Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. 
Cassidy schreef:Mijn advies is om aan grondwerk te gaan doen om vertrouwen in je paard te krijgen en hem beter te leren kennen. Je zegt dat hij een half jaar op de manege staat, heeft hij daar van begin af aan gestaan? Hoe vaak rijdt jij, en hoe vaak rijdt je moeder?
Het is heel vervelend dat verzorgpaarden met hun scties en schrikreacties je angst hebben bezorgd, maar aan angst kun je werken. Probeer je paard de kans te geven die hij verdient, en zeg bij jezelf dat dit een ander paard is dan je verzorgpaarden en niet perse van dezelfde dingen hoeft te schrikken.
Verder is er een gezegde: wet pads make sweet horses. Zet je paard aan het werk, ga veel oefeningen rijden zodat hij zijn aandacht bij jouw moet houden en geen tijd heeft om op anderen te letten.
xx_roos schreef:Als ik jou was zou ik eerst beginnen met wat grondwerk,
zoals longeren en gewoon rustig een band met hem opbouwen.
Zodat je hem wat meer vertrouwt.
En als ik jou was zou ik daarbij even kijken voor lessen.
Dan kan je instructeur je helpen wat te doen als je pony weer schrikt..
Succes!

Wiesje schreef:Het probleem ligt helemaal bij jou.
Jij hebt geen vertrouwen in je pony en dat voelt die feilloos.
Hoe makkelijk het ook klinkt, vertrouw het dier, anders kom je nergens. Als jij gewoon lekker lang leve de lol gaat rijden alsof er helemaal niks aan de hand is, dan zal je pony ook niet zo kijkerig zijn. Zet hem aan het werk, vertrouw hem en dan komt het gewoon helemaal goed !!