Met een pony tussen de paarden rijden; nadelig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L0veJ0la

Met een pony tussen de paarden rijden; nadelig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 21:54

hallo mensen,

ik ben doof meisje, typ als mijn gebarentaal.. Lees onderschrift dat ik doof meisje ben.
ik ben 20 jaar en woon in dronten..
ik rij B bij het paarden.

ik wil het weten over winstpunten..

Paarden krijgen meer winstpunten. bij de paarden
Pony's krijgen moeilijk winstpunten. bij de paarden.

krijgen jullie ook moeilijk winstpunten of niet?
of vinden jullie het makkelijk..?

Als je begrijpt het niet dan vraag maar raak..
Laatst bijgewerkt door Scum op 12-11-07 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel gewijzigd

L0veJ0la

Re: vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 22:20

Niemand?? Huilen

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 00:54

Hoi hoi.. misschien is het handig je onderwerp te veranderen..
bv. bij de paarden met een pony rijden
Dan zien mensen waar het over gaat. Ik rijd met een paard en haal mijn wps als ik het verdien Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 07:46

volgens mij kan je ook even zoeken, deze vraag is al heel vaak voorbij gekomen.
Als je je pony goed voor elkaar hebt maakt het niet uit of je op een pony of een paard start!

En, zoals bolzak al zegt, als iedereen zijn topic
"vraagje" noemt wordt het er niet duidelijker op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:14

Een paard of een pony maakt niet uit hoor J0la, ik weet meerdere pony's die in het Z2 nog voor de grote paarden stonden in de uitslag Knipoog
Gewoon lekker dooroefenen!

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 15:05

"vraagje veranderen naar bij de paarden met een pony rijden" lukt het niet.. vreemd.. ik snap het niet..

ukkiepuk

Re: Met een pony tussen de paarden rijden; nadelig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:05

Ik rijd met mijn shetlander tussen de paarden. Als je goed en netjes rijdt krijg je echt je punten wel. Afgelopen zondag nog 2x eerste geworden in de L2 met 2 winstpunten, wij ondervinden dus geen nadeel van het starten tussen de paarden Haha!

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:01

ukkiepuk schreef:
Ik rijd met mijn shetlander tussen de paarden. Als je goed en netjes rijdt krijg je echt je punten wel. Afgelopen zondag nog 2x eerste geworden in de L2 met 2 winstpunten, wij ondervinden dus geen nadeel van het starten tussen de paarden Haha!

ik zag van je film, ik kan toch niet geloven dat je op jouw shetlander gaat rijden tussen bij de paarden. hoelang rijdt jij met jouw shetlander tussen bij de paarden?

xx

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:04

Even los van jouw vraag: hoe doe jij dat in je proeven? Aan een voorlezer heb je weinig denk ik? En hoe doe je dat met je instructrice?

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:10

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:14

patsur schreef:
Even los van jouw vraag: hoe doe jij dat in je proeven? Aan een voorlezer heb je weinig denk ik? En hoe doe je dat met je instructrice?

Als ik heb een wedstrijd dan moet ik mijn proeven oefenen voor 1 week. en als ik heb een les, mijn instructrice gaat ook even kijken of ik doe het goed van mijn proeven. (als ik weet 1 ding niet dan gaat ze mij wel helpen.)

B is makkelijk voor mij Maar L1,L2,M1,M2 zijn hele moeilijker volgens mij. Bloos
het lukt me vast wel.. hoop ik.. Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:19

Maar je leert de proef uit je hoofd En hoe legt jouw instructrice de dingen uit? Spreekt ze gebarentaal?

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:23

patsur schreef:
Maar je leert de proef uit je hoofd En hoe legt jouw instructrice de dingen uit? Spreekt ze gebarentaal?

Mijn instructrice kan maar een beetje gebarentaal, en ik kan liplezen (blij ermee) dat is ook geen probleem.

Mijn vroige instructrice neemt ontslag, ze gaat naar zijn nieuwe werk.
Mijn instructrice wilt ook wat leren dat komt nog wel. we hebben maar 3 weken leren kennen..

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:10

L0veJ0la schreef:
ik zag van je film, ik kan toch niet geloven dat je op jouw shetlander gaat rijden tussen bij de paarden. hoelang rijdt jij met jouw shetlander tussen bij de paarden? xx

Ik ben in 2003 begonnen in de klasse B. Na 12 proeven hadden we 10 winstpunten en zijn we in 2004 L1 gaan starten. Na 10 proeven hadden we 8 punten, daarna kreeg Zorro een schouderblessure en hebben we 2 jaar (2005 en 2006) niet gestart. In maart 2007 zijn we weer verder gegaan in de L1. Na 6 proeven had ik mijn punten om over te gaan naar de L2. NU zijn we 9 proeven in de L2 gestart en hebben we alweer 8 punten Haha!

Nu hebben we even een wedstrijdstopje voor 3 maanden en dan gaan we volgend jaar weer verder Vork

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:15

vroeger heb ik met een pony tussen de paarden gereden en het is moeilijk maar dingen die goed gaan worden niet slecht beoordeeld t.o.v paarden maar wel matiger dus i.p.v een 7 krijg je een 6 zeg maar omdat ze het toch met paarden vergelijken

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:51

Ik rijd ook met mijn pony tussen de paarden. Ik zal nooit echt hoge punten rijden, maar het is wel te doen.
Gewoon zorgen dat je de oefeningen goed voor mekaar hebt en goed op de letters rijden. Knipoog
Heel veel succes!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:59

Ik rij met een haflinger tussen de paarden in het L2..
Ik rij gewoon mijn winstpunten als ik goed rijd, en geen winstpunten als ik slecht rijd! Lachen
Dus gewoon goed rijden, een goede proef is een goede proef, en daar kan de jury niet onderuit komen! Haha!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:10

ukkiepuk schreef:

Mag dat dan? Ik dacht altijd dat je alleen met een E pony bij de paarden mocht rijden of met een pony maat die als paard te boek staat (haf/fjord ed). Of hoort een shet daar ook bij?? Grappig hoor ik wist het niet

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:15

[quote="Bolzak23]Mag dat dan? Ik dacht altijd dat je alleen met een E pony bij de paarden mocht rijden of met een pony maat die als paard te boek staat (haf/fjord ed). Of hoort een shet daar ook bij?? Grappig hoor ik wist het niet[/quote]

Als je 18+ bent, moet je bij de paarden starten ongeacht de stokmaat van je pony Knipoog Er is dus geen minimale stokmaat om bij de paarden in de basissport te starten. Vanaf subtop (ZZGP) moet je pony minimaal 1.48,1 m zijn Haha!

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 16:27

Oke, Ik en mijn pony zijn nog niet klaar voor wedstrijd denk ik Ach gut , en Hoelang moeten we nog oefenen Verward , en hoe weet ik dat mijn pony klaar is voor de wedstrijd.. Verward ???

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:59

Interessant.....ik ben ook zo'n grote ruiter met een kleine pony. Ik heb hem sinds 2004 en heb hem op zijn vierde gekocht. Alle tijd heb ik hem getraind en hij is nu pas voor mijn gevoel klaar voor wedstrijden.
Zoiets voel je zelf het beste aan naarmate je je pony beter leert kennen. Veel les nemen en veel oefenen en als jij voelt dat je pony en jij er klaar voor bent dan moet je het gewoon doen.

Gewoon goed werken aan de oefeningen Knipoog

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:02

Ik vraag me dit regelmatig af over het springen, de afstanden kloppen dan toch niet? en het is dan ook een stuk hoger

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:33

Ik rij ook met mijn pony tussen de paarden. Het gaat ons eigenlijk best goed af. Inmiddels starten we Z2 (nu 2x gestart) en laatst hadden we 219 punten (221 = 2 winstpunten). En daarbij, ik had echt slecht gereden vond ik zelf, we kunnen veel beter! Dus ik ben heel benieuwd aankomend weekend (dan mogen we weer!)!

Mijn pony is trouwens echt pony gefokt, en niet echt super gangen -al zeg ik het zelf-.
Vooral de oefeningen netjes afwerken, neem de tijd daarvoor. En wat ook veel punten scheelt in de klasse B: Goed letten op dat je de hoeken netjes inrijdt. En op het goede been lichtrijden. Deze dingen zie ik verbazingwekkend vaak fout gaan in een proef, heel erg zonde van je punten!

Succes!!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:37

ukkiepuk schreef:
[

weer wat geleerd Cool

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:59

Oke, ik wil pas volgende jaar wedstrijd doen, en ik wil niet op zomervakantie rijden omdat het is zo warm voor mij en Mijn pony.
we gaan maar rustig doen aan het werken. en oefenen voor witte hekjes. ze vindt dit eng.. daar werken we aan..