versneld promoveren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChelseaAyLee

versneld promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 22:57

Hallo ik heb een vraagje. Ik heb het zelf al opgezocht in de regelementen van de knhs maar voor alle zekerheid vraag ik het hier nog maar een keertje.
Ik ga met mijn ene paard eerdaags starten in het M1, als ik daar nu een winstpunt mee rijd mag ik dan met mijn andere paard, waarmee ik nu B+6 ben versneld promoveren naar het L1? Alvast bedankt voor de reacties.

Frantic

Re: versneld promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 07:49

nee, pas als je 2 paarden met winst in het Z hebt gereden, staat idd in de regelementen, met een hele tabel erbij.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 08:16

Dat klopt volgens mij niet Amondi, als je nl. M1 met winst rijdt mag je ieder ongeklasseerd paard in het L1 uitbrengen.

Ik denk dus dat het wel mag.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 09:36

Volgens mij moet je met dit paard de B gewoon uitrijden. Met een volgend, ongeklasseerd, paard mag je dan direct L1 starten of versneld promoveren.
Als je het zeker wilt weten zou ik gewoon even bellen met de KNHS.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:13

Ik zou zeggen dat je wel versneld naar het M1 mag, omdat je met je andere paard M1 met wp bent. Anders even een mailtje naar de KNHS.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:48

Ik weet zeker dat je dan versneld mag promoveren naar het L1 Ja

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:54

KarinvdM schreef:
Volgens mij moet je met dit paard de B gewoon uitrijden. Met een volgend, ongeklasseerd, paard mag je dan direct L1 starten of versneld promoveren.

Dat denk ik ook.. Ja

En ach die 4wp heb je toch zo als het goed gaat? Haha!

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:06

Waarom zou je dat eigenlijk überhaupt willen? Verward

Is het niet veel spannender (en leerzamer) om iedere klasse gewoon helemaal te doorlopen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:58

Musicjohn schreef:

Is het niet veel spannender (en leerzamer) om iedere klasse gewoon helemaal te doorlopen?

Tussen het B en het L1 zit werkelijk niet zoveel verschil qua niveau. Waarom zou je extra startgeld willen gaan betalen en ook nog eens onnodig op concours willen gaan (kost veel tijd) als je paard gewoon L1 klaar is? In dat geval lijkt de B me ook niet meer zo leerzaam.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:53

Scum schreef:
Musicjohn schreef:

Tussen het B en het L1 zit werkelijk niet zoveel verschil qua niveau. Waarom zou je extra startgeld willen gaan betalen en ook nog eens onnodig op concours willen gaan (kost veel tijd) als je paard gewoon L1 klaar is? In dat geval lijkt de B me ook niet meer zo leerzaam.

Ik vind het wel grappig dat veel mensen net doen of je voor straf in een bepaalde klasse moet rijden tot je genoeg winstpunten hebt voor de volgende klasse Clown
Ik zal wel apart zijn, maar ik ga voor mijn plezier op wedstrijd en het maakt me dan ook niet zoveel uit in welke klasse dat is. Ik rijd met mijn huidige paard (die zich enorm druk maakt op wedstrijd, en dus gewoon veel moet zien) alle klassen gewoon uit tot (ongeveer) het maximum aantal winstpunten, ga overigens bij lange na niet ieder weekend op wedstrijd, maar ik heb absoluut geen haast om een klasse hoger te gaan rijden, we komen vanzelf wel weer in het Z terecht, dat hoeft niet per sé binnen een bepaalde tijd te gebeuren. (Is trouwens off-topic, sorry, voor wat betreft de vraag van TS redeneer ik hetzelfde als KarinvdM)

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:05

KarinvdM schreef:

ik denk dat karin hier wel gelijk in heeft

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:49

Ik dacht ook dat je een klasse uit moet rijden als je er eenmaal aan begonnen bent.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:05

Nee, dat hoeft niet altijd.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:08

Ik vind het wel handig dat je niet meer persé alle klasses door hoeft als je al wat hoger hebt gereden.
Ik heb bijv. de M2 overgeslagen.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:56

Volgens mij mag je (wanneer je wp hebt in de M) gewoon versneld promoveren, ook halverwege de B. Heeft Vvalar hier op bokt ook gedaan met haar paard. Zij is ook eerst een keer B gaan starten en toen dat goed ging is ze de keer erop gelijk L1 gaan starten. Ik ben met mijn paard direct L1 gaan starten. Omdat ik met mijn vorige paard M2 met winst was geweest mocht dit ook gewoon.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:14

Ja, maar Vvalar mocht toen ze B ging starten al versneld promoveren. De TS mag dat op dit moment nog niet.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:46

Dat is waar. Maar wanneer de TS die punten in de M haalt, waarschijnlijk weer wel. MAar ja, dan moet ze het inderdaad bij de KNHS maar even navragen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:02

Volgens mij mag dat gewoon en hoef je de B in dit geval ook niet uit te rijden. Je mag alleen niet meer terug naar de B als het niet gaat (tenzij het zo slecht gaat dat je alleen maar verlies rijdt natuurlijk, maar daar gaan we maar niet vanuit Knipoog ).

Begin dit jaar ben ik met mijn (reeds eerder M-geklasseerde) paard in de B gestart. Met mijn bijrijdpony zou ik de overstap namelijk maken naar het L1 en ik wilde mijn eigen nieuwe paard niet gelijk verplicht in het L1 starten. Vlak daarna haalde ik een WP in het L1 met mijn bijrijpony, ik heb mijn eigen paard toen nog 1x in de B gestart en daarna ben ik versneld gepromoveerd naar de L1. Ik was in de klasse B begonnen maar was niet verplicht om deze uit te rijden. Ditzelfde heb ik gedaan toen ik mijn andere (reeds eerder Z-geklasseerde) pony ging rijden, daar heb ik 2 wedstrijden in het L1 mee gereden toen was ik met mijn andere paard L2 met winst en heb ik de andere pony ook versneld L2 gestart. Nu ben ik M1 met wps met mijn paard en zou ik in principe weer versneld mogen promoveren met mijn pony.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:11

Goh, dat wist ik niet,
dus als ik bijvoorbeeld met een M1 paard een wp in de M1 rij, hoef ik met met mijn andere paard de L2 niet meer uit te rijden maar mag ik direct de overstap maken met dit paard naar de M1?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:55

Storm76 schreef:
Goh, dat wist ik niet,
dus als ik bijvoorbeeld met een M1 paard een wp in de M1 rij, hoef ik met met mijn andere paard de L2 niet meer uit te rijden maar mag ik direct de overstap maken met dit paard naar de M1?

Alleen als dat paard al eerder M1 is geweest, anders moet je de klasse wel uitrijden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:04

Oke, dus het geld alleen maar voor paarden die al in die klasse hebben gelopen of hoger.

Dank je!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:23

Dat is ook afhankelijk van je eigen wedstrijdverleden Storm.
Ik mag bijvoorbeeld ieder ongeklasseerd paard starten in de klasse L1/L2/M1/M2/Z1, mits het paard aan de leeftijdseisen voldoet.
Iemand die 2x Z2 gereden heeft mag ook direct Z2 starten. Het staat allemaal in art 125 van het dressuurreglement.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:26

Dank je KarinvdM,
Ik wist al dat je als je hoger hebt gereden ook klasses over mocht slaan. Ik wist alleen niet dat je, als je met een ander paard een klasse hoger mag starten omdat je 10 wp hebt, de klasse niet af hoeft te maken met het andere paard. Ik dacht dat als je eenmaal begonnen was in een klasse, je deze ook uit moest rijden.
Ik had op KNHS gezocht, maar kon er niks over vinden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:30

Of dat mag, en dat is ook de vraag van de TS, dat weet ik niet.
Ik had gehoopt de ze de vraag bij het KNHS zou neerleggen, maar dat heeft ze niet gedaan denk ik?
Anders stuur ik er zelf wel even een mailtje naartoe.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 23:11

Hartstikke bedankt voor de reacties! volgens mij mag het wel maar voor alle zekerheid zal ik het idd nog even bij de KNHS navragen.
Ik vond in het disciplinereglement dressuur onderaan een tabelletje en daar stond het in. Ik laat het nog wel weten als ik reactie van de knhs heb.