof, en in de winter kan het een beetje koud zijn.
maar verder ben ik nog geen enkele schuurplek tegengekomen.
vind het fijne broeken verder.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:54

Ik heb een HH rijbroek van de zomercollectie, hij is mij helaas 1 maat te groot, maar daarom zit ie nog wel prima.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:57

Ik heb ook een rijbroek van HH en die zit overigens prima hoor, ik denk dat ook wel per broek verschillend is zo te lezen. Ik vind de produkten over het algemeen gewoon goed, de winterdekens zijn ook prima, maar ook hier geld dat ze dat misschien niet allemaal zijn maar dat is denk ik nergens.. Knipoog

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:59

Ik heb die geruite HH broek met leren zitvlak van deze winter, die zit fijn maar verder heb ik nooit rijbroeken van HH.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:36

ik heb deze gepast, maar hij zat helemaal niet goed!
dus ik kan je niet helpen, sorry...

IloveCaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:17

een broek die lekker rijd

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:39

Ik vind de pasvorm van HH rijbroeken echt om te huilen. Bij mij zitten ze in de taille goed, maar op de benen echt veel te wijd. Het zijn net pyamabroeken Lachen
Ik vind het dus helemaal niks. De kwaliteit vind ik dan wel weer ok, trouwens.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:14

dat heb ik dus ook Yorghos, effe offtopic: welk merk zit bij jou wel goed?

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:18

Die die mistral plaatst heb ik dus ook, ik ben er juist niet zo tevreden over. Mijn eurostar rijbroeken zitten echt 10x zo fijn.
Ik vind het stofje overigens ook niet zo fijn.

MISTRAL94Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:05

Denica schreef:
Die die mistral plaatst heb ik dus ook, ik ben er juist niet zo tevreden over. Mijn eurostar rijbroeken zitten echt 10x zo fijn.
Ik vind het stofje overigens ook niet zo fijn.

Is eigenlijk niet echt te vergelijken, ik heb ook ES broeken, zitten idd ook beter maar er zit dan ook een behoorlijk prijsverschil in Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:13

Ik heb sinds kort een Harry's Horse broek, voor 5 euro gekocht van een bokker. Wát een fantastisch heerlijk zittende broek is dat zeg!!! Ik weet alleen helaas niet welk model het is. Het is een cyclaamkleurige rijbroek, bandplooimodel stof 96% katoen, 4% lycra. Ik heb er helaas geen foto van. Heeft iemand enig idee welk type het is? Want dan ga ik er daar nog een paar van inslaan denk ik Tong uitsteken .
Ik heb ook nog een donkergroene HH broek, die is van die elastische stof, maar die zit me toch niet zo lekker als de katoenen. Alhoewel ik over het algemeen heel elastisch niet zo lekker vind zitten.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:18

Ik heb de geruite, die zit echt heerlijk Lachen. Maar hij rekt indd niet echt mee, ook gaat het leren zitvlak pillen. Heb ook nog een zwarte met roze sitvlak, daar glij ik alle kanten mee op. Daaanast is die naar 1 keer wassen echt zoooo groot geworden Boos! wel jammer.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:08

Ik vind ze prima voor de prijs zit nu met eurostar's die nooit willen passen (benen te kort + te smal en taile te breed) Heb nu wel een overstap gemaakt naar een ander goedkoper merk die me net iets beter zijn in kwaliteit (kom even niet op de naam)

noahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:44

ik vind ze prima zitten

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 06:11

gollempje schreef:
dat heb ik dus ook Yorghos, effe offtopic: welk merk zit bij jou wel goed?

Eurostar zit lekker, maar ook Equi-Theme zit fijn.
Ik heb zelf een voorkeur voor katoenen broeken.

Ik heb net voor het eerst een broek gekocht van Boss Fashion (besteld bij allesvoorpaarden.nl) en die valt heerlijk lang. Wel een hoge taille, dus dat zal niet iedereen prettig vinden, maar de pasvorm is verder prima.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:58

LovesHerPony schreef:
Ik vind ze prima voor de prijs zit nu met eurostar's die nooit willen passen (benen te kort + te smal en taile te breed) Heb nu wel een overstap gemaakt naar een ander goedkoper merk die me net iets beter zijn in kwaliteit (kom even niet op de naam)

Ik heb hetzelfde probleem met Eurostar, die zitten zooo strak om mijn bovenbenen Scheve mond .