Mening over HORKA Riding Wear

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

Mening over HORKA Riding Wear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 11:08

Hallo,

Voor mijn afstudeeropdracht (HBO Marketing Management) moet ik weten wat de consument (jullie dus!!) van Horka Riding Wear vind... Dus mijn vraag wat is jullie mening hierover?

Caps, rijbroeken alles!!! Go jij! Go jij! Gooi het er maar uit!

Born2BCrazy

Re: Mening over HORKA Riding Wear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:11

Heb ooit een rijbroek van horka gehad..kostte meer dan 100 euro..maar heeft het niet lang uit gehouden, werd heel lelijk (kunstlederen zitvlak) en stug.

Mijn vertrouwen in horka is sindsdien eigenlijk niet weer terug gekomen..
Al hoewel ik de bodywarmers van dit jaar wel mooi vind Ja
Maar qua rijbroeken geen horka meer voor mij Bloos

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:19

Ik heb een wedstrijdjasje van Horka en dat bevalt me prima. Bij de aanschaf daarvan heb ik ook andere merken, zoals bijvoorbeeld Pikeur, geprobeerd, maar die modellen pasten mij niet mooi. Het jasje van Horka zit prima. Ik rijd er nu al zo'n zeven jaar wedstrijden mee en het ziet er nog prima uit!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:21

Ik heb twee rijbroeken van Horka, eentje zonder en eentje met kunstlederen zitvlak.

Diegene zonder vind ik het fijnst, zit heerlijk, ruime pasvorm, kleurvast (ook na vaaaak wassen), stevige stof (!), niet te strak in de taille, prima broek!

Die met kunstleder zit wat stijver en strakker, en de stof ik ook wat dunner.

Ik vind vooral de prijs-kwaliteit van de rijbroeken goed.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 11:52

Hardstikke bedankt voor jullie reactie! Ben erg benieuwd wat ik nog meer te horen krijg!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 11:55

Born2BCrazy schreef:
Heb ooit een rijbroek van horka gehad..kostte meer dan 100 euro..maar heeft het niet lang uit gehouden, werd heel lelijk (kunstlederen zitvlak) en stug.

Mijn vertrouwen in horka is sindsdien eigenlijk niet weer terug gekomen..
Al hoewel ik de bodywarmers van dit jaar wel mooi vind Ja
Maar qua rijbroeken geen horka meer voor mij Bloos

Ja de Snowy's zijn idd errug mooi! Heb er zelf ook al één! Pling En ter info: De lederen zitvlakken zijn ik geloof 2 jaar geleden vervangen door een andere stof omdat er meer klachten waren! Lachen Dus dit probleem is inmiddels verholpen!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:57

wij verkopen rijbroeken van Horka en vinden de prijs/kwaliteit gewoon goed, maar we hebben van hen ook dure broeken gehad die 3 stalgenoten voor geen meter zaten (eentje liep zelfs blaren op van die broek tijdens het rijden!!!)
Ze hebben ze echter zonder zeuren ingeruild en dat vond ik erg netjes voor gedragen broeken!
moet je ook iets over Red Horse weten?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 12:00

foxy80 schreef:
wij verkopen rijbroeken van Horka en vinden de prijs/kwaliteit gewoon goed, maar we hebben van hen ook dure broeken gehad die 3 stalgenoten voor geen meter zaten (eentje liep zelfs blaren op van die broek tijdens het rijden!!!)
Ze hebben ze echter zonder zeuren ingeruild en dat vond ik erg netjes voor gedragen broeken!
moet je ook iets over Red Horse weten?

Ja alles is welkom! Ik ben daar nu 8 maanden fulltime en ga een scriptie maken over hun naamsbekendheid en hoe dit te verbeteren/veranderen dus ik kan alles meenemen! De service is na mijn mening idd erg goed hier!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:08

Ok, wat ik dus al weet over Horka:
- service is super, zeker aan de telefoon
- verkopen echt super mooie kleren voor een mooie prijs, vooral van Red Horse vind ik er echt pareltjes tussen zitten zoals die bodywarmer Duel
- over de catalogi: duidelijk, alles staat erop maar soms niet overzichtelijk, zeker wat de aanbiedingen betreft (staat er bijvoorbeeld: model Action in aanbieding, maar is het een broek, jas of iets anders? staat er niet bij en je kan je naar zoeken naar een plaatje). Ook de volgorde nummering kan beter (staat nl alleen op de kleur catalogus nl fall 2007 bv en niet op de prijslijst).
Naamsbekendheid van Horka (rijbroeken) valt mee in België, van Red Horse ken hier niemand wat

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 12:13

foxy80 schreef:
Ok, wat ik dus al weet over Horka:
- service is super, zeker aan de telefoon
- verkopen echt super mooie kleren voor een mooie prijs, vooral van Red Horse vind ik er echt pareltjes tussen zitten zoals die bodywarmer Duel
- over de catalogi: duidelijk, alles staat erop maar soms niet overzichtelijk, zeker wat de aanbiedingen betreft (staat er bijvoorbeeld: model Action in aanbieding, maar is het een broek, jas of iets anders? staat er niet bij en je kan je naar zoeken naar een plaatje). Ook de volgorde nummering kan beter (staat nl alleen op de kleur catalogus nl fall 2007 bv en niet op de prijslijst).
Naamsbekendheid van Horka (rijbroeken) valt mee in België, van Red Horse ken hier niemand wat

Oke heel erg bedankt! Dit soort berichten kan ik wat mee!!!! Wij zijn al heel erg bezig met de Red Horse bekendheid... Zowel in Belgie als in NL... Dus hopelijk word ook dit beter!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:31

Loop je stage bij Horka?
Tja, ik zou niet echt kijken wat Horka heeft als ik in een paardenwinkel ben. Merk spreekt me gewoon niet aan. Imago?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:08

Het oude model van de Airstream (dus met dat klittenband) was erg fijn. Het nieuwe model zit een stuk minder.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:13

Ik vind de broeken wat minder, maar de bodywarmers zijn echt super! Pas geleden heb ik er eentje gekocht van suede. Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:12

Ik heb zelf een broek gehad met (kunst)lederen zitvlak, kostte mij een 125€ en ik was er heel tevreden over. Ik heb er een paar jaar intensief mee gereden en uiteindelijk is hij nu net een maatje te klein geworden. Ik heb deze broek wel een jaar of 5 geleden gekocht. Stof enzo vond ik ook heel sterk, maar wel lekker elastisch en je had er nooit echt te warm of te koud in.
Waste ook makkelijk in de machine.
Ik heb daarnaast nog een cap van horka gehad, mn eerste nl dus al een 10tal jaar geleden. Die heeft heel lang meegegaan. Was ik ook wel tevreden over. Ik denk dat het toen een van de eerste 'veiligheids'caps was.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:17

ik heb een cap gehad van horka, een vd eerste veiligheidshelmen. ik vond die erg zwaar, en niet fijn zitten (maar capvorm is iets heel persoonlijks!).

verder is mijn rijjasje van horka, en daar ben ik héél blij mee; veel merken zaten niet mooi, maar horka juist wel. Lachen

heb vroeger wel horka broeken gehad, niks mis mee.

ik zie het merk alleen niet veel in winkels; imago-probleem??

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:26

ik heb er jaren terug eens een extreem goedkoop rijbroekje van gekocht
zo ene plastic polyester ding hoewel de stof niet prettig zit, gaat dat ding gewoon echt niet stuk (had met spoed een noodbroek nodig Knipoog )

nu heb ik een jodphurbroek van horka gekocht met kunstleren kniestukken en ik moet zeggen , de stof is vooral niet natuurlijke stoffen, maar de broek zit helemaal geweldig , ik ben fan

pasvorm is heel fijn, de lengte is perfect (is nogal eens een probleem ) en de stof is ook erg prettig

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:34

Ik heb al jaren een rijbroek van Horka die nu eigenlijk aan vervanging toe is, ik heb hem praktisch altijd aan. Ben over die rijbroek 100% tevreden, maar verder kom ik Horka vrij weinig tegen in winkels en de media zeg maar, dus verder nooit echt veel tegengekomen waarvan ik in de verleiding kwam iets te kopen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 07:59

astridastrid schreef:
Loop je stage bij Horka?
Tja, ik zou niet echt kijken wat Horka heeft als ik in een paardenwinkel ben. Merk spreekt me gewoon niet aan. Imago?

Ja loop daar stage...! Is mijn taak dus om het Imago op te 'krikken!' Pling

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 08:03

Nou zoals de meesten van jullie dus al zeggen is er een 'imagoprobleem'... Dit is waar ik mijn scriptie over maak! Dus ik ga idd bezig met reclame, sponsering, imagoverbetering etc etc etc! Iedereen erg bedankt voor jullie reactie! Hyper!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:14

Ik denk ook dat Horka minder adverteerd, en lijkt minder mee te gaan in de setjeshype (of kom ik gewoon nooit reclame van ze tegen?)
Ik heb 3 rijbroeken van Horka;
eentje met klitteband en rondgenaait zitvlak - zit heerlijk!
eentje zonder rondgenaait zitvlak en zonder klitteband - dit model vind ik wat minder
eentje met kunslederen zitvlak - vreselijke broek vind ik dat Bloos heel stug en kan er echt niet lekker mee rijden...

succes met je stage!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:18

Rijbroek: super! Lachen gaat jarenlang mee!

Maar ze mogen inderdaad meer in de publiciteit en meer meegaan met de tijd (ze hebben een vrij stoffig imago Clown)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:32

nou hun najaarsfolder was wel erg mooi en overzichtelijk, mooie foto' s en al, alleen zie je die folders nergens in de winkel liggen.

Ukal deelt catalogi zo dik als een bus gratis uit...

Het is heel duidelijk: wat mensen zien, kopen ze!

__xMariek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:05

Ik heb een broek van Horka. Niet van die gladde, maar meer kleine ribbeltjes stof. Paar jaar geleden gekocht voor 60 euro. Stof rekt mooi mee, past nog steeds (in de groei he *LOL*). Alleen zit er aan de ene kant aan de zijkant bij m'n kont een plek met heel veel pluisjes. Aan de andere kant zit dit niet, en het gaat ook niet weg, volgens mij zat dit er al na een paar keer rijden.
De caps vind ik ronduit belabberd. Bloos Wat een slechte pasvorm! En een enorm zweethoofd. Geen idee hoe het model heette, maar het was gewoon de simpelste.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:22

Hoi,

Het valt inderdaad op dat je weinig foldertjes e.d. van Horka tegenkomt. Bij bijvoorbeeld de Bit zitten wel boekjes van Eurostar, Harry's horse enz maar niet van Horka. Daardoor koop je inderdaad minder gauw iets van. Toch heb ik er wel producten van in huis. Mijn witte rijbroek is van Horka. Ik heb hem tweedehands via Marktplaats en ik kan je vertellen dat hij na jaaaren nog als nieuw is, het meisje waar ik 'm van heb heeft er zelfs in gereden toen ze zwanger was. Hij is mij zeker 2 maten te klein, ik moest toen gauw een witte broek en deze kostte samen met een andere broek 30 euro. Ik garandeer je dat ook de stiksels uitstekend zijn!

Mijn zwarte rijjasje is ook van Horka, en dat heb ik ook tweedehands. Bij allebei de advertenties dacht ik overigens wel: "hee, Horka". Horka is voor mij een degelijk merk. Het jasje is trouwens geweldig, het staat goed en het zit lekker. Mijn cap daarentegen is een ramp. Te breed aan de zijkant en te kort, hij drukt heel erg tegen mijn voorhoofd aan. maar dat kan ook aan mijn hoofd liggen natuurlijk. Ben op zoek naar een nieuwe helm van een ander merk, die cap bewaar ik voor netjes, net als die broek die ik gelukkig nooit lang aan hoef Lachen

Tot slot: als je over je broek zegt dat hij horkarood of horkagroen is weet iedereen wat je bedoelt! En dat is nou net wat ik bedoel met degelijk: ik denk dat Horkagebruikers niet overdreven trendgevoelig zijn, ze willen gewoon een fijne broek die past bij hun eigen stijl.

Heb je hier wat aan?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 06:28

Ik vind Horka broeken echt super! Er zit echter veel verschil in kwaliteit. Vooral de katoenen broeken houden het niet lang uit naar mijn idee. Die met de geribbelde stof dan weer wel.

Verder heb ik ooit eens via een online bedrijf waarvan ik de naam hier beter niet kan noemen een broek van Horka besteld die maar niet kwam. Uiteindelijk was ik het zo zat met dat bedrijf dat ik Horka zelf heb opgebeld. Binnen twee dagen had ik de broek met een mooi presentje erbij. Super service dus!