Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar met het vorderen der jaren is ze steeds voorzichtiger geworden en laat ze zich zelfs de hoek in drijven om klappen te ontvangen. Daarom kijk ik erg goed wie ik wel en niet bij haar kan zetten, vanuit dezelfde gedachte: ze is niet zo oud geworden om doodsbang de dag door te komen en aan het eind van de dag onder de blauwe plekken te zitten. Momenteel loopt ze met een 8-jarige en een 14-jarige merrie en dat gaat erg goed.
. Ga maar eens wat tijd aan de rand van de wei staan op verschillende momenten, het begin van de weidetijd en de eindtijd is erg leerzaam.
Haal ik hem de volgende dag uit de stal met een gigantische diepe snee aan de binnenkant van zijn bovenbeen van zijn achterbeen, op dat zachte gedeelte, daar kunnen ze zichzelf niet raken met rennen, was duidelijk een flinke trapwond en ik heb die merrie daar al eens zien trappen. Ze komt dan bij hem staan en gaat bij hem staan grazen en na een paar minuten zomaar uit het niets trapt ze hem keihard en rent dan snel weg. Hij is daar al 3 keer getrapt, ik weet zeker door die merrie. Winterpee schreef:ja al bij 5 andere paarden een daarvan is in de keel gebeten en moest gehecht worden die andere 4 gewoon een paar rake klappen gehad en wat wonden...mijn paard heeft is nog het hefstige vandaar al die ophef ook op de manege
Winterpee schreef:tja die mensen hebben 2 paarden in pension staan en de rest maar 1...zegt genoeg...
tamary schreef:Winterpee schreef:ja al bij 5 andere paarden een daarvan is in de keel gebeten en moest gehecht worden die andere 4 gewoon een paar rake klappen gehad en wat wonden...mijn paard heeft is nog het hefstige vandaar al die ophef ook op de manege
Ik snap ook niet dat die ruin niet uit de groep gehaald is. Al die onrust in de kudde door het eruit halen van paarden stimuleerd dit soort gedrag vaak ook.
dry schreef:Wie bedoelt wat
russel schreef:Ja scheiden, maar als je maar 1 ruin hebt met de rest merries?
, en ik zou mijn paard daar ook nooit meer bij in het land willen hebben. Is er een mogelijkheid dat je je paard in een andere groep op de wei kan zetten?