Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

De L1 was al niet zo'n leuke klasse vond ik, maar nu is er helemaal niks meer aan. Niet fijn te rijden.. De M1 vind ik ook veel te makkelijk..
Maar zolang dezelfde proef niet nee.. Pony kent ze nu dus ook al..
Ik vind ze juist makkelijker geworden..
het was trouwens ook een hele aardige vrolijke man
en die kwam ook uit de auto als ie het ergens niet mee eens was van je rijstijl! kijk daar heb je nog eens wat aan! MyWishMax schreef:Moeilijkere dingen? Zoals wat?Ik vind ze juist makkelijker geworden..
MyWishMax schreef:De M zijn juist dingen uitgehaald alleen maar. Eerst moest je in het M1 kwart keertwendingen doen en nog iets.. Is eruit en niks voor in de plaats.
M2 moest je altijd én SB én travers doen, is er ook uit.
En dan ook je travers uit een wending, dus E afwenden, B rechterhand en travers rechts..
Nu heb je alleen een stukje dat je op D moet aangaloperen, maar dat is 1 ding..
).
MyWishMax schreef:Ik vind de proeven niet verbeterd. Eigenlijk slechter geworden zelfs.
Bijvoorbeeld in het L1 met steeds onlogische stukken doorzitten en dan 3 meter lichtrijden en weer doorzitten.
Ook vond ik de oude M1 proeven veel beter. Die waren moeilijker dan nu en de overgang was minder groot. Die kwart keertwendingen waren toch al een kleine voorbereiding en zulk soort dingen
En nog steeds worden de in de krul getrokken paard hoog gepunt
aisie schreef:Ik kan het ook geen verbetering vinden. De proeven zitten zo onlogisch in elkaar.
Ze rijden ook niet lekker vloeiend. Ook vind ik de jurering af en toe vaag. Als mn paard een lekker ontspannen proef loopt dan krijg ik weinig punten maar loopt ie opgefokt flink tegen de hand rond dan krijg ik wel veel punten. Het plaatje zal dan vast mooier zijn omdat hij zn hals er flink op zet dan, maar rijtechnisch klopt er niks van.
Eleonora_ schreef:Jaa ik heb alleen de M proefjes voor moeten lezen toen de oude proefjes er nog waren.
toen de nieuwe proefjes er waren heb ik ze gereden en ook wellis voor moeten lezen ik vond het bij de oude proefjes zo ie zo makkelijker voor te lezen.
Misschien ligt het dan aan mij?
MyWishMax schreef:Eleonora_ schreef:Jaa ik heb alleen de M proefjes voor moeten lezen toen de oude proefjes er nog waren.
toen de nieuwe proefjes er waren heb ik ze gereden en ook wellis voor moeten lezen ik vond het bij de oude proefjes zo ie zo makkelijker voor te lezen.
Misschien ligt het dan aan mij?
De oude proeven waren wel makkelijker voor te lezen, de lijnen waren logischer, maar ook vaak flink pittig. Terwijl je nu bijna niet eens snapt wat er staat
_Diesel schreef:Ik vind de proeven nog steeds een beetje vaag. Ook met jureren (doe ik zelf dan niet, maar ik schrijf wel eens) maar je krijgt bijvoorbeeld 1 punt voor een overgang naar de stap, A afwenden, halthouden en groeten.
Zeg maar meerdere oefeningen, maar 1 cijfer.
Ook vind ik sommige dingen inderdaad onlogisch. Voorbeeldje:
E afwenden
XCX grote volte halststrekken
XC halve grote volte
tussen XC teugels op maat
Serieus, als dat wordt voorgelezen moet ik gewoon keihard nadenken