Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wendy schreef:Dat lijkt me sowieso een goed idee. En past je zadel wel goed?

Lielle schreef:dat valt snel genoeg te testen door een keer een longeersingel te proberen. Schopt en slaat ze dan ook, dan is een keer optreden op zijn plaats.
Lielle schreef:dat valt snel genoeg te testen door een keer een longeersingel te proberen. Schopt en slaat ze dan ook, dan is een keer optreden op zijn plaats.
Lielle schreef:Uiteraard wel heel rustig beginnen met aansingelen, maar ik neem aan dat je daar zelf wel hebt gedacht.
Pearlie, dat zou kunnen, maar gezien de breedte van een singel tov een zadel wordt die kans wel aanzienlijk kleiner, zeker omdat de verschuivingen meestal verder naar achteren zitten. Ik ben zelf zeker een voorstander van fysio, manuele therapie e.d. maar ik zou wel eerst beginnen met zelf wat dingen te bekijken.
Als ze een rug probleem hebben, zie je dat nl bijna altijd terug in de beweging (volte op het harde) en ze reageren meestal als je op de rug drukt. Persoonlijk zou ik in dit geval eerst eens kijken wat er gebeurt met een longeersingeltje en evt eens een keer duidelijk optreden. Ik vind nl dat slaan, schoppen etc nooit is toegestaan, zoveel respect moeten ze voor me hebben. Maar wel goed blijven observeren en kijken of er mss toch meer aan de hand is.
Smiek, ik heb evt ook wel een paar namen.

Nogmaals, ik ben helemaal geen tegenstander van fysio's e.d. maar eerst zelf eens kritisch kijken kan ook geen kwaad
Ik weet bij mijn eigen paarden heel goed of ze behandeld moeten worden of dat ik gewoon een keer moet optreden (overigens door schade en schande wijs geworden helaas
) en dat komt door ze goed te observeren en door altijd duidelijk te zijn. En een paard dat zes maanden op de wei heeft gelopen moet ook qua gehoorzaamheid weer eventjes wat meer duidelijkheid krijgen. Lielle schreef:Dan zijn we het volkomen eens.
ik bedoel met optreden dus niet helemaal lens schoppen. Wat je verder ook nog kunt doen is kijken hoe ze reageert met poetsen. Wordt ze ook onrustig als je bij rug of singelgebied komt? Draait ze van je weg? Dat bedoel ik met observeren. Lielle schreef:lees ook even de rest van mijn verhaalNogmaals, ik ben helemaal geen tegenstander van fysio's e.d. maar eerst zelf eens kritisch kijken kan ook geen kwaad
Ik weet bij mijn eigen paarden heel goed of ze behandeld moeten worden of dat ik gewoon een keer moet optreden (overigens door schade en schande wijs geworden helaas
) en dat kom door ze te observeren.

dat zou me wat moois wezen, zeg!