hoe makkelijk het dier is in de omgang en tijdens het rijden.
Los van alle karaktereigenschappen van individuele dieren; waar gaat jullie voorkeur naar uit? Ruin of merrie?
(mensen met hengsten mogen ook meepraten natuurlijk
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
treffie schreef:geef mij maar een ruin ik hou niet van merrie's.
en helemaal niet als ze hengstig zijn![]()
ik trek zelf meer naar ruinen die vind ik over het algemeen makkelijker te berijden.
(en wat heb ik? 3 pismerries
)
Ok ze kunnen wat nukkiger zijn met momenten, maar dat stoort me niet, in tegendeel een ruin is zo saai 
happyjoyce schreef:de merrie heeft nogal last van stemmingswisselingen
Schat van een paard maar een draak als ze hengstig is, niet te rijden.
, gedroeg zich als een volwaardige hengst in de buurt van Arabische merries (en als een verlegen schooljongetje als ze hem aandacht gaven) en een fantastisch gevoel voor humor...
.
ikke schreef:treffie schreef:geef mij maar een ruin ik hou niet van merrie's.
en helemaal niet als ze hengstig zijn![]()
ik trek zelf meer naar ruinen die vind ik over het algemeen makkelijker te berijden.
Ik heb hier nog wel een "aardige" ruin. Ben je in 5 min genezen van je mannen-voorkeur.
Hoeveel merries heb jij eigenlijk gereden, voor een langere tijd?
Het karakter van het paard is veel belangrijker dan het geslacht. Ik ken merries waar je een kind op het bos instuurt en waarop je schriftelijke garantie kunt geven dat de boel heel terug komt. ik ken ruinen die je alleen kunt benaderen met een schietklaar kanon op je schouder.
Maar andersom ken ik ze evengoed. Dat sommige mensen een persoonlijke voorkeur voor een geslacht hebben is iets anders.