Bij de stal waar ik nu sta zet ik nog een andere pony in de wei, als ik mijn eigen paard in de wei zet.
e pony staat s'avonds op stal met een zweetdeken op. Overdag in de wei met een winterdeken.Vandaag zou het tussen de 15 en 20 graden worden maar toch moest ie met waterdichte winterdeken naar buiten.
---
*Mijn paard is geschoren. Staat s'avonds op stal met een staldeken. Overdag gaat ze naar buiten met een winterdeken die wat dunner is dan die staldeken. Met 15-20 graden doe ik haar gewoon naar buiten met een ongevoerde regendeken. S'avonds op stal gaat de staldeken weer op.
--
Onze stal is een gebouw van bakstenen met 4 boxen, geen verwarmde zadelkamer ofzo, mijn paard staat naast de deur opening. Boven deur van de ingang staat snachts nog open.
--
Ik heb op m'n stagebedrijf geleerd, dat een paard in de wei zichzelf nog in beweging kan houden.
Als ze op stal staan koelt het meestal een stuk af (eind van de middag) en op stal kunnen ze veel minder bewegen. Dat was hun reden om dan juist een dikkere deken op te doen.
Ben benieuwd hoe jullie dit doen. Vond het wel raar dat m'n stalgenoot en ik precies het tegenovergestelde van elkaar doen
. 

Die van mij ook. Ze staat in een buitenbox, dus als het straks echt slechter weer word gaat er een dikkere op.