Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:InderdaadOren naar voren is dat ze attent is op dingen voor haar, en niet naar jouw luistert. Een ontspannen paard en op jouw gericht paard heeft zijn ogen niet naar voren gespitst bij het rijden, oren hangen lichtelijk opzij of zijn naar achteren gericht (maar niet vlak tegen de hals aan).
Cassidy schreef:Oren naar voren is dat ze attent is op dingen voor haar, en niet naar jouw luistert. Een ontspannen paard en op jouw gericht paard heeft zijn ogen niet naar voren gespitst bij het rijden, oren hangen lichtelijk opzij of zijn naar achteren gericht (maar niet vlak tegen de hals aan).
Henkjan schreef:Cassidy schreef:Oren naar voren is dat ze attent is op dingen voor haar, en niet naar jouw luistert. Een ontspannen paard en op jouw gericht paard heeft zijn ogen niet naar voren gespitst bij het rijden, oren hangen lichtelijk opzij of zijn naar achteren gericht (maar niet vlak tegen de hals aan).
Zo denk ik er ook over!
Hij heeft de oren heel veel strak naar voren (ook op de wei) en ik merk dat inderdaad dat hij dan vooral erg attent is op zijn omgeving. Zelf zie ik dat ook liever wat minder. Daarom doe ik nu vooral grondwerk en wandelen met hem en eigenlijk nauwelijks rijden. Zolang zijn attentie niet bij mij is, is het moeilijk om hem op mij te laten letten ipv alles wat om hem heen gebeurd (hij is overigens al aardig op leeftijd hoor, maar ik heb hem pas 3 weken) fiekhe schreef:Cassidy schreef:InderdaadOren naar voren is dat ze attent is op dingen voor haar, en niet naar jouw luistert. Een ontspannen paard en op jouw gericht paard heeft zijn ogen niet naar voren gespitst bij het rijden, oren hangen lichtelijk opzij of zijn naar achteren gericht (maar niet vlak tegen de hals aan).