Acceptabele starttijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Acceptabele starttijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 17:14

Steeds vaker zie ik dat wedstrijden langer doorgaan. Er is een concours hier in de regio waarbij er rond middernacht nog gestart wordt. Aankomend weekend heb ik ergens anders een wedstrijd. Daar moet ik rond half 12 ('s nachts) starten. Er zijn nog 2 combinaties na mij, de uitslag zou er zo snel mogelijk zijn.
Deze wedstrijd wil ik graag starten, de eerste na een lange wedstrijdpauze. De pensionhoudster ziet ons aankomen, midden in de nacht mijn paard terug brengen naar stal! Clown

Wat vinden jullie van zo'n starttijden? Rijden jullie zelf ook ooit zo laat, of zouden jullie afzeggen?

Yess

Re: Acceptabele starttijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:23

Jeetje, das wel heel heftig, denk dat k zelf wel zou starten (bikkel Lachen en niet laten kennen) maar kan me voorstellen dat iemand afzegt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:30

Ik start niet bij zulke tijden. Ik heb een reistijd van gemiddeld anderhalf uur naar concoursen en ik vind dat ik al lastig genoeg ben voor onze pensionhoudster door op zondagen vroeg weg te willen terwijl onze stal pas om 10 uur open gaat.
Als er geen openingstijden waren en ik hoef maar een kwartiertje zou ik het wel doen mits het in het weekend valt. Donderdagavondconcoursen waar de laatste start rond middernacht valt en de prijsuitreiking nog eens een half uur later vind ik echt too much.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:44

ik zou wel gaan.. maar niet als ik meer dan 1 uur moet rijden!

dat is echt geen doen!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:49

Nou never nooit niet dat ik zou gaan!! Bij ons start de laatste rond 10 uur en das laat zat!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 17:49

Het is een minuut of 10 van de stal waar mijn paard gestald staat. Maar toch kom ik dan rond een uur of 12 mijn paard terug brengen. Ik heb net gebeld en ik kan eventueel een stal huren op de stal waar de wedstrijd gehouden wordt.

Maar de volgende keer schrijf ik niet in voor een wedstrijd daar. Erg jammer, want verder zijn die wedstrijden erg fijn te rijden, maar die tijden...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:47

Wow serieus! Ik vind 9 uur 's avonds al best laat. Haha! Ik denk niet dat mijn vader zin zou hebben om zo laat nog op concours met mij te gaan. Nagelbijten / Gniffelen

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:51

Ik vind dit gewoon ronduit belachelijk! Hoe verzin je dat soort tijden Verward Ik vind het echt onacceptabel, en zou ook zeker niet starten. Dat kan je toch gewoon niet maken naar de mensen toe! Half 12 's nachts starten.... Echt belachelijk!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:54

ik zou het even melden aan mn stalhouder en gewoon gaan..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:56

Jolienn schreef:
Ik vind dit gewoon ronduit belachelijk! Hoe verzin je dat soort tijden Verward Ik vind het echt onacceptabel, en zou ook zeker niet starten. Dat kan je toch gewoon niet maken naar de mensen toe! Half 12 's nachts starten.... Echt belachelijk!

Gelijk heb je. Ik zou ook niet starten. Ik vind dat een ongelofelijk gebrek aan deftige organisatie. Als je weet dat je te veel inschrijvingen hebt, laat het dan over twee dagen doorgaan. Als je maar één dag hebt: zet dan een limiet op het aantal inschrijvingen.

Later dan acht uur zou ik niet meer starten. Dan zou ik al laat genoeg thuis zijn.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:57

vaak staat er trouwens bij die soort wedstrijden bij dat het de zogenaamde avond wedstrijden zijn..

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:58

OemmiejO schreef:
Wow serieus! Ik vind 9 uur 's avonds al best laat. Haha! Ik denk niet dat mijn vader zin zou hebben om zo laat nog op concours met mij te gaan. Nagelbijten / Gniffelen

Hier hetzelfde! Clown
Ik ben het wel eens met Jolienn.
Waarom zou je zo laat nog starten?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:31

Ik heb ook wel eens zo laat moeten starten en ik vind dat niet echt prettig. Zulke wedstrijden laat ik nu graag links liggen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:46

ik vind tot 10 uur nog te doen, daarna zou ik toch flink nadenken of ik wel of niet zou starten Nagelbijten / Gniffelen
Als ik moet werken, moet ik er namelijk tegen 6 uur uit in de ochtend en anders krijg ik gewoonweg te weinig slaap. ( not to mention dat ik het een raar idee vind om tegen half 12 s'nachts te moeten rijden Clown )
Gelukkig nog nooit meegemaakt, meestal stopt het tegen half 10/ 10 uur wel hier Ja

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:05

Mn zusje moet vrijdag dressuur om half 11, het is bij onze eigen club maar ergens anders vinden we dat echt te laat!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:13

Ik schrijf meestal op mijn coupons dat ik alleen overdag kan, of ik schrijf er op "graag vroeg".
Ook al zit je dan in een late groep dan valt het mee. En als de rubriek toch `s ochtends om 8 uur begint geeft ook niks, ik ben toch een ochtendmens Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:19

Er staat niks in de reglementen hierover. Maar om 12 uur starten vind ik ook niet meer normaal. Ik heb het ook 1x meegemaakt. En de uitlag kwam om 1 uur 's nachts.

Wellicht een aandachtspunt voor de KNHS.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:47

Ik heb 1 keer gehad dat ik ook zo laat moest rijden. Ik zou eigenlijk om 22.30 en 22.40 uur moeten rijden maar het liep een beetje heel erg uit Nagelbijten / Gniffelen Uiteindelijk reed ik mijn eerste proef om 23.50 en mijn 2de proef om 00.40 uur(!) Dat doe ik dus ook echt nooit meer

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:49

Nou dat zou mij echt te laat zijn. Tot 21.00 uur wil ik nog wel starten maar dat is echt the limmit. Ik heb nu 1 keer 2 proefjes gereden in het binnenseizoen, daar zat 2 uur en drie kwartier tussen. Dat doe ik dus ook niet weer. Arme paard staat zich dood te vervelen in het trailertje.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:54

Ik start niet op zulke concoursen. Negen uur, half tien is echt mijn uiterlijke tijd en dan mag de prijsuitreiking wel heel snel zijn ( en de wedstrijd niet te ver weg, maar dat doe ik sowieso niet). Onze stalhoudster is op zich niet zo moeilijk, je krijgt de sleutel mee, zodat ze er zelf niet uit hoeft. Maar voor mezelf vind ik het gewoon niet prettig, ik ben dan niet meer geconcentreerd. Straks met de beebs erbij lijkt het me helemaal een ramp.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:15

Unika schreef:
Ik heb 1 keer gehad dat ik ook zo laat moest rijden. Ik zou eigenlijk om 22.30 en 22.40 uur moeten rijden maar het liep een beetje heel erg uit Nagelbijten / Gniffelen Uiteindelijk reed ik mijn eerste proef om 23.50 en mijn 2de proef om 00.40 uur(!) Dat doe ik dus ook echt nooit meer

Nagelbijten / Gniffelen dan lig ik dus al half te slapen op mijn paard.
Lijkt me ook niet echt prettig voor de jury trouwens, om dan nog in dat hokje te zitten en op te letten hoe een paard loopt. Clown

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:18

Hoe komt het dat die wedstrijden dan zo laat zijn? Beginnen ze dan ook pas 's middags of zijn er gewoon veel te veel starts? Ik heb het hier op Bokt wel vaker gelezen, dat mensen zo laat moeten starten. Persoonlijk heb ik dit echt nog nooit meegemaakt. Bij ons op stal en in de buurt is 18.00u tot maximaal 19.00u al laat...

Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om om een uur of 10 's avonds nog op pad te moeten gaan voor een wedstrijd.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:19

dit zo de zogenaamde avond wedstridj effy.
als het goed is word dit van te voren aan gegeven op het vraagprogramma.

Als ik dit van te voren weet ou ik ook rustig starten, al geloof ik dat ik de enige ben..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:20

Belachelijk zulke tijden. ik zie weleens zulke starttijden op zondagavond, te zot voor woorden.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:20

Nee, ik start dan toch liever niet Als het in de buurt is dan zou het nog kunnen, maar leuk is toch anders Vork