Paarden Mishandelaar ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Figadoro

Paarden Mishandelaar ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 19:39

Al vanaf de 1e dag ik hem bezig zag met zijn paarden trainen, heb ik een hekel aan onze overbuurman.
Ik heb het gewoon niet op zijn werkwijze, en al helemaal niet op zijn woedeaanvallen.
Hij traint paarden in zijn bak, en af en toe ook voor een kar op de weg.
Alleen heeft hij absoluut geen geduld, en ik vraag me af of hij dit werk wel met liefde doet. Wanneer een paard niet doet wat hij zegt, wordt hij letterlijk gek. Hij begint te schreeuwen en te tieren, en schreeuwt dingen naar zijn paard zoals 'domme l*l' en geitenn**ker'. Dat gescheld vind ik niet het ergste, het ergste vind ik dat wanneer het paard doorgaat, hij trapt en slaat. Voorbeeld :
Gisterenmiddag longeerde hij een van zijn grote paarden, het paard hield ineens halt, steigerde en bewoog toen was onrustig heen en weer. Met een hoop gevloek en geschreeuw probeerde de overbuurman hem vast te houden. Toen het paard eenmaal stil stond trok hij de bijzetteugel, of wat het ook mag zijn, strakker vast. Daarna pas, terwijl het paard dus allang weer stil stond, schopte hij het paard tot drie keer toe in/rond de maag. Ik schrok hier echt heel erg van. Het paard schrok hiervan, en daar werd de overbuurman dus weer boos om, en gaf hem een mep met de volle vuist.

Wanneer ik hem bezig zie, moet ik soms gewoon huilen, en krijg ik altijd een slecht humeur. Ik vind dit echt niet kunnen !
Ik ben alleen bang dat het me niet lukt om hem aan te geven bij de dierenbescherming. Simpelweg omdat de paarden niet ondervoed zijn, en ik geloof dat ze ook niet echt wonden hebben ofzo, dat kan ik niet zien vanaf die afstand.

Wat moet ik nou doen ? Gewoon net doen of er niks aan de hand is, en die paarden laten stikken ?
Ik kan hem wel filmen, maarja, ik ben bang dat de mensen van de dierenbescherming het niet serieus genoeg nemen.
Ik heb vandaag ook een paar filmpjes gemaakt, op de langste stonden best wat goede bewijzen, helaas is dit nauwelijks te zien, en hoor je het alleen een beetje.

Is het zoiezo wel toegestaan om die man te filmen ? Aangezien zoiets privacyschending heet geloof ik ? Of mag het wel als het is om bewijzen te verzamelen ?

Zoals je leest ben ik behoorlijk wanhopig, maar over een paar weken ga ik verhuizen, en ik ga me alleen maar schuldiger voelen als ik al die tijd alleen maar toegekeken heb.

Alvast bedankt,

Annabelle.

Noeni

Re: Paarden Mishandelaar ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:54

Tjee Annabelle. Da's niet fijn om te zien inderdaad. Maar bij DB doen ze alleen iets aan ondervoedde/magere paarden, toch? Correct me if i'm wrong.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:56

das idd nie fijn om te zien nee... ma de DB doet ook wel aan mishandeling ma dan is het meestal dat ze ook wonden moeten hebben enz

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:35

Mishandeling moet je nooit tolereren.
Sluit er nooit je ogen voor, maar doe er iets aan.
Er gebeurt zoveel achter gesloten deuren of op plaatsen waar menigeen niets van ziet, jij wel.
In Amerika betaat er een geweldig team mensen, hoge straffen en boete's al heb je alleen de kat zijn snorharen verbrand ( top dus )
In Nederland kan alles nog steeds, mits je met deugdelijke bewijzen komt.
Je zou dus moeten filmen en dan meerdere films, op verschillende dagen.
Anders heet het 'eenmalig' 'blackout' en welke redenering men er ook aan kan geven, en komt hij er mee weg.
Het filmen mag, aangezien je iets wilt aantonen en overdraagt aan instanties, zolang je de persoon niet openbaar op Internet zet met naam / adres enz.

Je hebt dus een keuze, of je probeert ongezien een goede kwaliteit film te maken eventueel met behulp van iemand met de juiste camera.
Of meld het bij de instantie's, in de hoop dat ze daar ook op afstand gaan controleren, maar dat kost tijd en zullen ze niet doen.

Hoop dan wel dat dit valt onder echt mishandelen, wel zoals je het omschrijft.
En dat dit herhaaldelijk wordt geconstateerd, waarbij je kunt zeggen 'dit is een standaard handelwijze van dat heerschap'

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 07:44

inderdaad... de zaak opnemen op video of iemand van de DB vragen om te komen kijken als de paarden worden getraind(uit zicht uiteraard). Hier in zweden staan daar ook zeer zware straffen op.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 07:48

ki weet niet of je wel bewust die man mag filmen/bespieden... ik zou dit eerst navragen hoe dat zit als ik jou was. en de db waarschuwen kan noiot geen kwaad... het is alleen te hopend at zij er watmee kunnen...

mirhub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 07:59

wat moet zo iemand met paarden?
Ik kan me voorstellen dat je er iets aan wilt doen, ik zou idd even de db bellen en vragen wat je het beste kan doen.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:03

Ik zou er eens een paar leuke filmpjes van maken, en mee langs de politie en dierenbescherming gaan. Denk dat ze er blij mee zijn! Wil je best helpen hoor.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:53

Ik weet dat het heel moeilijk is maar ik zou de db bellen en misschien idd een filmpje maken om kracht bij te zetten.
Ik zou het zeker niet hierbij laten.
Ik heb pasgeleden vreselijke ruzie gehad met zo'n arrogant wijf dat ook dacht dat haar paard een voetbal is en eronder stond te trappen.
Ik kan het niet zien en zeg er ook wat van.
Jouw buurman is een echte dierenbeul, god weet wat die dieren zo nog moeten doorstaan misschien voor straf geen eten ofzo.
Zulke mensen zijn tot alles in staat en worden helemaal gek.

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 09:26

Dankjewel voor de reacties ! Ik denk dat ik zoiezo op verschillende dagen wat filmpjes maak, zodat het , zoals juno1 al zei. En misschien is het idd een goed idee om te vragen aan de DB zelf wat ik moet doen.

Heel erg bedankt,
ik denk dat ik hier wel wat mee kan !

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 08:29

Was gisteren van plan om hem te filmen, had alles zo neergezet zodat het niet zou opvallen.
Helaas, tenminste, in dit geval dan, ging hij niet trainen.
Maarja,
misschien vandaag wel...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:32

Volgens mij is er zoiets als portretrecht en mag je iemand niet zomaar fotograferen/filmen. Maar het is natuurlijk geen manier om met dieren om te gaan

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:00

jeetje dat is niet normaal
ik hoop dat er wat aan gedaan word

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:06

Klinkt misschien heel banketstaaf, maar die man doet het misschien nog op de oude manier. Vroegah, als paarden iets verkeerd deden, joegen ze ze de hoek van de bak in en begonnen erop in te slaan.
Dit praat absoluut niet goed wat er gebeurt, en zou ook proberen er iets aan te doen, maar is misschien een verklaring waarom hij zo doet.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:11

Billy schreef:
Volgens mij is er zoiets als portretrecht en mag je iemand niet zomaar fotograferen/filmen. Maar het is natuurlijk geen manier om met dieren om te gaan

Volgens het portretrecht mág het wel, ze mag de film alleen niet openbaar maken of publiceren (wat de TS ook niet van plan was volgens mij).

Het is wel een lastige situatie. Kun je de man niet persoonlijk vragen waarom hij het zo doet? (Misschien een heel domme vraag, maar ik zou mezelf er nog voor aanzien het te doen ook hoor Knipoog ).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:35

Ze wil het toch aan de dierenbescherming laten zien? Lijkt me ook openbaar maken...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:36

In dat geval mag het nog steeds, alleen heeft degene die op de film staat het recht om er tegenin te gaan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:36

Billy schreef:
Ze wil het toch aan de dierenbescherming laten zien? Lijkt me ook openbaar maken...

Dat lijkt mij weer een andere situatie dan gewoon op internet plaatsen of op TV uitzenden oid. Je moet toch voorbeelden / bewijsmateriaal hebben als jij iets mishandeling vindt?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:55

Kun je die man niet eens aanspreken waarom hij zijn paarden zo behandeld?

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:10

ben bang dat als je het die man vraagt je er alleen maar gedonder mee krijgt. Kan ook zijn dat ik me vergis hoor (mijn excuses dan). Is er niet een andere instantie dan de DB die het opnemen voor dieren? Ik weet het niet hoor..zou ook kunnen dat het niet bestaat maar je kunt er altijd over denken. De DB in NL kan heel weinig. Hier in NZ is het al zo dat ze bij elke melding moeten gaan kijken en na 3 weken dan ook nog eens moeten controleren.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:02

ik denk dat niemand dat zou durven om hem daar zelf op aan te spreken.
wat hij doet is strafbaar en mag best openbaar en bewezen worden.

sjallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:39

gedver wat een mens, nou ik durf zoiemand niet eens aan te spreken[ja weet het ben een schijtbroek]
maar idd zou wel ff de db naar info vragen wat je zou kunnen doen,
of iem. zoeken[die nie zo'n schijterd is as ikzelf] die die kerel eens wil longeren [heb ik dan wel een kleine vergoeding voor over hihi] de regels zijn in dit land te slap

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:37

Oh mijn god!
jezus dat noem ik nou een paardenbeul! Sigaar
Ik zou naar de dierenbescherming gaan en het beste en duidelijkste filmpje(s) laten zien!
Arme paarden! Ach gut
Succes!

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:56

Jeetje zeg! Boos!
Hij moet zelf eens aan die longe, kijken wat hij ervan vindt als hij zo wordt geschopt en geslagen. Sigaar Verdrietig

Ik zou ook de dierenarts bellen, kijken wat ze ervan zeggen. Misschien dat je iets kan doen ofzo. en proberen een paar duidelijke filmpjes te maken. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:02

Pff die kerel verdient geen paard Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou toch maar naar de Db gaan..
Misschien doen ze er wel iets gaan Lachen
Eigenlijk ben ik best wel benieuwd naar het filmpje..
pb als het kan! Lachen