kelz schreef:excuseer me..
heb zelf altijd shetlanders ingereden en heb eerder zon geval gehad..
alleen nou ben ik het zelf al wel aan het oplossen op een paardVriendelijke manier,, en de vorige x heb ik het op de engelse wijze gedaan..
nou wou ik graag Kijken wat er aan reacties op kwamen, hoe het op een paard vriendelijke manier kan..
weet echt wel hoe of wat heb zelf per slot van rekening 2 hengsten..
Citaat:
...maar goed vind maar iemand die in de zelfde wijze met paarden omgaat als dat ik doe.. en hem ook aan durft..
Citaat:
weet niet of je het weet maar ben al heel lang bezig met nh..
heb èèn 4 jarige hengst, die is mishandelt geweest en hier rij ik met nek-ring mee..
en ik kan hem prima aan op nh wijze..
mijn punt is wou graag kijken hoe andere het op zouden lossen voor de grap en of je er mischien nog wat uit kan halen..
en dat hij door het touw loopt,, dat komt omdat hij nog nooit een mense de baas over zich heeft gehad, hij komt dus gewoon als nog op je af vliegen een join-up doet hem niks..en hij voelt zich hier snel door beledigt waardoor hij alleen maar dominanter wordt
en 1 ding van brave paarden leer je niet of ieder geval nauwelijks !!
en haal absoluut geen vreemde erbij, die kent ten eerste mijn pony niet.. en weet niet hoe die verder is, waardoor er mis verstanden uit komen..
zo iemand zet ieder paard op de zelfde wijze terug maar niet bij alle paarden is die toepassing toegankelijk..
zet 1x iemand bij mijn 4 jarige hengstje en laat die gene wat van hem vrage dan gaat die met kei grote paniek ogen er vandoor omdat die doods bang is voor mensen die hij niet kent..
Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je wilt; je vraagt hier hulp omdat je problemen hebt met een 9-jarige shettie-hengst, je vertelt dat je 2 hengsten hebt en "al heel lang" met NH bezig bent, dat je al dit-en-dat gedaan hebt en hij alleen maar dominanter wordt.
Die hulp wordt je door diverse mensen op wat voor manier dan ook aangeboden en vervolgens vertel je dat jij alles helemaal onder contolle hebt, jouw methode prima is en "mijn punt is wou graag kijken hoe andere het op zouden lossen voor de grap en of je er mischien nog wat uit kan halen.."
Ehhh
....
Ik lees dat het shetje verkocht gaat worden; ´t is te hopen dat hij dan in competente handen komt
.