Gediskwalificeerd worden omdat je Longeerd?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karianne12

Gediskwalificeerd worden omdat je Longeerd?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 16:24

Vandaag is me toch zo iets bizars overkomen,
Ik moest starten in Lelystad bij HC de Hoeve, vanuit Nunspeet daar naar toe gereden met mijn 4 jarige ruin.
daar aangekomen wachten wachten en onder tussen gevraagd of er de mogelijkheid is om te longeren. moeilijk moeilijk kon niet wilden ze niet van de manege.
Maarja hallo 4 jarige tis buiten fris openvlakte buiten moeten losrijden wil ik toch nog even graag longeren.
Dus ik toch in het land gelongeerd, komt na 5 min kerel van het secetariaat van ja mag niet bladiebla meteen toen hij der nog stond kwam de stalmeester!! en die zo ja kan echt bladiebla dus k gestopt en ben ik maar in de bak gaan rijden.
komt die kerel van het secetariaat naar me toe ja je hoeft niet meer te starten je bent gediskwalificeerd ik zo hallo dat slaat nergens op
maargoed uiteindelijk na hoop geheisa mocht ik dus niet starten had het met de jury overlegd en weet ik veel...

wat vinden jullie hier nou van, we laten het hier niet bij we gaan een klacht indienen tegen de jury en de vereniging.

met andere woorden gewoon niet meer starten daaar !!!! Haha!

Daantje1981

Re: Gediskwalificeerd worden omdat je Longeerd?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:26

Hoe heb je gelongeerd?

Los of met een hulpteugel?

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 16:27

had hem iets bij gezet met teugel omdat het glad was en hij anders helemaal uit zn plaat gaat

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:27

Wat dom zeg, dat je daar voor gediskwalificeerd wordt... Wat maakt het nou uit of je nou longeert of dat je rijdt. Op die manier probeer je toch ongelukken te voorkomen, omdat je jonge paard anders miss veel te druk is...

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:29

volgensmij mag je volgens de regelementen gewoon longeren als daar plaats voor is, en niet in de losrijbak omdat je dan anderen kunt hinderen, lees anders de regelementen er even op na, www.knhs.nl

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:37

Ik ken deze stal, de mensen, het weiland en het secratariaat. Op zich raar dat je niet mag longeren, maar vanaf hun kant begrijpelijk.
Zou ik mogen weten wie er allemaal bij jou zijn geweest? Kan ook per pb.

Verder weet ik dat de vereniging de wedstrijddagen beschikking krijgt over de binnenbak en buitenbak en de ruiters verder niet ergens anders mogen komen. Dus de andere binnenbak, longeerbak en buitenbak blijven alleen beschrikbaar voor de pensionpaarden. Daarnaast is de bodem van de longeerbak nogal slecht. Jammer dat ik vandaag afgemeld heb om te komen schrijven, want anders had ik de andere kan van het verhaal kunnen vertellen.
Ik zal even informeren en het dan hier melden, is wel zo fijn Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:38

Er zal vast wel een goede reden voor geweest zijn, ik wacht de verklaring van RianneH even af voordat ik een oordeel geef. Lachen

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:38

Als in de reglementen staat dat het toegestaan is, vind ik t ronduit belachelijk dat ze je uitsloten van deelname, zou dan eens een briefje naar de knhs sturen Ja

Even gezocht in de reglementen, kwam het volgende tegen >>
6. Het longeren van paarden is uitsluitend toegestaan, indien het oefenterrein voldoende
groot is en er daartoe een speciaal gemarkeerd terreingedeelte bestemd
is. Is dit niet het geval, dan uitsluitend na uitdrukkelijke toestemming van de wedstrijdgevende
organisatie en de official belast met het toezicht op het voorterrein.
In géén geval mogen andere deelnemers als gevolg van het longeren worden gehinderd.
En
– enkelvoudige bijzetteugels, vastgemaakt aan het bit en het zadel, alleen echter
tijdens het longeren op het oefenterrein en slechts dan wanneer er gebruik
wordt gemaakt van een enkele longe. De bijzetteugels dienen te zijn bevestigd
aan het bit van en trenshoofdstel en aan het zadel. Het longeren met gebruikmaking
van welke andere hulpteugel of voorziening dan ook is niet toegestaan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:42

Natasjaa schreef:
Als in de reglementen staat dat het toegestaan is, vind ik t ronduit belachelijk dat ze je uitsloten van deelname, zou dan eens een briefje naar de knhs sturen Ja

Even gezocht in de reglementen, kwam het volgende tegen >>
6. Het longeren van paarden is uitsluitend toegestaan, indien het oefenterrein voldoende
groot is en er daartoe een speciaal gemarkeerd terreingedeelte bestemd
is.
Is dit niet het geval, dan uitsluitend na uitdrukkelijke toestemming van de wedstrijdgevende
organisatie en de official belast met het toezicht op het voorterrein.
In géén geval mogen andere deelnemers als gevolg van het longeren worden gehinderd.
En
– enkelvoudige bijzetteugels, vastgemaakt aan het bit en het zadel, alleen echter
tijdens het longeren op het oefenterrein en slechts dan wanneer er gebruik
wordt gemaakt van een enkele longe. De bijzetteugels dienen te zijn bevestigd
aan het bit van en trenshoofdstel en aan het zadel. Het longeren met gebruikmaking
van welke andere hulpteugel of voorziening dan ook is niet toegestaan.

Goed, ze hadden het je anders kunnen vertellen, als ik zo jouw verhaal lees. Maar het is hoe ik de regels lees, niet toegestaan om in het weiland te longeren.. Buiten het feit dat dit, meen ik, niet bij het oefenterrein hoort is dit ook nog eens slecht voor het land. En daar zijn ze nogal zuinig op.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:49

Oké diskwalificeren gaat wat ver, ze hebben alle reden je te diskwalificeren, maar ik zou het anders hebben opgelost. maar ik vind het van jouw kant ook niet kloppen. Als het secretariaat zegt dat het niet kan, kan het niet klaar. Dat je dan vervolgens toch in een weiland gaat longeren zonder toestemming terwijl je uitdrukkelijk is gezegt dit niet te doen, vind ik ronduit onbeschoft.

Dat je een jong paard hebt en dat hij fris is kan ik begrijpen, dat je dan graag wil longeren kan ik ook begrijpen, maar als dit niet mogelijk is is het niet mogelijk. Als je gezegt wordt dit niet te doen heb je je daaraan te houden. Ik kan me heeeel goed verplaatsen in jouw situatie, vorige winter had ik nog precies hetzelfde probleem, als het kon was ik blij, kon het niet, tja dan moet je gewoon ff oppassen. En als je écht niet vertrouwd er op kan springen zonder te longeren bel je een secretariaat voor je inschrijft : "is er bij jullie en mogelijkheid om te longeren?" Zo niet, okee toch bedankt! als dit wel het geval is schrijf je in. Knipoog
Laatst bijgewerkt door DL_ op 18-11-07 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:50

Quote: "dan uitsluitend na uitdrukkelijke toestemming van de wedstrijdgevende
organisatie en de official belast met het toezicht op het voorterrein".
En je had dus GEEN uitdrukkelijke toestemming, sterker, er is tegen je verteld dat het NIET mocht. De jury is tevens toezichthouder ( federatievertegenwoordiger) van het losrijterein. Je hebt je niet aan de regels ( en fatsoensnormen) gehouden. een terechte diskwalificatie dus! Je hoeft dus niet de KNHS te bellen voor je klacht ( Dit had namelijk binnen een half uur SCHRIFTELIJK na de prijsuitreiking moeten plaatsvinden) De KNHS neemt wel contact met jou op. Als de jury het namelijk goed heeft gedaan sta je op rapport.

Het zou wel heel mooi zijn dat iedereen maar zijn eigen wetjes kan naleven, je bent nu eenmaal te gast bij een ander op het terrein, het zou netter zijn geweest als je een beetje respect voor hun regels had gehad!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:55

Ik zou het ook niet echt plezierig vinden als iemand ging longeren op het losrijterrein.. je 'pikt' dan toch een stukje in voor jezelf. Oke, je hebt het in een weiland gedaan, maar dat is zoals eerder ook al gezegd, ook niet echt netjes. Dat weiland is namelijk ook 'van iemand'.
Ik vind wel dat de organisatie je eerst had mogen waarschuwen: u moet stoppen met longeren, ánders wordt u gedisqualificeerd.
Blijft over dat je er eigenlijk niet vanuit mag gaan dat er gelegenheid is voor longeren op een wedstrijd. Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat iemand zijn paard ging longeren op het wedstrijdterrein..

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:57

femiaans schreef:
En je had dus GEEN uitdrukkelijke toestemming, sterker, er is tegen je verteld dat het NIET mocht. De jury is tevens toezichthouder ( federatievertegenwoordiger) van het losrijterein. Je hebt je niet aan de regels ( en fatsoensnormen) gehouden. een terechte diskwalificatie dus! Je hoeft dus niet de KNHS te bellen voor je klacht ( Dit had namelijk binnen een half uur SCHRIFTELIJK na de prijsuitreiking moeten plaatsvinden) De KNHS neemt wel contact met jou op. Als de jury het namelijk goed heeft gedaan sta je op rapport.

Het zou wel heel mooi zijn dat iedereen maar zijn eigen wetjes kan naleven, je bent nu eenmaal te gast bij een ander op het terrein, het zou netter zijn geweest als je een beetje respect voor hun regels had gehad!

Uhm, ben het helemaal met je eens hoor... maar hoe kun je nou een klacht schriftelijk indienen binnen een half uur?? Telefonisch lijkt me kunnen, maar schriftelijk heb je toch minstens 24 uur voor nodig? Of bedoel je niet per post..

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:57

Als de anderen er geen last van hebben vind ik het kunnen. Ik vind het weer echt niet kunnen als je echt een 'adhd' paard hebt, en dus andere paarden er onrustig van kunnen worden.

Als je er toestemming voor hebt, is het goed, heeft niemand wat te zeuren. Zoniet, dan doe je dat toch niet?! Bloos

Longeer toch lekker thuis, of laat hem eerst wat rustiger worden!

Sorry voor mijn felle reactie, maar zulke mensen..tjah..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:59

@Pearlie: Er wás al een waarschuwing geweest! er mag níet gelongeerd worden! Is dat dan niet duidelijk genoeg?
En schriftelijk betekend ook fax. En of je het daar mee eens bent of niet, dát is de regel van de KNHS.

wendy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:02

wat een onzin. Boos!
ze hadden toch ook eerst een waarschuwing kunnen geven.
maar ja het zal net als wat de anderen zeggen wel een rede hebben

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:03

DresslOver schreef:
@Pearlie: Er wás al een waarschuwing geweest! er mag níet gelongeerd worden! Is dat dan niet duidelijk genoeg?
En schriftelijk betekend ook fax. En of je het daar mee eens bent of niet, dát is de regel van de KNHS.

ooohwwkeee.... rustig...
was gewoon een vraag... ik had even niet aan een fax gedacht...

ja waarschuwing dat je niet mag longeren, maar geen waarschuwing voor disqualificatie.
Maar goed, doet er niet toe, ik vind ook dat het niet kan hoor.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:04

pearlie schreef:
femiaans schreef:

Uhm, ben het helemaal met je eens hoor... maar hoe kun je nou een klacht schriftelijk indienen binnen een half uur?? Telefonisch lijkt me kunnen, maar schriftelijk heb je toch minstens 24 uur voor nodig? Of bedoel je niet per post..

Nee, een schriftelijke klacht moet binnen een half uur na de prijsuitreiking bij de federatievertegenwoordiger worden ingediend. Ook dit is na te lezen in het reglement Clown Maar in dit geval is er weinig te klagen, het is namelijk al in behandeling bij de KNHS ( Tenminste, morgen als het rapport bij de KNHS op het bureau ligt)
Mensen roepen zo snel "Ik dien een klacht in" maar vergeten dat hier ook regels voor zijn. Daarbij, in dit geval ligt de fout duidelijk bij de TS, ze zal daar zeker nog van horen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:05

@DresslOver, vind dat je helemaal gelijk hebt.
Snap best dat je wilt longeren met zo'n jong paard. Maar ik ken de mensen van deze stal en weet echt dat ze het niet doen om je te pesten. Maar houdt jij je niet aan de regels die zij stellen, dan mag je vertrekken, je bent immers te gast. Kan me heel goed voorstellen dat wanneer je in hun weiland gaat longeren ze er niet van gedient zijn.. Verder, zie pb Knipoog

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:06

pearlie schreef:
ooohwwkeee.... rustig...

ja waarschuwing dat je niet mag longeren, maar geen waarschuwing voor disqualificatie.Maar goed, doet er niet toe, ik vind ook dat het niet kan hoor.

Is dat nodig dan?
Het is diegene al verboden om te gaan longeren, dan weet je toch zelf wel dat daar consequenties aan vast zitten als je het toch doet?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:08

pearlie schreef:
DresslOver schreef:

ooohwwkeee.... rustig...

ja waarschuwing dat je niet mag longeren, maar geen waarschuwing voor disqualificatie.
Maar goed, doet er niet toe, ik vind ook dat het niet kan hoor.

Ja hallo!!
Hoe vaak wil je dat ze je waarschuwen voordat je je er iets van aantrekt?
1 keer moet toch zeker wel genoeg zijn?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:09

ik vind het erg vervelend als mensen longeren.. meestal is het bij buiten wedstrijden.. maar laatst dus ook gewoon in een bak.. kun je eigenlijk de helft niet gebruiken..

dat je gediskawificeerd werd vind ik weer ver gaan.. maar toch..

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:09

DresslOver schreef:

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:10

jolentinus schreef:
ik vind het erg vervelend als mensen longeren.. meestal is het bij buiten wedstrijden.. maar laatst dus ook gewoon in een bak.. kun je eigenlijk de helft niet gebruiken..

dat je gediskawificeerd werd vind ik weer ver gaan.. maar toch..

Behalve dat je dan de halve bak mist is het ook nog eens gevaarlijk. Als er één aan de kletter gaat hang je dan zo maar in de longeerlijn, en zeg niet dat het niet gebeurt want het zal niet de eerste, en ook zéker niet de laatste zijn! Je wilt niet weten wat voor ongelukken je dan krijgt.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:12

Ik snap dat je niet blij bent want je had graag willen rijden, maaat je hebt jezelf heel incorrect opgesteld!

Er is gezegd dat je niet mag longeren. En jij doet het toch op iemand anders' land, dat leek je wel een goede plek.

Vind het dus ook niet nodig om extra te waarschuwen voor diskwalificatie. Iemand die de regels niet naleeft loopt dat risico altijd.

Bovendien kun jij wel zeggen ' ja, haallo, ik heb een frisse vierjarige dus ik moet longeren', maar ook dat gaat niet op. Ik heb zelf namelijk ook een frisse vierjarige en zorg dat ik hem of ythuis longeer (heeft niet zovbeel effect omdat-ie op concours toch weer loopt te kijken), of ik regel het bij inschrijving. Heel veel locaties hebben wel longeergelegenheid en daar is het geen probleem.

Hier dus wel en daar had jij je aan moeten houden.