Het is een heel verhaal wat ik te vertellen heb, maar ik vind het toch belangrijk om het te vertellen.
Het gaat om de Casco New-Master cap.
3 weken geleden op maandagavond had ik springtraining. We kwamen aanrijden op een hindernis en het leek allemaal gewoon goed te gaan. Mijn pony, Onyx, stopte voor de hindernis en we stonden misschien een seconde stil. Maar toch sprong hij nog over de hindernis heen vanuit stilstand. Ik kon niet meekomen omdat dit een onmogelijke sprong was. Ik knalde met mijn hoofd en cap tegen de hals van Onyx. Hierdoor brak het klepje af van de cap en bleef alleen nog aan de linkerkant vastzitten. Toen we weer op de grond kwamen ging Onyx ervandoor omdat hij schrok dat ik zo tegen hem aanknalde. Ik hing half naast de pony maar dacht dat ik weer terug kon komen in het zadel, maar dat lukte me niet. Onyx ging er nog wat harder vandoor en ging opeens naar rechts, waardoor ik er van de linkerkant afviel. Maar.. ik viel IN het klepje.. het klepje is zo me wang ingeschoten en ik had een behoorlijk gat.
Nou gelijk met de ambulance naar het ziekenhuis en ben dezelfde avond nog geopereerd door de plastisch chirurg. het spierweefsel etc is microscopisch gehecht en me wond was dichtgehecht. Er zijn ongeveer 20 hechtingen gebruikt.
En week later mochten de hechtingen eruit, maar kreeg ik ook te horen dat ik m'n jukbeenboog op 2 plaatsen had gebroken en moest gelijk de volgende dag ook weer geopereerd worden.
Ik heb nu een litteken van ongeveer 5 á 6 centimeter over me wang lopen. Wordt natuurlijk nog wel wat minder zichtbaar omdat het pas 3 weken geleden is. Verder is er misschien een spier (blijvend) beschadigd. Ook als ik lach en praat etc dan beweegt alleen de rechterkant van me gezicht mee. De linkermondhoek blijft gewoon staan.
Nou was mijn vraag, of meerdere mensen zoiets dergelijks hebben meegemaakt met deze Casco-cap ?
Want ik vind het gewoon niet kunnen dat ik dit soort verwondingen heb door mijn cap, voorderest had ik helemaal niks! Geen blauwe plek of watdan ook. En ik baal er echt ontzettend van dat het in me gezicht heb.
M'n ouders en ik zijn bezig met een brief te schrijven aan onze rechtshulp en we willen dat Casco dit ook te weten komt, want ik zou niet willen dat dit nog iemand overkomt.
Reacties zijn welkom
.Groetjes, Chantal.