Ifor Williams trailer met 'zadelkamer'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Ifor Williams trailer met 'zadelkamer'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:04

Wij gaan een nieuwe Ifor Williams trailer te kopen (type HB505). Nu kun je daar een 'zadelkamer' bij nemen (voor zo'n 400 euro). Het is een losse kast op wieltjes, die je voorin de trailer met elastiek vast zet. Wie o wie heeft er één? En wat zijn je ervaringen ermee?
Zelf neig ik ernaar om 'm niet te bestellen, omdat het zoals m'n vriendje omschreef wel 'erg veel geld is voor een kliko met een deurtje aan de voorkant'. Bovendien moet je het ding eerst naar buiten rollen om de voorlader te kunnen gebruiken.
Kan nog wel wat bezwaren verzinnen, maar misschien is er hier wel iemand met uitstekende ervaringen en zou ik een dombo zijn als ik er geen 'zadelkamer' bij neem. Ik zou zeggen: brand los!

cissy

Re: Ifor Williams trailer met 'zadelkamer'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:17

hou er rekening mee dat je als je m er uit rolt er ook weer in moet rollen, niet handig op een drassig wedstrijd terrein Lachen en zeker niet als ie vol zit.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:22

De Ifor Williams dealer waar ik mijn vorige trailer kocht raadde hem af.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:31

zet er dan ook even bij waarom hij het afraadde, nou is het een loze opmerking waar we niks aan hebben Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:32

Te duur, lomp en bewoog in de trailer.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:36

Dank voor jullie reacties! Ze bevestigen dus ons vermoeden dat het helemaal niet zo'n handig ding is. Haha.. in plaats van pluspunten krijg ik steeds meer redenen om 'm niet te kopen.. Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:37

Zelf vind ik IW trailers al rammelbakken met al dat ijzerwerk wat tegen elkaar klettert als je erin staat...dan komen ze ook nog met zo'n kast... beweegt en rammelt ook weer als hij niet goed vastzit..
Sterkt me toch weer in mijn mening dat zo'n ding niks is voor mij...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:40

ElCamino schreef:
Zelf vind ik IW trailers al rammelbakken met al dat ijzerwerk wat tegen elkaar klettert als je erin staat...dan komen ze ook nog met zo'n kast... beweegt en rammelt ook weer als hij niet goed vastzit..
Sterkt me toch weer in mijn mening dat zo'n ding niks is voor mij...

Maar vind de voorlader en het klep-deurensysteem achter van de IW dan wel weer heel fijn, en omdat wij voornamelijk pony's zullen vervoeren, is het ook prettig dat 'ie niet zo hoog is als een 'grote-paardentrailer'.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:50

IW heeft op zich fijne trailers (wel rammelbakken, maar verder ok), maar een losse!! zadelkamer met elastiek vastzetten, dat is vrágen om problemen.
Ik zou dat dus nooit doen. Dan kun je nog beter een zadelkast op je dissel laten monteren, dat blijft tenminste nog stevig vastzitten als je een keer moet remmen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:44

klep-deuren zitten toch ook op de JLF trailers? Je bedoelt een Amerikaans laadsysteem??? Dan liever een Jean Luc Fautras, maar die zijn er 2ehands nauwelijks...zijn ook erg goed maar helaas boven mijn budget..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:33

Een lage trailer zou er bij mij nooit komen, al is het alleen maar omdat je die nooit weer fatsoenlijk verkocht krijgt.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:35

Dat van die rammelbakken is achterhaald toch? Volgens mij zijn ze nu van een ander materiaal en rammelen ze dus niet meer!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 15:24

Goed, geen zadelkamer dus!!!

Dat van die rammelbakken ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ons ouwetje is inderdaad een rammelbak en ik spreek net toevallig m'n hoefsmid en die stelde ook meteen dat ook de nieuwe Ifors rammelbakken zijn.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:28

een losse zadelkamer/ kar lijkt me lastig. Bij het inladen van je paarden staat het ding id weg, omdat je er dan niet uit kunt. Wat zal betekenen dat je hem er dan steeds in moet tillen.

Wij hebben een paar jaar lang een JLF gebruikt, maar ik vind ze geweldig.
Lage instap ( met plank of zonder ), eventuele uitstap ad voorzijde, erg lichte trailer omdat ze helemaal van kunstof zijn en dus geen zware klep. Daarnaast was het hele interieur verwijderbaar zodat de trailer ook gebruikt kon worden voor het bedrijf met oa pallets laden met goederen en je dus geen last had van een klep. Nadeel is idd de prijs, maar ze blijven hun geld wel waard en een 2e hands is direkt weer verkocht.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:27

Ik heb 2 Ifor Williams gehad. De laatste was het nieuwe type. Heb altijd geroepen dat het super trailers zijn. Maar ja heb nu een Bockman en merk dat een van mijn paarden, die gevoelig is voor geluiden, op deze veel makkelijker is. Stapt er makkelijker op en is op de trailer veel rustiger. Met name al die kettinkjes ed maken veel geluid

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 08:25

Ik heb hier op stal af en toe een Bockman kunnen lenen. Inderdaad een fijne trailer. Maar onze voorkeur is tot nu toe uitgegaan naar de (kleinere) Ifor omdat we voornamelijk pony's vervoeren en daarvoor vonden we de Bockman dan wel weer een enorme sloep Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 08:39

Er schijnen ook zadelkasten te zijn die je ook los op de trailer kan zetten, maar die moet je dan op het ijzerwerk net voor de trailer vastzetten. Dan hoef je die dus niet in- en uit te rollen, maar deze kunnen wel blijven zitten. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, anders PB me maar dan kijk ik of ik een duidelijkere foto en/of omschrijving kan vinden/maken.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-07 10:18

Net als Judje heb ik me sufgezocht, maar we kunnen nergens een plaatje vinden van een losse zadelkamer die je kunt bevestigen op de dissel. Of moet je die dingen speciaal laten ontwerpen en monteren? Is er heul misschien iemand die wél een foto hiervan heeft? Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:01

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:22

Hier een tevreden gebruiker van een losse zadelkast in een Ifor Williams 510.
Wij zetten hem vast met een spanband met ratelaar en hij rammelt dus niks en staat muurvast.
Tegen het rammelen van de kettinkjes hebben we krimpkousjes gebruikt, dan hoor je ze echt niet meer.
Ik vind de losse zadelkamer juist ideaal, lekker binnen je spullen inpakken en je rijdt hem er zo in.
Als je hem niet nodig hebt neemt hij ook geen ruimte in en aangezien we regelmatig merrie's en veulens vervoeren is dat erg praktisch.
Op concours loop je echt geen meters met dat ding door de bagger want ik neem aan dat je gewoon bij de trailer opzadeld....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 10:24

Oef, gelukkig, een tevreden Ifor-gebruiker. Knipoog
Want onze keuze is echt wel op dit merk gevallen. Met ons ouwetje hebben onze paarden geen problemen met het gerammel, maar ik houd de krimpkousjes in m'n achterhoofd, mocht ik ooit een paard moeten vervoeren dat wat minder van herrie houdt..

Over de zadelkamer breng je me opnieuw aan het twijfelen, hihi.. Bloos

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:56

@joy76: mocht je nog een afbeelding krijgen van het bedrijf waar Nikka het over heeft, zou je mij die dan even door willen sturen? Bedankt!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 11:11

Ja, ik had geprobeerd te mailen nav de advertentie maar dat mislukte. Nu via google alsnog een adres opgesnord, hoop dat dat wat oplevert.. Lachen

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:14

Ik ben zelf ook een tevreden iforwilliamsgebruiker maar over de zadelkast kan ik niets zeggen.
Ik heb namelijk een 1,5-paardstrailer en daarin werd de kast mij afgeraden door dealer omdat hij niet goed in de punt past dan. Bij een 2-paards had ik het zeker overwogen.

Ik heb die zadelkasten voor op de dissel nooit van dichtbij bekeken maar voor mij zou het niets zijn want ik denk dat de klep van mijn auto dan niet meer openkan en dat lijkt me erg lastig Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 11:18

Ja, die folder heb ik hier naast me liggen.. Knipoog Maar we zijn nu op zoek naar een afbeelding van een zadelkast die je niet in de trailer, maar op de dissel zet, volgens mij is die niet specifiek van Ifor.

Dank voor het meedenken in elk geval. Hoe oud is jouw trailer? Het is de bedoeling dat wij een kleine 2-paards trailer gaan kopen (tot 1.67m), volgens mij zou de zadelkast daar wel in passen maar twijfel dus nog steeds of het wel zo handig is.