Sponsor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Sponsor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 12:33

Ik heb een eigen bedrijf en zit er aan te denken om in de toekomst een wedstrijd ruiter te gaan sponsoren.

Kan iemand mij vertellen hoe dit allemaal in zijn werk gaat? En wat jullie ervaringen ermee zijn?

afwasborstel

Re: Sponsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:36

Misschien kan je een advertentie op Marktplaats zetten met wat je zoekt en in welke regio, hier zal je genoeg reacties op krijgen denk. Dan kan je daaruit gaan selecteren.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:22

Bij deze bied ik mij vrijwillig aan Haha!

Sponsering kan vanalles inhouden.
* kleding voor de ruiter, dekje voor het paard
* Betalen van de wedstrijden en de startkaart
* Mede eigenaar zijn van een paard
* Vervoerskosten betalen van en naar de wedstrijden
* Lessen betalen

enz enz.

moow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:16

nog even een toevoeging aan steinstein Knipoog
*trailer met reclame
*uitrijdeken met raclame

er zit wel vaak een verschil in van hoeveel je moet betalen aan iemand dit kan liggen aan: welke klassen hij/zij rijdt en hoe vaak de persoon op wedstrijd gaat.

en ook ik bied me aan haha Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:18

Nóg iemand die zich aanbied Knipoog haha
Meestal is het vooral kleding voor de ruiter, dekens en dekjes voor het paard waar een logo o.i.d. op komt te staan.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 14:56

En hebben jullie er zelf ook al ervaringen mee? Hoe verloopt het contact wat wordt er wel/niet afgesproken etc.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:12

Ramooontje schreef:
En hebben jullie er zelf ook al ervaringen mee? Hoe verloopt het contact wat wordt er wel/niet afgesproken etc.

Ligt er denk net maar een beetje aan hoeveel je wil sponseren.
Sponsor je alleen een dekje zullen er niet veel afspraken gemaakt worden maar ben je van plan lesgeld, startgeld, startkaart e.d. te sponsoren mag je ook iets meer terug verwachten.
Denk dat je dan wel af moet spreken hoe vaak er wedstrijden e.d. gereden worden.
Je moet voor jezelf gewoon nagaan voor welk bedrag je wil gaan sponsoren en wat je daar voor terug verwacht.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:03

Ik denk dat je met een advertentie op marktplaats (of bokt) ongeveer wordt doodgegooid met reacties Lachen

De vraag is wat je zelf wil...zoek je naamsbekendheid, wil je in verband worden gebracht met een topruiter? Of wil je gewoon iemand waarvan jij denkt dat hij/zij leuk kan rijden helpen om op weg te komen?
Allereerst denk ik dat je eens moet kijken of je iemand zoekt in de basis (tm Z) of hogere sport. Daarnaast kijk je wat je zou willen sponsoren. Ben je bijvoorbeeld bereid een paard aan te schaffen en uit te laten brengen door een talentvolle ruiter? Dan zul je op zoek moeten naar iemand die goed bij het paard past en jou qua rijstijl aanspreekt. En de bijbehorende afspraken zullen dan te maken hebben met wie betaalt de kosten voor onderhoud en wedstrijden, wie bepaalt of en wanneer het paard evt verkocht word enzovoort enzovoort.
Maar je kan natuurlijk ook iemand sponsoren door dekjes, dekens of kleding met je bedrijfsnaam te geven. Ruiterkleding is erg duur en ik denk dat veel mensen daar heel blij mee zullen zijn. Je kan dan natuurlijk vragen om jassen, dekens ed op concours te gebruiken, hier komen verder niet veel meer afspraken bij kijken lijkt mij.

Misschien wel een heel leuk idee is het om een ponyclub in de buurt te sponsoren door bijv clubdekjes met bedrijfslogo en naam vd ponyclub erop? Dan rijdt er een hele groep mee rond en voor ponyclubs valt het niet altijd mee om aan sponsors te komen. De kosten hiervan zijn vaak eenmalig en best wel te overzien....En investeren in de jeugd is natuurlijk super!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 16:06

Dank Ezter! Ponyclub is zeker een hele goeie en leuke investering.

Ik wil het liefst zoveel mogelijk naamsbekendheid met mijn bedrijf krijgen. Dus ben ik op zoek naar mensen die in een willekeurige tak van de sport op veel plekken komen.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:31

hallo
ik weet niet waar je vandaan komt, maar onze ponyclub zoekt sponsors. wij bestaan al 25 jaar, mischien wel langer. en er worden ook wedstrijden gereden. met de pony's word binnenkort ook wedstrijd gestart tussen de paarden waardoor er op nog meer wedstrijden wordt gekomen. en soms op de zelfde wedstrijden als de paarden. sponsor kan bijv. zijn reclame op de trailer enz.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:11

mijn oom sponsort mij haha
gewoon een jas,bodywarmer en dekje.. tekst op gezet
verder niet Tong uitsteken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:50

Vaak komt ook de naam van de sponsor in de naam van het paard te staan, voor of achter de wedstrijdnaam.
Dit is meestal wanneer de sponsor ook echt (mede)eigenaar is van het paard.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 17:58

Dank voor jullie reacties.

Ik zal eens rustig uit zoeken hoe ver ik er zelf in betrokken wil zijn. En dan eens gaan rond kijken naar ruiters die op veel verschillende plekken in NL komen en vanuit daaruit een keuze maken.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:16

Let wel op dat als je je sponsoring belasting tehnisch aftrekbaar wilt houden je zelf geen band mag hebben met de gesponserde... het moet wel echt zakelijk blijven...zeker niet als het om grote bedragen gaat. Heeft een keer een groot artikel over gestaan Ids of in Paard en Sport... als je even gaat googelen vind je denk ik wel wat.. informeer iig even bij je boekhouder!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 01:01

Hindo2 schreef:
Let wel op dat als je je sponsoring belasting tehnisch aftrekbaar wilt houden je zelf geen band mag hebben met de gesponserde... het moet wel echt zakelijk blijven...zeker niet als het om grote bedragen gaat. Heeft een keer een groot artikel over gestaan Ids of in Paard en Sport... als je even gaat googelen vind je denk ik wel wat.. informeer iig even bij je boekhouder!

Je mag ook gewoon bloedverwanten e.d. sponsoren, als je maar met afdoende bewijskomt dat dit om een gezonde financieële relatie gaat... en niet om geld weg-geverij Knipoog
Maar geen band is geen eis, als de sponsoring maar volgens protocoll verloopt en alle bewijzen (bonnen e.d.) te overleggen zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:15

Ik word gesponsord (door Canter hier op bokt) en werk in ruil daarvoor mee aan publiciteit en zorg uiteraard voor bonnen e.d. Vooral goede afspraken maken. Details wil ik evt per PB wel wat op ingaan.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:29

XchantjuhX schreef:
Hindo2 schreef:

Je mag ook gewoon bloedverwanten e.d. sponsoren, als je maar met afdoende bewijskomt dat dit om een gezonde financieële relatie gaat... en niet om geld weg-geverij Knipoog
Maar geen band is geen eis, als de sponsoring maar volgens protocoll verloopt en alle bewijzen (bonnen e.d.) te overleggen zijn.

Sorry dat wist ik niet... iig klopt dat van de gezonde financiële reden wel.. soms kunnen ze bij meneer de belastingdienst wel een zeikerig zijn.....

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:08

steinstein schreef:
Bij deze bied ik mij vrijwillig aan Haha!

Sponsering kan vanalles inhouden.
* kleding voor de ruiter, dekje voor het paard
* Betalen van de wedstrijden en de startkaart
* Mede eigenaar zijn van een paard
* Vervoerskosten betalen van en naar de wedstrijden
* Lessen betalen

enz enz.

Dan bied ik me ook aan:D
Wij hebben het niet zo heel erg...makkelijk namenlijk Verdrietig Maar daar ga ik nu nog niet over praten.

xxx X_orville_X

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:36

Hindo2 schreef:
Sorry dat wist ik niet... iig klopt dat van de gezonde financiële reden wel.. soms kunnen ze bij meneer de belastingdienst wel een zeikerig zijn.....

Klopt idd... helemaal als het om familie gaat zijn ze heel erg oplettend, helemaal wanneer het ouders-kind is.
Maar wanneer je alles goed geregeld hebt, op papier staat en alle bonnen en bewijzen aan te leveren zijn is er geen probleem Knipoog

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:41

Op je website kan je nu en dan een berichtje plaatsen over de gesponsorde ruiter (of combinatie) en proberen in kranten en bladen free-publicity te krijgen.
Verder natuurlijk borduursels op kleding, denkens, bandages en dekjes (op het dekje niet groter dan 10 x 15 cm!) en bestickering op de trailer.
Zodra de ruiter in de publiciteit komt, noemt ie je en probeert het logo in beeld te krijgen.
De ruiter houdt de sponsor op de hoogte van zijn prestaties en zijn wedstrijdkalender.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:36

Ik word nu een jaar gesponsord door paardentransporten.nl
Deze eigenaar van dit bedrijf geeft mij geld (voor de wedstrijden te betalen en benodigdheden voor mijn paard) en hij krijgt dan terug: Zijn reclame stikker op mijn trailer.
Maar je kan ook je logo op dekjes kleding dekens enzo laten borduren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:13

Zal ook even dieper ingaan op mijn sponsoring Tong uitsteken
Ik wordt gesponsord door het bedrijf van mijn vader (J.W. Alsemgeest gevelwerken) , alles geschied volgens de regels van sponsoring.

Het bedrijf heeft mijn tweede paard aangekocht, United, betaald de stalling, smid, verzekering en de startkaart.
Inschrijfgeld en spullen betaal ik zelf.

Wat krijgt de sponsor terug:
Het paard heet nu Alsemgeest's United, op het wedstrijddekje, zweetdeken etc staat de bedrijfsnaam en de website.
Verder zal bij uit wedstrijden de trailer altijd getrokken worden door een van de bedrijfswagens met reuze reclame erop Clown

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:08

Zijn er ook nog speciale regels als je man je wilt sponsoren?

@XchantjuhX merk je dat je vader nu meer naamsbekendheid heeft gekregen sidns dat hij jou sponsort?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:53

Het is pas sinds vorige week, en we hebben nog geen wedstrijden gestart Knipoog
Maar een kennis van me merkte een heel verschil in de offerte aanvragen toen hij een ruitercombinatie is gaan sponsoren.
Vooral in de regio waar de combi wedstrijden reed.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:24

*bied zich ook aan!! nie zoveel centjes, maar zeer zeer ambitieus en zeer leuke combi met aparte achtergrond!! ff promoten Vingers aflikken Bloos