waarom zjn sommige rijbroeken zo duur ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

waarom zjn sommige rijbroeken zo duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 13:34

Dat vraag ik mij dus de laatste tijd af.
Mijn oude simpele broek van tig jaar oud is nu echt op en ik ben hard op weg naar een nieuwe.
Vriendinnen raden steeds een pikeur of anky broek aan maar ik vind ze zo duur Huilen !

Waarom moet een lap stof wel 175 euro kosten zit er goud in ofzo... Boos!

welke broek vinden jullie fijn en gaat een tijd mee voor niet meer dan honderd euro (en dat vind ik nog veel ) of ben ik nu zo'n zeurpiet ?.....

Ranovich

Re: waarom zjn sommige rijbroeken zo duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:37

bestaan ook broekjes genoeg onder de honderd euro hoor! zeker als je niet eens een kunstlederen zitvlak op je rijbroek wil.
Ik heb een schumacher super fijn, maar zijn helaas niet meer te verkrijgen omdat de fabriek falliet is.

EzriJo1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:39

ja dat vindt ik een hele goede vraag!...alleen al om die reden ben ik vorig jaar begonnen met het zelf maken van mijn rijbroeken........ heb gewoon een naaipatroon gekocht, wat stof (die er geschikt voor is natuurlijk), wat klitteband voor de broekspijpen en 1 knoop en rits....ik was nog geen 50 euries kwijt...en heb een hoop lol gehad met het maken van mijn broek.....ik heb zelfs 1 broek liggen (ook zelf gemaakt) die mij maar 1 knoop gekost heeft (luxe knoop gekocht van E3,50)....dus meiden...neem een spoedcursus zelf naaien het scheelt een hoop centen en je hebt een hoop lol....ja oke er staat dan geen Anky op en ook geen Pikeur of cavalo ofzo..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:51

Naast het bedrag wat je uiteraard neertelt voor het merk. Betaal je ook voor het materiaal en de fabricage. Ik ben er achter gekomen dat de dure (en dan bedoel ik + 160 euro) broeken van de juiste stoffen zeker 4 jaar meegaan.

Ik ben een keer de mist in gegaan door een luchtige katoenen broek te kopen van duur merk. Die was 'gewoon' na 2 jaar doorgesleten.
Ook eens een leuke broek met zitvlak van 80 euro gekocht. Heb ik een half jaar kunnen gebruiken tot hij vaal werd en door ging slijten bij de stiksels.

Het gebruik zal er trouwens ook nog mee te maken hebben wat voor broek je uiteindelijk kiest.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:00

Broeken van eurostar zijn ook goed en die zijn verkrijgbaar onder de €100,00 en ook er boven Knipoog
Net dus wat je zelf eraan kwijt wilt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:07

Neem een Harry's Horse broek van €50, plak er een Pikeur labeltje op en hij kost €100 Clown Vaak ligt het ook wel aan de kwaliteit Knipoog

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:11

Harry's Horse is idd niet zo duur maar ze zitten dan ook voor geen meter. Ik zweer bij Eurostar. Heb nu net weer een nieuwe gekocht en die was 70 euro, dat viel me echt heel erg mee. Ik doe er meestal wel 2/3 jaar mee en dan nog zien ze er prima uit. Geen idee wat al die andere mensen met hun broeken doen dat ze er zo slecht uit gaan zien, ik heb daar nooit last van gehad.

PS: ik heb altijd van die ribbeltjes stof, dus niet dat gladde. Heb ik wel geprobeerd maar vind ik toch niet lekker zitten. (kunst)leren stukken erop al helemaal niet!

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:16

Die dure merkbroeken gaan echt wel veel langer mee. Als je veel rijdt is dat altijd handig ; maar is inderdaad een pak geld om zo maar neer te tellen. Merk en fabricage zal meetellen maar die grote merken maken ook veel reclame en ook dat moeten wij helpen betalen...

Mijn oudste Anky is nu toch ongeveer 7 jaar oud. Ok. Het kleur is vaal geworden maar ze zit nog altijd goed. Als 'reservebroek' gebruik ik ze nog zeer geregeld.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:24

Ik zou zelf investeren in een goede rijbroek. Zelf rij ik altijd met Pikeur ze gaan lang mee en zitten super. HH en dat soort merken die zijn gewoon van mindere kwaliteit en of je nou ieder jaar een nieuwe rijbroek moet kopen of 1 dure om 5 jaar mee te doen (waarschijnlijk zelfs langer).

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:58

Citaat:
Harry's Horse is idd niet zo duur maar ze zitten dan ook voor geen meter.

daar heb ik geen last van... ik vindt ze wel goed zitten, ze krimpen wel rap, en de naad kan soms ook wel eens los gaan...
(da merk je ook aan de prijs Knipoog )

sydney- goede kwaliteit, maar niet zo duur Clown
je betaalt natuurlijk ook voor het merk (pikeur,...) maar in de meeste gevallen is de kwaliteit ook stukken beter!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:07

Ik heb een eurostar rijbroek met lerenzitvlak, voor 70 euro gekocht. vind ik al een hoop geld, maar hij is het wel waard!

Ik heb hem ruim 2 jaar, rij er nu zeker 4-5x in de week mee en hij is nog steeds helemaal netjes, niks kapot, niet faal.
Ik was hem ook niet te vaak (paarden stinken toch en hij is donker, dus ziet er niks op), zo'n 1x in de 3-4 weken. Dat scheelt ook een hoop, dat wassen slijten ze echt hard door.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:28

Ik heb momenteel een Eurostar Klarissa. Dat is een zwarte (je hebt hem natuurlijk in meerdere kleuren) en hij heeft een kunstlederen zitvlak. Die is wel wat verkleurd maar de rest van de rijbroek blijft lang mooi. Ik heb er nog 3 in mijn kast, waarvan ook 2 van Eurostar maar dat was een dunnere stof en wat meer katoen als je het mij vraagt en over die ben ik weer minder te spreken. Ze zijn helemaal verkleurd en vrij dun. Maar inderdaad, als je je rijbroek veel wast zal hij veel sneller slijten, dat is ook mijn ervaring.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:29

Waarom zo duur? Omdat er (veel) mensen zijn die het tóch betalen -> kwestie van vraag en aanbod.

Als ik je een tip mag geven: Horka, super kwaliteit, en redelijk te betalen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:53

Ik heb broeken gehad in alle prijzen(tot 160 euro dan) en kies absoluut voor broeken zoals eurostar en kyra-k. deze broeken zijn 150-160 euro en zijn van een stuk betere kwaliteit en pasvorm. Harryshorses en Mondoni vind ik echt slecht, Horka is een tussenweg maar zit lang niet zo lekker..

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:57

Ik vind horka juist erg fijn zitten. Vooral die met een (niet kunsleren) zitvlak. Voor mij geen andere broeken meer!
en je hebt ze ook nog in leuke motiefjes.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:04

Op het moment heb ik een rijbroek van over de 160 aan mijn kont. Ik gebruik hem iedere dag en na 2 jaar zie je er nog steeds niks aan. Daarom zijn die broeken denk ik zo duur.

Je kunt ook een goedkopen kopen, maar 3 keer een goedkope, is net zo duur als 1 keer een goede!

Tuurlijk betaal je ook voor het merk, maar de kwaliteit is ook naar het merk!!

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 18:23

Bedankt voor de tips, ik blijf het gewoon veel geld vinden maar heb nu wel wat ideeën gekregen waar ik naar moet kijken, bedankt !

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:12

Ik heb een rijbroek van Holka, hij zit erg lekker, en gaat volgens mij best lang mee Haha!
Ik heb er ook een van Boss-Fashion. Die zijn ook niet zo duur.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:58

Hahaha herkenbaar probleem, had jarenlang 2 eurostar broeken en die waren laatst echt te klein geworden Knipoog

dus weer nieuwe gekocht... vond de prijzen ook wel een beetje te gek. Uiteindelijk toch weer voor eurostar gekozen, gaan toch heel lang mee.

Was nu wel 120 per broek kwijt, maar voelde wel duidelijk verschil in de stof enz. met de goedkopere. Ligt er natuurlijk ook wel aan of je vaak rijdt, als je bijv. maar 1 keer in de week rijdt of vaker en sommige ruiters kopen ieder seizoen weer nieuwe kleurtjes, tja dan hoeft een broek ook niet tig lang mee te gaan.....

culasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:27

Door mijn slanke taille ben ik veroordeeld tot Horka kinderrijbroeken. Maat 164. Zit aanvankelijk wel superstrak, maar zakt nooit af en na verloop van tijd zit ie lekker. Veel keus in kleuren en kwalitatief goed. Vanaf 39.95 Euro

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:50

Ik heb 2 weken geleden ook weer een pikeur broek gekocht van EUR 170,00. Tussen door heb ik het huismerk gehad van Ooteman, maar die broek is nog geen jaar meegegaan. Ik rijd nog regelmatig met mijn pikeur broek die ik 2003 heb gekocht. Je betaald meer, maar daar is de kwaliteit naar.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 07:23

Ik rij zeker 5 keer in de week, en heb nu een huis tuin en keuken rijbroek die al zeker 13 jaar mee gaat maar nu nu toch echt het loodje gaat leggen, ik denk dat ik toch voor de eurostar ga kijken ik blijf 170 euro te veel vinden (en ik reken nog steeds om ).

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:48

Je hebt ook rijbroeken van Equitheme die zijn ook niet zo duur Knipoog

jumpoverit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:21

Vaak betaal je indd ook voor de naam. Kwaliteit scheelt niet veelvan andere broeken

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:41

jumpoverit schreef:
Vaak betaal je indd ook voor de naam. Kwaliteit scheelt niet veelvan andere broeken

Daar ben ik echt niet mee eens.
Het verschil van kwaliteit is behoorlijk groot tussen de goedkopere en de duurdere rijbroeken.