De TNT-soap: TNT blundert en ontkent

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

De TNT-soap: TNT blundert en ontkent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 15:42

Enkele weken geleden kocht ik een zadel over van een internet-kennis.
Deze maakte gebruik van de diensten van TNT om het zadel vanuit Nederland naar mij in België te verzenden.
Zover niets aan de hand. Knipoog
Maar het zadel liet op zich wachten en ik werd al ongerust toen hier plots iemand voor mijn deur stond met de doos met het zadel.
Deze persoon woonde in een andere stad, een kwartier verder op, met ander postnummer, in een straat met dezelfde naam als mijn straat en op dezelfde nummer. Daar had TNT het pakket bij zijn buren afgegeven. (Dus nog niet eens aan die persoon zelf) Een hele grote blunder van TNT!
Ik natuurlijk blij dat die persoon zo eerlijk was mij het zadel zelf te komen bezorgen. Want hij had het net zo goed zelf kunnen houden en verkopen. Niemand die er iets over geweten had. En dan was ik mijn geld en mijn zadel kwijt geweest.
Ik heb de verzender dit verhaal gemaild en die was even verontwaardigd als ik.
Dat is toch geen service, zomaar dure pakketten op willekeurige adressen af leveren!!
De verzender heeft dan verhaal gaan halen bij TNT en eistte de verzendkosten terug (iets van een 20 euro) omdat de verzending onbehoorlijk was afgehandeld.

Maar dan volgde dit:
(Dit zijn fragmenten uit de mails, die de verzender naar mij gestuurd heeft om mij op de hoogte te houden van de gang van zaken. Ik heb toestemming van haar om ze te plaatsen.)

TNT-soap schreef:
TNT belde: wanneer was het pakje afgeleverd?
Ik zei op 10-10, op het verkeerde adres.
Zij: dan is het binnen de gestelde termijn afgeleverd, dus dan kunnen
wij niets voor u doen.
Ik: Het is weliswaar binnen de gestelde termijn afgeleverd, maar op het
verkeerde adres. U heeft dus nog steeds een wanprestatie geleverd
waarvoor ik niet wil betalen.
Zij: Ik heb met mijn leidinggevende gesproken en zij kan helaas niets
voor u doen.
Ik: Dat accepteer ik niet. Ik heb een opdracht gegeven, die is foutief
uitgevoerd, dus ik wil genoegdoening. Mag ik de naam van deze
leidinggevende?
Zij: Wij geven in principe geen namen van leidinggevenden door.
Ik: Nu word ik een beetje boos. U geeft geen naam? Wat is dat voor
anoniem gedoe? Ik heb zelf ook een eigen zaak en als ik een opdracht
niet naar behoren uitvoer, draai ik er toch ook voor op?
Zij: ja sorry.
Ik: U snapt toch wel dat ik dit niet kan accepteren? Op het moment zie
ik grote hoogdravende tv commercials van TNT waarin koeriers over boten
springen om het pakketje maar correct af te kunnen leveren en u scheept
mij af met dit?
Zij: ik heb nog een andere leidinggevende, die zal ik vragen.
Ik: Als dit op niets uitdraait, zal ik de publiciteit zoeken.
Zij: u heeft gelijk, maar ik zal echt nog aan die andere leidinggevende
vragen of die niets kan doen.
Ik: Juist nu die borstklopperige reclamecampagne loopt, zal negatieve
publiciteit bepaald niet welkom zijn!
Zij: wilt u dan eerst even wachten tot ik het met mijn andere meerdere
heb besproken?
Ik: Ik verwacht dat TNT met een oplossing komt, zoniet, dan hang ik het
aan de grote klok. Goedemiddag

Wat werd vervolgd door dit

TNT-soap 63 schreef:
TNT stuurde een brief. Wegens het ontbreken van aanname- en
afleverscangegevens was niet vast komen te staan dat de zending in het
verzendtraject van TNT Post aanwezig was geweest. Derhalve wijzen zij
het verzoek om vergoeidng af en sluiten het dossier.

Woest klom ik in de telefoon en informeerde bij de medewerker wat dit
betekende. Het betekent dat het pakket nergens is gescand en derhalve
niet bestaat voor TNT. Derhalve is er ook niets te compenseren want het
bestaat formeel gewoon niet.
Ik zei: man er zat een paardenzadel in, zo'n doos zie je niet over het
hoofd.
Hij: Ik kan niet meer zeggen dan wat hier staat.
Ik: Ik geloof die brief gewoon niet! Ik denk dat het een methode is die
TNT vast vaker gebruikt om vervelende reclamerende klanten af te
bluffen. Gewoon op een ingewikkelde manier zeggen dat het niet in de
orderstroom is geweest. En dan eenzijdig het dossier sluiten, lekker
dan!
Hij: Ik kan niet meer zeggen dan wat hier staat.
Ik: Ik val van mijn stoel! Ik ga nu echt de publiciteit zoeken!
Hij: U kunt een bezwaarschrift schrijven als u het er niet mee eens
bent.
Ik: Alsof dat ook maar ene ruk helpt in jullie starre organisatie!
Hij: Dat is het enige wat ik u nog kan aanbieden.

Ik heb daarna een email met het hele relaas gestuurd aan het forum van
de Consumentenbond, het tv-programma Kassa en het tv-programma Radar.
Ik twijfelde nog even over het programma "Opgelicht" maar vond dat niet
helemaal het juiste Umfeld.

Ik vrees dat we verloren hebben

TNT beweert dus nu, dat dit pakket wat hun betreft nooit bestaan heeft!! Frusty
(Ik heb trouwens de shipping-documenten met barcode en logo van TNT van dit pakket hier voor mijn neus liggen. Dus wat zij nu beweren is wel heel sterk.)

Wat kunnen we nu nog doen? Want het is toch te gek voor woorden dat TNT dit gewoon naast zich neerlegt en doet alsof z'n neus bloedt?
En zijn er hier mensen met soortgelijke ervaringen met TNT?

Ir111

Re: De TNT-soap: TNT blundert en ontkent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:19

Ik zou ook nog een bezwaarschrift indienen met een kopie van de shipping documenten en de brief waarin staat dat het pakket voor hen niet bestaat. Hun eigen documenten vegen dat argument zo van tafel volgens mij.

Ik zou hier ook echt HEEL pissig van worden!!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:03

Ik zou ook op oorlogspad gaan! Haha!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:30

Als je de barcode nog hebt dan kun je toch zelf even op www.tracktrace.nl kijken wat je voor gegevens over het pakket te voorschijn krijgt?
Dan weet je in ieder geval of het verhaal van het niet gescand zijn van het pakket klopt.

Het is wel raak met TNT de laatste tijd zeg!
Vroeger had ik nooit problemen en alle pakketjes altijd binnen 1 dag. Nu is er vorig jaar een pakketje kwijtgeraakt en nooit meer teruggevonden Boos! en het duurt vaak een paar dagen voor een pakketje bezorgd wordt.

Maar gelukkig is het tot nog toe bij mij allemaal wel goed gegaan (zowel verzenden als ontvangen) op dat ene zoekgeraakte pakketje na.

Succes in ieder geval!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:00

tjonge wat een verhaal zeg, wees maar blij inderdaad dat je een eerlijke 'vinder' hebt getroffen.
Maar ik zou ook TNT een koude douche of de gouden e*ikel bezorgen bij Radar of iets dergelijks, zeker na die reclamecampagne van ze!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:06

Ik zou ook zeker op oorlogspad gaan Whoosh!

Wat een enorme wanprestatie en wat vreselijk slecht dat ze je niet tegemoet komen Verward

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:14

pff, zwaar moedeloos wordt je van zo'n bedrijf. Ik heb zelf ook alleen maar problemen gehad met TNT. Ik verstuur belangrijke dingen dus ook niet meer via hun.

Toch lijkt het me slim om een bezwaarschrift in te dienen, aangetekend. Desnoods erbij zetten dat je de zaak uit handen geeft.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:59

Het is werkelijk erg met de TNT en dat gedonder is allemaal begonnen sinds ze hun pakketten niet meer zelf bezorgen.
Dat laten ze namelijk doen door externe bedrijven, allemaal leuk en aardig, maar die krijgen een standaard bedrag per pakket, of ze dat nu 1 of 3 keer aanbieden. Gevolg is dus dat ze er zo snel mogelijk vanaf willen, wat resulteert in al deze belachelijke situaties.

Indien je klaagt bij de TNT over hoe hun basispakketten bezorgd worden (of niet) dan is het enige wat ze kunnen melden dat je dan maar verzekerd moet verzenden. Pardon?! Is de dienst bezorging basispakket dan geen dienst? Maar gewoon een gokspelletje waarbij je in kan zetten voor minder geld dan bij verzekerd, maar dan een KANS hebt dat het op correcte wijze bezorgd wordt?

Indien een kleiner bedrijf op een dergelijke wijze met hun klanten om zou gaan, zouden ze de zaak snel genoeg kunnen opdoeken. Maar groot heilig TNT komt er nu al veel te vaak mee weg. Ze mogen dan officieel wel geen monopoliepositie meer hebben, er is veel te weinig gelijkwaardige concurrentie. Die zou er veel en veel meer moeten komen, zodat wij als klant weer keus hebben (voor een normaal bedrag!) en de bedrijven scherp blijven op hun service.

Ik kan me de laatste tijd echt heel erg pissig maken over dat gedoe bij de TNT. (Viel het op? Nagelbijten / Gniffelen )

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:05

Jezus het blijft aan de gang, bij mij is het al drie keer voorgekomen dat iets niet is aangekomen en ze waren het pakje tot drie keer toe gewoon kwijt. Ik heb niets teruggekregen en daardoor koste het mij mijn geld, die ik terug moest geven aan de koper. Schandalig, hier moet echt iets aan gebeuren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:57

Goh, wat komt dit verhaal me bekend voor! Ik had vorige week wat besteld op internet, zij hebben het direct opgestuurd. Kregen zij het terug, was op het verkeerde adres afgegeven, terwijl echt mijn adres erop stond!!!
Nog zo'n leuke: pas geleden heb ik iets verkocht via Bokt, kreeg netjes een track en trace nummer bij mijn pakket. Na het intypen op internet bleek heel dat track en trace nummer niet te bestaan!!! Gelukkig is het pakket goed aangekomen, maar hoe kan het nou voorkomen dat wanneer een pakket is ingescand (dat heb ik zelf gezien) het geen track en trace nummer heeft.

Tevens heb ik al meegemaakt dat post diverse keren op het verkeerde adres werd afgeleverd, echt ontzettend belachelijk slordig!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:31

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:29

Gaat weer lekker, herinner me het verhaal nog van een bokker die rijlaarzen had besteld, maar ook niet werden geleverd.

Zelf heb ik al meerdere zadels via de post verstuurd (wel verzekerd) en deze zijn gelukkig allemaal goed aangekomen. Maar begin wel een beetje huiverig te worden nadat ik steeds meer verhalen hoor/lees waarin het verkeerd gaat.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:27

Ja hoor, daar gaan we weer. Mijn vriend heeft iets gekocht op Marktplaats en het pakket is eerst naar het verkeerde adres gestuurd... Wordt als het goed is vandaag wel op het goede adres aangeboden. Wat voor dombo's werken daar zeg Nors opkijken .

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:32

ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt....
een cap die ik via marktplaats verkocht had en opgestuurd als pakketpost via TNT...
na een week hadden die mensen nog steeds niets ontvangen en de track&trace zei dat het allang bezorgd moest zijn...
ik in de stress "wat is er fout gegaan" en koper in de stress "ik ben opgelicht"..
de week erop moesten de kopers hun oud papier buiten zetten en in een van de dozen zat iets hards dat rammelde, dus hebben ze de doos open gemaakt...
daar zat dus de gloednieuwe cap van € 100 in die ik had opgestuurd.. wat bleek? Toen het pakje werd aangeboden waren die mensen waarschijnlijk niet thuis. De pakketservice heeft heeft het pakketje toen maar bij de andere dozen in de open schuur gezet... als die mensen niet zo oplettend waren geweest, was er dus een gloednieuwe, dure cap door de papiervermaler heen gegaan....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:42

Je kunt wel merken dat TNT en KPN oorspronkelijk uit hetzelfde bedrijf voortkomen. Dat telefoongesprek komt me akelig bekend voor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:47

tnt ja, zucht

dat bedrijf moet ook eens met hele groep mensen aangeklaagd wordne, ik ben er al mee bezig

pakket is afgeleverd volgens hun t&T code, maar ik heb niks ontvangen
de betreffende postbode werkte voor ander bedrijf dat door tnt was ingehuurd, en is ontslagen al, omdat er meer dingen fout waren gegaan, heb ik me laten vertellen door collegaas

maar ik ben nu ook mn pakket kwijt, van 200- en kan niet eens klacht indienen bij hun omdat ik niet "hun" klant ben, maar de afzender
die heeft zijn geld al binnen en bemoeit zich nergens meer mee, ontdanks dat deze ook fouten heeft gemaakt

heel veel succes met vinden van je pakket

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:50

annastasia schreef:
Gaat weer lekker, herinner me het verhaal nog van een bokker die rijlaarzen had besteld, maar ook niet werden geleverd.

Zelf heb ik al meerdere zadels via de post verstuurd (wel verzekerd) en deze zijn gelukkig allemaal goed aangekomen. Maar begin wel een beetje huiverig te worden nadat ik steeds meer verhalen hoor/lees waarin het verkeerd gaat.

dat wa sik dus, en ja, is nog nog steeds niks opgelost
tnt zegt nu, ja mevrous, is afgeleverd, staat nl op de T&T code, maar is bij mij of mijn buren nooit wat afgeleverd, en ze doen er niks meer mee, zaak afgedaan
kassa en rader waren ook meteen ingelicht door mij, maar op een automatische mail na, nooit meer wat van hun vernomen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:51

ooh oooh ooh het is wat.. werk bij de tnt.. maar zijn niet allemaal even snugger soms.

1 tip. onder rembours versturen.. kost wat meer maar als het dan kwijt raakt is het de tnt hun schuld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:53

Wat bekend dat er maar wat aan gerommeld wordt daar en er regelmatig wat mis gaat...
Bokt staat vol met soor gelijke verhalen

Hier is (nog) niks verkeerd gegaan, als dat ze pakketjes in de brievenbus voor aan de weg frommelen die niet passen, zelfs soms bijna een halve meter eruit steken...dat is gewoon wachten tot iemand het jat...en dan?

Rembours is voor als je de verkopende partij niet kent en daarom dus niet vertrouwd, niet voor een groot bedrijf wat gewoon het werk hoort uit te voeren waarvoor het opdracht krijgt en betaald wordt Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:56

en zelfs met verzekerd verzenden kan fout gaan...
buurman van mij die kreeg pakket opgestuurd, moest voor getekend worden, en buurman niet thuis
ik liep langs en gaf het aan mij, en tekende zelf een X bij handtekening en niks briefje in bus bij buren

t is dat ik eerlijk ben, anders had ik een gloednieuwe gsm gehad, want zat niet eens papier om het telefoon doosje heen

en mijn verzekerd verzonden zadel hadden ze bij postkantoor na 3 dagen nog niet op post gedaan, keken er steeds overheen.
pas nadat ik iets ging vragen, zijn ze het gaan zoeken
ja, dat doosje is ook echt klein Koe

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:04

Ik verwacht een pakket uit Belgie. De aanbieder wacht nog even met verzending, tot TNT in Belgie weer genoeg postzakken heeft... Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen

Hier worden de pakketten van TNT door de sociale werkplaats bezorgd. Dan hangt er een kaartje in hun bus "wij bezorgen ook voor TNT".

Heeft ook te maken met het arbeidsbeleid bij TNT, allemaal nul uurders en losse contracten: een paar jaar terug boden ze vaste krachten zelfs geld als ze maar ontslag namen. (is kennis van ons overkomen.)
Vroeger was postbode een vak.

Maar in het geval van het zadel zou ik ook Radar of de consumentenbond of zo proberen.
In ieder geval mee dreigen in een brief waarbij je een kopie van je verzendbewijs meezendt.
Dat helpt soms ook.

Renvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:09

Maar heb je het wel verzekerd laten verzenden?
Ik heb namelijk ook meerdere keren gehad, niet verzekerd verzonden, een Ankypad, en een keer stel bandages kwijt geraakt. Tja, ik ben er heel boos over geworden, maar uiteindelijk helpt het niets. Maar bij verzekerd verzenden zijn ze verplicht jou het aankoop bedrag tot €500,- terug te betalen. Ik heb zojuist een zadel gekocht, en wél verzekerd laten verzenden. Dan krijg ik altijd nog €500,- terug als er iets misgaat.

Succes meid! Hopen dat alles goed komt.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:12

Tjonge wat een verhaal weer.
Het is toch te gek dat ze hun klanten hiermee afschepen.
Misschien in het vervolg maar gebruik maken van de diensten van een ander bedrijf?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 10:19

Amaai zeg, wat een reacties hier.
Dat TNT de dienstverlening niet zo nauw neemt, blijkt hier ook wel uit.
Is er iemand misschien ook tot een oplossing gekomen met TNT?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:19

Neusriem schreef:
Maar heb je het wel verzekerd laten verzenden?
Ik heb namelijk ook meerdere keren gehad, niet verzekerd verzonden, een Ankypad, en een keer stel bandages kwijt geraakt. Tja, ik ben er heel boos over geworden, maar uiteindelijk helpt het niets. Maar bij verzekerd verzenden zijn ze verplicht jou het aankoop bedrag tot €500,- terug te betalen. Ik heb zojuist een zadel gekocht, en wél verzekerd laten verzenden. Dan krijg ik altijd nog €500,- terug als er iets misgaat.

Succes meid! Hopen dat alles goed komt.

Zoals hierboven al ergens staat, mag je eigenlijk gewoon verwachten dat een pakket waarvoor betaald wordt, ook aankomt. Das toch het minste...

Anders draait het er straks op uit dat alleen verzekerd betaalde post nog aan komt.
In het andere geval:"Ja, mevrouwtje, had u maar moeten verzekeren!"

Das natuurlijk de omgedraaide wereld.