Wat te betalen voor een lease (bijrijd)paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hubble

Wat te betalen voor een lease (bijrijd)paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 18:32

Wat kost het om een KWPNner die Z gelopen heeft en nu wat ouder (19) is maar nog prima loopt te leasen voor 3 dagen in de week? Ik hoef niet meer te doen dan zo af en toe eens uit te mesten en verder hem te poetsen en te rijden. Ik mag er mee het bos in of les gaan volgen. Wat is een redelijke week of maand prijs om te betalen?
De eigenaar van het paard heeft niet genoeg tijd om hem te rijden en is blij met mijn hulp. Wil er een vergoeding voor hebben om zo de vrijblijvendheid te verminderen en de kosten een beetje te drukken. Weet alleen geen goede vraagprijs.

playboysches

Re: Wat te betalen voor een lease (bijrijd)paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:47

dit hangt natuurlijk ook af van hoeveel de eigenaresse aan stalling betaald en wat voor stalling het is. Als het een hele luxe stal is, betaal je denk ik wel al wat meer dan dat het paard op bijv een boerderij staat.
ik sta zelf op een hele luxe stal, met echt alle voerzieningen die je je maar kan bedenken. (3 binnenbakken, 4 buitenbakken, stapmolen, direct naast het bos, wedstrijden op het terrein en noem maar op) mijn bijrijdster kan dus altijd rijden en kan van alles doen met mijn paard. zij rijd hem 2 dagen in de week, en heeft alle vrijheid van mij. op die dagen is het ook echt een beetje haar paard. ze mest wel de stal uit(maar dit doen we elke dag dus is niet veel werk) maar hoeft verder geen klusjes ofzo te doen. zij betaald mij 50 euro per maand.

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 11:18

Dit paard staat op een boerderij. De buitenbak is 10 minuten lopen. De paddock kan in de zomer bereden worden. Is groot genoeg maar zodra het slecht weer is is hij heel slecht.
50 euro is niet veel voor zo'n luxe stalling. Klinkt geweldig daar

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:40

ik zou voor dat paard niet al te veel betalen denk ik, ook omdat je 10 min moet lopen naar de buitenbak en in de winter als het slecht weer is, dus door de regen/sneeuw/wind daar heen moet lopen en dan nog rijden en 10 min terug.
hoe zijn verder de uitrijmogelijkheden?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:13

50 euro is niet veel nee.
Het lijkt me ook niet echt prettig om 10 minuten te moeten lopen, maar je moet de voordelen en tegendelen tegen elkaar afwegen en dan kijken.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:16

Hier is rond de €75,- ''normaal''.
Het is ook maar net wat je ervoor over hebt en wat je kunt missen.
Succes!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:21

Ik zou niet heel veel vragen omdat de bak inderdaad een stukje verder op zit. Ik zou niet meer dan 30,- vragen daarvoor.

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 17:32

Dus een euro of 30 per maand is een goede prijs? Dat lopen naar de buitenbak is niet vervelend. Het is door een veilig bospad, zonder verkeer maar wel met zo af en toe een huis.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:49

Hmm ik vind €30,- persoonlijk best weinig. Maar als de eigenaresse daarmee akkoord gaat is het prima toch!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:17

het ligt er ook wel een beetje aan hoe oud je bent vind ik en of je werkt. 50 euro is best weinig wat ik mijn bijrijdster vraag, maar ze is 17 zit nog op school en werkt niet, dus haar ouders betalen het. ik vind het niet erg dat ze niet meer kan betalen want het klikt gewoon super goed met haar en mijn paard en dat vind ik wel het belangrijkste.
had ik iemand die full time werkte en een goed salaris kreeg, ja dan had ik miss wel iets meer gevraagd.

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 17:50

ik ben volwassen en kan wel wat betalen. Ik denk dat ik 60 euro ga geven. Ben gek op het paard en krijg veel vrijheid. Kan hem 3 maal per week rijden, dus dat is 12 maal per maand en dan betaal ik 5 euro per keer. Behalve natuurlijk als hij langdurig stil komt te staan door het weer of een blessure toch?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:08

Spreek daar met de eigenaar in ieder geval van te voren wat over af.. Bv. wat er gebeurt met de bijdrage als het paard kreupel/ onberijdbaar wordt voor langere termijn en als jij bv. even uit de running bent..

Van te voren afspraken maken is veel makkelijker, kun je bv. op papier zetten en levert minder narigheid op als jullie tzt in zo´n situatie zitten..

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:26

Goeie tip!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:29

hier liggen de bedragen rond de €100,-

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:34

Ik vraag 110 euro per maand, maar daar zit dan wel les bij en je mag 4 keer per week rijden. Als de combinatie er aan toe is zijn ook wedstrijden mogenlijk.

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:36

Dan is die €110 niet veel. Hier zijn minder mogelijkheden dus is de prijs lager. Kan gelukkig wel zo het bos in. Maar les moet ik zelf betalen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:16

Ik zat voor mijn pony zo rond de €50,- te denken.
Maar ja, dan gaat het om een pony van ca 1,40. 6 jaar oud en geen wedstrijdervaring.
Wel is er een rijbak aanwezig, en bij slecht weer binnen 5 (auto)minuten een binnenbak.
Maar dan gaat het echt om het beschouwen als je eigen paard, dus mag je alle dagen komen en eventueel ook wedstrijden rijden ed. Wel wil ik als eis stellen dat diegene les neemt.

Het is dan echt dat degene niet zomaar wegblijft, hier heb ik met name bij verzorgshets nogal wat ervaring mee.

Ik denk dat €50 - €100,- wel een normale prijs is in jouw situatie. de eigenaar heeft een getraind paard en jij bent blij.

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 19:22

we zijn uitgekomen op € 60 per maand. Voor 3 keer per week. Kan ik wat minder dan kan het de andere week meer. Bij ziekte hoef ik niet te betalen. Ik krijg alle vrijheden om van hem te gaan genieten. Dus voor € 5 per keer heb ik een paard waar ik gek op ben en ik heb niet de zorgen en de kosten die de eigenaar heeft. Lijkt me goed zo

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:05

Normaal zou ik zeggen voor 3 dagen in de week ongeveer 50 tot 75 euro, maar in dit geval 50 euro, want in het donker is het al lastiger om naar de bak te komen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:11

hubble schreef:
we zijn uitgekomen op € 60 per maand. Voor 3 keer per week. Kan ik wat minder dan kan het de andere week meer. Bij ziekte hoef ik niet te betalen. Ik krijg alle vrijheden om van hem te gaan genieten. Dus voor € 5 per keer heb ik een paard waar ik gek op ben en ik heb niet de zorgen en de kosten die de eigenaar heeft. Lijkt me goed zo

Nou super toch! Vind dat een heel net bedrag!
En heel veel plezier natuurlijk samen!

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 22:51

Dank je!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:59

Mijn mening is heel anders dan die van de anderen hier.. Clown

Ik vind dat je niks zou moeten betalen..
Het is een paard van een ander, en die persoon zou blij moeten zijn met jouw hulp.. en niet de eis stellen dat je moet mesten, en ook nog eens ervoor moet betalen..!!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:09

in het westen van het land betaal je het volgende:

Verzorgpaard € 210,00 per kwartaal
€ 70,00 per maand
Verzorgpony groot € 135,00 per kwartaal
€ 45,00 per maand
Verzorgpony klein € 112,50 per kwartaal
€ 37,50 per maand

Dit alles is voor 50 %, dus 3,5 dag in de week. Wil je 100% betaal je dus het dubbele.
Ik heb dit heel kort volgehouden, toen ik nog in Drenthe woonde, maar de lol is er gauw af.

De paarden en pony's lopen elke dag gewoon lessen behalve zondag. Dus om de beurt de zondag en de rest van de week af en toe rijden. Het is wel inclusief 1x in de week les.
Maar ik vind het best wel duur, zeker omdat het paard/pony al veel lessen loopt.
Maar dat is mijn mening Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:14

Ik weet anders ook nog wel een paard voor een aantal keren per week.. waar je niks hoeft te betalen...

Waar staat dat paard waar jij het over hebt??
Niet dat we het straks over hetzelfde paard hebben.. Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:25

meestal is het zo dat als ze voor een ''verzorg'' paard komen ze het maar even vol houden. of ze komen heel onregelmatig. dan een hele tijd niet en dan staan ze ineens weer op de stoep.
Daar heb ik een hekel aan, vandaar die bijdrage.

Zoals het nu lijkt gaat er een 9-jarig meisje op mijn pony rijden.
daar vraag ik dan niks voor, aangezien ik de familie wel goed ken. Maar heb er wel bijgezegd dat ik graag wil dat ze wel regelmatig les neemt met de pony (1x per week - 1x per 2 weken)

Ts fijn dat jullie er uit zijn qua kosten. nu lekker genieten van elkaar en hopen dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten