als 12 jarige starten bij de paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lizza6

als 12 jarige starten bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 06:56

Hoi mijn dochter is 10 jaar en wil als ze 12 is bij de paarden starten Duivel .
We hebben eèn pony verkocht we willen nu een veulen erbij kopen.
Maar wat is wijsheid Bloos toch nog een D of een E pony kopen of een klein paardje (1.60) Knipoog
Ze rijdt nu al vaker op mijn paard 1.75 .

Wie kan ons een tip geven. Pling

Lenneke_

Re: als 12 jarige starten bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:06

Ik reed op m'n 14e tussen de paarden met een paardje van 1,60m (had dus ook geen keus) Heb nooit moeite gehad om mee te komen tussen de paarden terwijl Anouar ook helemaal geen super dressuurtalent is.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:14

Ik reed op mijn 16de tussen de paarden op een paard van 166 maar voelde me zelf soms heel ongelukkig tussen al die grotere mensen.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:17

waarom wil ze nu al bij de paarden starten? Het leuke van de pony's is dat je veel kinderen tegenkomt van je eigen leeftijd. Dat maakt het juist gezellig op concour en op de vereniging.
Desnoods schaf je een E-pony aan, daar kan ze altijd mee door als ze 18 is.

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:29

ik reed al vanaf dat ik 11 was tussen de paarden met een paard van 1.65.
het is gewoon ofzo eraan toe is.
ik vondt het iniedergeval heel leuk.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:18

rooz1993 schreef:

Vanaf 12 jaar is het pas toegestaan om bij de paarden te mogen starten! Knipoog
Dus vanaf 11 jaar lijkt me niet kunnen! Knipoog

Zelf was ik 13. Ik groeide zo hard,dat het geen porem was meer op een pony. Zodoende dat ik op een jonge leeftijd de overstap naar de paarden heb gemaakt.

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 08:31

Hoi , ze rijdt nu nog bij de pony`s en ze heeft een c pony van 1.32 ze rijdt er ook wedstrijden mee ik denk dat het komt omdat ik zelf ook wedstrijden rijdt en mede dat ze regelmatig op grote paarden rijdt. we zijn op zoek naar een leuk veulen maar we hebben nog geen keus gemaakt of we nu een ponyveulen of een paardveulen moeten kopen voor haar. ze wil samen met dat veulen opgroeien en als die 3 jaar is laten inrijden, dan is mijn dochter al de 12 jaar gepasseerd of bijna 13 ik vindt het vrij moeilijk om de goede keus voor haar te maken.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:23

RUI-->WD-V

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:29

lizza6 schreef:
Hoi , ze rijdt nu nog bij de pony`s en ze heeft een c pony van 1.32 ze rijdt er ook wedstrijden mee ik denk dat het komt omdat ik zelf ook wedstrijden rijdt en mede dat ze regelmatig op grote paarden rijdt. we zijn op zoek naar een leuk veulen maar we hebben nog geen keus gemaakt of we nu een ponyveulen of een paardveulen moeten kopen voor haar. ze wil samen met dat veulen opgroeien en als die 3 jaar is laten inrijden, dan is mijn dochter al de 12 jaar gepasseerd of bijna 13 ik vindt het vrij moeilijk om de goede keus voor haar te maken.

tja dan zou ik toch voor een paardenveulen kiezen.
Aangezien je zelf toch ook rijdt, lijkt me handiger en in toekomst gezien, een beter idee.
Stel het gaat heel leuk met een pony veulen, dan moet ze hem na 5 jaar weer weg doen omdat ze dan 18 is. En nu kan je zeggen. Ze groeit samen met het paard verder.

lavuera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:30

lizza6 schreef:
we zijn op zoek naar een leuk veulen maar we hebben nog geen keus gemaakt of we nu een ponyveulen of een paardveulen moeten kopen voor haar. ze wil samen met dat veulen opgroeien en als die 3 jaar is laten inrijden, dan is mijn dochter al de 12 jaar gepasseerd of bijna 13 ik vindt het vrij moeilijk om de goede keus voor haar te maken.

een veulen zou ik zowiezo afraden, ook al groeit je dochter daarin mee. een paard dat je door anderen laat inrijden heeft alsnog begeleiding nodig, en kan dus nooit een leerpaard voor je dochter worden. immers, het paard zal dan alle dressuuroefeningen moeten aanleren EN blijven ontwikkelen, Beheerst je dochter die oefeningen niet, zal ze ze het paard ook niet kunnen aanleren.

Daarnaast is ze zo te horen wedstrijdgericht, en een paard van 3 of 4 kan daarin niet volledig meedraaien.

ik zou eerder een paard kopen met alle knopjes erop waarbij ze bij de volwassen kan starten Lachen

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:43

Ik zou gewoon een leuke D of E kopen, een leerpony.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:48

als je een veulen wilt kopen zou ik voor paad gaan
zou zonden zijn as beestje net ingereden is, alles goed gaat en ze 18 word en alsnog weg moet doen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:51

ik zou een veulen laten voor wat het is, en tzt een leuk paard kopen.
ze is nog zo jong, en een veulen lijkt leuk, maar kan oh zo'n draak worden als je m 3 jaar lang verwend en als huisdier ziet...

10 jaar, ik zou lekker een flinke D pony of E-er kopen, en haar daar nog een tijdje mee laten rijden,
bij de paarden kan het zo enorm tegenvallen,
bij de pony's is het ook nog eens veel gezelliger , idd wat ook genoemd wordt allemaal leeftijdsgenootjes. laat d'r nog even lekker een jaar of 5 kind zijn Clown

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:13

De meningen zijn best verschillend ja wat is nu wijsheid er zit in alle berichtjes wel wat in waarvan ik zeg ja een pony o.k maar dan moet ze weer verkopen. ik ben er over aan het denken of ze beter niet mijn paard kan rijden en ik zelf een jong ingereden paard. op die van mij zitten alle knopjes op en dat is ook een optie. hij is alleen vrij groot en zwaar van bouw lekker ouderwets type. het lijkt ons wel leuk om samen bij de paarden te starten we zijn altijd met een flinke groep vriendinnen die samen alle wedstrijden af gaan en die kleine meid is er ook altijd bij ik snap best wel dat ze als ze oud genoeg is mee wil doen dat( bijdehandje hahaha )ik laat haar sowieso nog zeker twee jaar bij de pony`s starten maar de keus van koop moet nu opkorte termijn gebeuren D pony of klein paardje
we denken er nog eens heel goed over na een paard of pony is sneller gekocht als verkocht.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:23

Ik zou je dochter nog lekker op haar pony laten rijden zolang ze er niet uitgroeit! Wie weet kan ze daar wel tot haar 14e mee door. Als je een nieuw paard aanschaft, zou ik voor een paard gaan.....als je niet met een pony tussen de paarden wilt starten later,dan hoef je je pony ook niet te verkopen als je voor een paard gaat. En het is idd ook nog een optie om je dochter op jouw paard te laten starten waar alle knopjes op zitten. Daar leert ze heel veel van en je hebt gelijk een betrouwbaar paard!

Heel veel suc6 ermee!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:02

Revanches schreef:
rooz1993 schreef:

Vanaf 12 jaar is het pas toegestaan om bij de paarden te mogen starten! Knipoog
Dus vanaf 11 jaar lijkt me niet kunnen! Knipoog

Zelf was ik 13. Ik groeide zo hard,dat het geen porem was meer op een pony. Zodoende dat ik op een jonge leeftijd de overstap naar de paarden heb gemaakt.

Dat kan wel. Je kunt alvast lid worden van de ruiterclug maar nog geen wedstrijden rijden. Zodoende rij je dan toch tussen de paarden.

Hoe hard gaat je dochter nog groeien? Ik was al heel groot op mijn 12e.
Je ponytijd is geweldig. Die moet je gewoon niet te snel achter je willen laten Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:47

Nog even offtopic over het al dan niet bij de paarden starten vanaf 11:
Je mag in het jaar dat je 12 wordt bij de paarden gaan starten, er heeft ooit een stuk in de Paard&Sport gestaan over een meisje dat in december 11 geworden was en in januari bij de paarden ging starten (dat was immers het jaar waarin ze 12 wordt) en hoge ogen opgooide in het Z.

@ TS: tja, ik persoonlijk zou toch voor een pony gaan, en nog iets langer bij de pony's door laten rijden, denk ik. Juist omdat je dochter dan meer leeftijdsgenootjes tegenkomt.
Ik vind het zelf heel erg jammer dat ik geen ponytijd kwa wedstrijden gehad heb, ik rijd vanaf mijn 9e, maar ik rijd pas serieus wedstrijden vanaf mijn 19e.

sanne_adje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:08

ik ben nu 12 jaar
en start in januari ook bij de paarden
mijn paardje is 1.57 en ik denk dat het makkelijk kan.
gr. Sanne Haha!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:13

Ik ben 15 en start bij de paarden, maar ik moet zeggen dat het bij de pony's toch gezelliger was. Daar heb je leeftijdsgenoten en kun je leuke kennisen/vrienden leren kennen, dat gebeurt als jongeling tussen de volwassenen toch een stuk minder snel.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:31

ik zou ook gewoon verder gaan bij de ponies. ik heb mijn ponytijd ook niet gehad.. mocht geen pony Haha!

maar als je een paardje neemt van 1.60 en stel je dochter schiet ineens omhoog... dan is dat ook niet voldoende en zal je ook moeten verkopen.

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:21

Ik ben nu 15 en vind het zelf nog heel leuk om bij de pony's te rijden Lachen en ga zeker nog door tot me 18e!

Ik rijd met 2 pony's een D en een E

Ik zal zelf bij de pony's gaan starten Lachen

Ils_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:53

Ik ben nu 17 en rijd nog een jaartje door bij de pony's
Heb het zeker naar mijn zin!
Ik zou gewoon voorlopig bij de pony's blijven, heb je veel makkelijker en sneller contact!

henny0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:54

ik heb ook vanaf me 12de bij de paarden gestart maar reed daarbij wel een pony in het Z en die bleef ik ook gewoon starten

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:28

Ik ben ook op mijn 12e bij de paarden begonnen, op een paardje van 1.59.
Mijn zusje rijd nog steeds bij de paarden met haar 1e pony, die is 1.55, en ik start nog een pony van 1.44 (hafl.) bij de paarden. Lachen
Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik geen "ponyruiter" ben geweest!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:34

ik reed op mijn 13e ook gewoon tussen de paarden, ik zie liever een meisje op een paard, dan een te groot meisje op een pony Knipoog