Ik zit met iets lastigs. Zoals mijn onderschrift al zegt heb ik op 4 juni 2007 mijn arabische merrie in moeten laten slapen. Ze was door een ander paard bij haar in de weide zodanig verwond dat ik haar geen paardwaardig leven meer kon geven. Het was verschrikkelijk..
Na een tijdje kwamen de rekeningen binnen: de dierenarts die langs is geweest om wonden te hechten, de foto's die we moesten laten maken, het inslapen.......
De eigenaresse van het paard dat mijn arabiertje zo heeft toegetakeld heeft met haar verzekeraar overlegd en het lijkt erop dat (een deel) van mijn kosten vergoed kunnen worden. Als ik de kosten en de schade die ik gelopen heb bekijk dan vraag ik me af hoe dat eruit moet gaan zien.
Natuurlijk heb ik de facturen van de dierenarts (heel fysiek bewijsmateriaal) maar is het verlies van mijn vriendinnetje ook op geld waardeerbaar? En de kosten die je maakt omdat je een ander paard aan moest schaffen? Kan/zal ik die ook opvoeren? En hoe zou ik die aan moeten tonen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Overigens: mijn arabische merrie was 21 jaar, goed en gezond, met heel goed papier. (zie profiel)
. 
.