Goede trailer, welk merk????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pepelien

Goede trailer, welk merk????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 15:04

Ik wil een trailer gaan kopen, maar vraag mij af wat nou een goed merk is!

Het schijnt dat bij bepaalde merken na 5 jaar de bodem al rot kan zijn, dus weet iemand misschien wat nou de betere merken zijn, en wat de slechtere?

ikke

Re: Goede trailer, welk merk????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:31

Ifor Williams, Westfalia, Weijer.
Ifor Williams: onverwoestbaar.
Westfalia: comfortabel. Vooral doen als je grotere afstanden gaat reizen.
Weijer: eenvoudig, degelijk. Zeer goede prijs/prestatieverhouding. Geen opsmuk, geen luxe, gewoon goed.

De rest? Ik ga er niet eens naar kijken............

Let wel, dit geldt voor nieuwe trailers! Als je voor tweedehands gaat geldt het lijstje ook wel, maar beter een goede Henra kopen dan een afgeragde Westfalia. Merken zijn dan iets minder van belang, zolang de bewuste trailer maar in goede staat is.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 04:46

Ik denk dat je ook wel wat waar voor je geld krijgt. Wesco, Atec en Waco zijn goedkoper en daarmee dus ook vaak minder afgewerkt dan de duurdere merken. Dan kom je bijvoorbeeld slecht afgewerkte kitranden tegen waardoor binnen no-time je hout weg kan rotten.
Ik heb sinds een week een Westeria, maar heb m nog niet kunnen testen. Had hiervoor een Waco (was een ramp, heb me wat aan laten smeren bleek achteraf) en een Weijer (op zich okee, was een oudje maar wel oerdegelijk. was te laag voor een flink paard)
De Waco zat gewoon niet echt sterk in elkaar, je ziet veel dat de kap begint in te scheuren rondom de raampjes en aan de achterkant omdat er teveel speling/beweging in het hele bouwwerk zit.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 08:12

Een tijdje geleden hebben wij onze Weijer verkocht. Deze hadden we zelf tweedehands gekocht en stond bij de vroegerige eigenaren altijd buiten. Toen wij de Weijer dus verkochten, hebben we wel gezegt dat de bodem slechter werd. Die trailer had gewoon altijd buiten gestaan, en ja, dan gebeurt zoiets. (Bij ons stond ie wel altijd binnen.) Maar nu krijgen we een nieuwe trailer waar 3 pony's op kunnen. Het is een Atec Starline Diamond XL. Gewoon een breede paardentrailer dus waar 3 pony's op kunnen. Deze gaan we helemaal nieuw kopen. We hebben deze voor een scherpe prijs gekocht. Tong uitsteken De bodem en zijwanden zijn van hout. Dat maakt bij ons niet zo veel uit. Wij hebben hem toch altijd binnen staan en dus verrot hij niet. Maar de laatste tijd heb je veel aluminium trailers te koop. De bodem is van aluminium en de zijwanden en alles ook. Zo'n trailer verrot buiten nooit weer!! Het is de Böckmann Champion S,
aluminium 2-paards trailer
€ 6.450,00 incl. BTW

Ik heb hem even van internet afgeplukt. Maar deze zijn dan natuurlijk wel wat hoger in de prijs. Naja succes er mee! Trouwens er zijn veel goede merken: Böckmann, Atec, Weijer, Ifor Williams, Westfalia enz. Ifor Williams zijn ook echte aanraders! Ze zijn verschrikkelijk stevig!! P.S. Als je een goede Weijer of Waco nieuw koopt, is er niets aan de hand hoor Concorde, als je een oudje koopt is het een ander verhaal denk ik Lachen In ieder geval Succes er mee!!;)

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 08:41

Wij hebben ook een Bockmann, 7 jaar geleden nieuw gekocht.
Het is een zeer degelijke trailer die super in gebruik is en fijn achter de auto hangt.
De trailer ziet er nog steeds heel netjes uit en staat 24/7 buiten.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 09:39

Bedankt voor de tips! Ik heb er echt iets aan!

Het zal geen nieuwe trailer worden die ik aan ga schaffen, maar een goede 2e hands en dan niet ouder als 2002.
Ik heb nl. het idee als ik een trailer koop van 7 of 8 jaar oud dat dan toch binnen een paar jaar de bodem vernieuwd zou moeten worden, omdat de meeste bodem met 10 jaar wel aan vervanging toe zijn.

Heeft er iemand ook ervaring met Hotra (salinero)?

Verdere tips blijven nog steeds welkom!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:07

Ik heb een Hotra, nu momenteel de Elegance 1 3/4 paards met zadelkamer, hiervoor heb ik de Hotra salinero gehad. De salinero heb ik ook nieuw gekocht, en helaas na een half jaar door omstandigheden moet verkopen. Dat was een superfijne trailer. Nu had ik meer mogelijkheden en wilde ik graag een hele luxe trailer, dus ben ik voor de elegance gaan. Persoonlijk vind ik deze fijner omdat ie breder/hoger is dan de salinero. Mijn paard had laadproblemen en sinds ik deze trailer heb loopt ie er alleen op/af.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:48

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:55

Cisss schreef:
Als je een goede Weijer of Waco nieuw koopt, is er niets aan de hand hoor Concorde, als je een oudje koopt is het een ander verhaal denk ik Lachen In ieder geval Succes er mee!!;)

Nieuw is nieuw. Hoe wil je dan bepalen of ie goed is of niet?
Dat maakt bij mij juist het verschil in kwaliteit, hoe die er na een aantal jaar bijstaat!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:41

Wij hebben een (nieuwe) Humbauer pegasus en die bevalt ons zeer goed. Uitstekende kwaliteit en qua prijs ook zeer redelijk, zeker voor de kwaliteit die je ervoor terug krijgt.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:01

Atec en ifor williams ( met voorlader) hebben wij , bevallen beide zeer goed.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 19:36

ikke schreef:
Is dit niet wat voor je? Als ik een trailer zocht, zou dit de eerste zijn waar ik ging kijken. Prijs is in ieder geval meer dan interessant!
http://link.marktplaats.nl/126537630

Ha..ha een trailer met living is iets te luxe gedacht!
Het is wel handig, maar dat kan mijn auto niet trekken (te zwaar) en 7000,= is net iets boven mijn budget.

Maar wel leuk meegedacht! (ik zoek meer iets rond de 3000,=)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:55

pepelien schreef:
Maar wel leuk meegedacht! (ik zoek meer iets rond de 3000,=)

Graag gedaan Haha!
Maarre, als je 500 euro bijlegt koop je een nieuwe Weijer. Welliswaar is dat een vanaf-prijs, maar voor dat verschil zou ik niet willen zeuren over tweedehandsdingen, waarvan je toch ook maar weer moet afwachten hoe daarmee is omgesprongen en wat ze eraan hebben gecamoufleerd.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:58

heb een henra heerlijke trailer. ook speciale kunstof vloer met 15 jaar garantie erop.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 02:19

Ik heb mijn Wesco 3 jaar terug (geloof ik) gekocht en daar zat toen net een nieuwe bodem in. Trailer was toen 12 jaar oud. Nu is hij dus 15 jaar oud en krijg er toch wel complimenten over (van trailerboeren dan) dat hij er goed uit ziet..... Ik vind het maar een oud ding om te zien maar goed Haha!

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:34

Hallo,
Wat wil je uitgeven voor een trailer? Wil je een trailer met houten bodem, met gietvloer, of met afgekitte mat, aluminiumvloer. Wil je een nieuwe of 2e hands.
Wij zelf hebben een Humbaur Pagasus met aluvloer nieuw gekocht. Cool
Dus bepaal eerst de prijs die je wil uitgeven en bepaal dan welke trailer er dan voor in aanmerking komt.
Succes met de aankoop.
Nog even een tip mocht je een 2e hands trailer kopen neem een priem mee en ga onder de trailer liggen en prik deze in de bodem ter hoogte van de zijwanden. Is deze zacht dan is de bodem rot.
Bij deze plekken is de bodem het eerste rot.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:45

pryde schreef:
Hallo,
<knip>
Nog even een tip mocht je een 2e hands trailer kopen neem een priem mee en ga onder de trailer liggen en prik deze in de bodem ter hoogte van de zijwanden. Is deze zacht dan is de bodem rot.
Bij deze plekken is de bodem het eerste rot.

Als jij met een priem in mijn trailerbodem komt prikken, prik ik jou lek met diezelfde priem!!
Ten eerste is dit een hufterstreek naar de verkoper toe, omdat je de bodem ermee verruïneerd, ten tweede ben je een sukkel naar jezelf toe omdat de bodem op de plaatsen waar je prikt gaat rotten. Heb je in no-time alsnog een probleem en wel door jezelf veroorzaakt!
Neem een klein hamertje of blokje stevig hout en klop daarmee op de vloer. Een "helder" geluid is goede bodem; een dof geluid is foute boel.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:19

Ikke, dat kloppen wil niet altijd iets zeggen. Zo kocht ik laatst een trailer (ook netjes geklopt, klonk overal goed) en nu blijkt: bodem rot en 1 zijwand ook rot.
Trailerboer ook geklopt en kon ook niets horen, maar wel degelijk rot dus. Zeg niet dat het aan de trailerboer ligt, want ik stond er zelf bij en hoorde ook geen verschil, maar goed, ik ben nu flink in de aap gelogeerd en ben nu bezig met de verkopers om mijn geld terug te krijgen. Ze werken helaas alleen niet zo lekker mee.

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:14

Je begrijpt niet helemaal wat bedoeld wordt met een priem. Als de bodem zacht is en je drukt de priem er met een lichte druk tegenaan dan voel je dat sponzig en nat. Maar daarin tegen als de bodem hard is komt er geen gaatje in de bodem hard en droog. Dit is echt de enige manier want kloppen helpt niet altijd. Zie bovenstaand verhaal. Dit was met een priem niet gebeurt. Maar als je onder een trailer niet mag liggen met priem om te kijken of de bodem goed is dan niet kopen is mijn conclusie. Ik heb onder vele 2e hands trailers gelegen en de meeste bodems waren rot. Vandaar we hebben besloten om een nieuwe te kopen.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:35

Toen ik mij ging oriënteren voor een trailer heb ik diverse tweedehands trailers van verschillende merken bekeken. Een goede tweedehands trailer is niet goedkoop en door er wat geld bij te leggen kun je een nieuwe niet zo luxueuze kopen. Ik heb toen een Weijer gekocht en ben er tevreden over. Overigens is een prettige bijkomstigheid als je een eigen trailer hebt en niet meer hoef te huren dat je vaker op stap gaat omdat de trailer toch al betaald is en je de huurkosten niet hoeft te betalen. Zit natuurlijk gedeeltelijk tussen je oren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:14

imker schreef:
Ikke, dat kloppen wil niet altijd iets zeggen. Zo kocht ik laatst een trailer (ook netjes geklopt, klonk overal goed) en nu blijkt: bodem rot en 1 zijwand ook rot.
Trailerboer ook geklopt en kon ook niets horen, maar wel degelijk rot dus. Zeg niet dat het aan de trailerboer ligt, want ik stond er zelf bij en hoorde ook geen verschil, maar goed, ik ben nu flink in de aap gelogeerd en ben nu bezig met de verkopers om mijn geld terug te krijgen. Ze werken helaas alleen niet zo lekker mee.

Breng eens langs dan, zal ik het je laten zien.
Andere truc is drukken met je duim (of de steel van datzelfde hamertje). Een harde bodem zal niet bewegen. krakende geluiden en/of beweging moet alle alarmbellen doen afgaan.
Daarnaast is een rotte plek niet hetzelfde als een rotte bodem. Ligt er een beetje aan waar en hoe die plek zit.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:10

Ik heb in 2006 een 2e hands Weijer trailer gekocht, hij is 16 jaar oud en ziet er nog super uit voor zijn leeftijd.
We hebben hem dit jaar ook laten keuren en alles was goed en perfect

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:14

Wij hebben vorig jaar ook een tweedehands Weijer gekocht, een ouwetje. Moesten 4 nieuwe banden onder, had nl. haarscheurtjes van het staan en verder in orde. Hij is nu al twee keer door de keuring gekomen (moet in Belgie jaarlijks, daarbij bekijken ze ook de onderkant enzo) en ik rij er mee naar les (116 km enkele reis), veel wedstrijden (minimaal een uur weg met de trailer enkele reis), ga door de week de merrie ophalen om te oefenen in de binnenbak etc.
Ben echt nog steeds hartstikke blij met dat ding.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 16:04

Na veel rondgebel krijg ik overal hetzelfde verhaal te horen.

Een goede 2e hands niet ouder dan 2002 is bijna niet aan te komen en voor het geld wat er voor 2e hands gevraagd wordt zou het slimmer zijn om een nieuwe aan te schaffen.

Dus a.s. zaterdag ga ik kijken voor een beetje betaalbare nieuwe bij van Hooff (drunen)
Er staan verschillende demo's van Hotra, saris singapore en Henra amazone. (ben benieuwd)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:10

pepelien schreef:
Na veel rondgebel krijg ik overal hetzelfde verhaal te horen.

Een goede 2e hands niet ouder dan 2002 is bijna niet aan te komen en voor het geld wat er voor 2e hands gevraagd wordt zou het slimmer zijn om een nieuwe aan te schaffen.

Dus a.s. zaterdag ga ik kijken voor een beetje betaalbare nieuwe bij van Hooff (drunen)
Er staan verschillende demo's van Hotra, saris singapore en Henra amazone. (ben benieuwd)

Bel daarna even naar Deurne, wat Weijer moet hebben voor een vergelijkbare trailer. Niet raar opkijken als je daar meer trailer voor hetzelfde geld hebt..........