lederen zitvlak wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

lederen zitvlak wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 12:29

Nou zit ik te twijfelen wel of niet een rijbroek met lederen zitvlak.
De vorige die ik had was erg stijf zelfs nog na een aantal keer gebruiken(lees: heel vaak) en ook na de wasmachine hellemaal strak.
Nou wil ik dus een donkere rijbroek maar dan wel van goeie kwaliteit, heb er wel 1 op het oog maar dat is met kunstlederen zitvlak.
En hoe doen jullie dat met opstappen, want dat wou bij mij toen ook nooit, gewoon omdat die broek toen te strak zat.
Iemand tips, idee's ?

Liselot

Re: lederen zitvlak wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:34

ik heb altijd rijbroeken met leren zitvlak, maar dan wel van de duurdere merken (pikeur, cavallo, kentucky) deze broeken hebben een heel soepel zitvlak, kan er ook makkelijk mee opstappen enzo.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 12:36

LiSSy schreef:
ik heb altijd rijbroeken met leren zitvlak, maar dan wel van de duurdere merken (pikeur, cavallo, kentucky) deze broeken hebben een heel soepel zitvlak, kan er ook makkelijk mee opstappen enzo.

Bedankt voor je antwoord. Heb je weleens hh of mondoni rijbroeken gehad met lederen zitvlak? of wil dat niet goed.?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:38

nee die heb ik nog nooit gehad... wel éens een Harry's horse broek, maar die vond ik verschirkkelijk, kon inderdaad niet op mijn paard komen omdat het niet meerekte

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:38

Ik heb ook alleen maar broeken met lederen zitvlak maar geen problemen met opstappen of zo.
Ik heb meestal broeken van Cavallo of Eurostar, maar heb in het verleden ook wel Mondoni gehad.
Deze broeken zitten prima, maar verleuren sneller en sleten bij mij ook sneller. HH heb ik geen ervaring mee maar wil wel eentje uit de nieuwe collectie gaan proberen Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:40

Ik heb laatst een broek van mondoni gekocht, met kunstlederen zitvlak. Op zich bevalt het goed, ik kan er prima in bewegen, opstappen geen probleem, maar wat ie na het wassen doet, dat weet ik nog niet, dat moet nog gebeuren.
Ik moest er wel erg aan wennen, al mijn vorige broeken waren gewoon van stof, dan zit zo'n kunstleren zitvlak toch heel anders.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:41

Ja wennen vond ik het ook toen ik mijn eerste broek met leren zit kocht, maar nu
wil ik niet meer anders hoor Haha! Alleen mijn portemonnaie zou best anders willen Clown

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 12:43

Dat wil ik best snappen, dat je portemonnee dat heel erg graag wil. Tong uitsteken
offtopic:Heeft iemand de nieuwe harry's horse gaithers al geprobeerd gezien?¿

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:44

Ach ja is niet anders he Haha!
Nee geen ervaring met de gaithers, maar rij ook eigenlijk alleen maar
met laarzen Knipoog

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:46

Ik heb alleen van eurostar en cavallo gehad en heb nergens problemen mee, vind ze 5 minuutjes strak zitten maar dan zit er al een modelletje in en zitten ze heerlijk..

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:47

mememe schreef:
LiSSy schreef:

Bedankt voor je antwoord. Heb je weleens hh of mondoni rijbroeken gehad met lederen zitvlak? of wil dat niet goed.?

Ik heb een mondoni rijbroek met leren zitvlak. Lachen
Lekker soepel en zit heerlijk. Zeker niet stijf!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:49

LiSSy schreef:

Heb ook een Cavallo met lederen zitvlak. Bevalt prima Ja Mooie nette broek en zit heerlijk!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 12:50

ProudJustify schreef:
Ach ja is niet anders he Haha!
Nee geen ervaring met de gaithers, maar rij ook eigenlijk alleen maar
met laarzen Knipoog

Jammer, ik wil graag lederen chaps omdat rubbere rijlaarzen bij mij altijd afzakken, maar lederen chaps zijn soms heel erg duur.
De petrie gaithers vond ik heel erg mooi, maar hoorde dat het bagger kwaliteit is dus dat durf ik niet aan voor het geld.
Maar heb wel wat in mijn hoofd, mijn ouders betalen de chaps en dan ik de jodphur Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Bloos Knipoog Clown

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:52

Ja kan me voorstellen dat je liever met gaither en Jodphurs rijdt dan met rubberen laarzen, dat
is voor mij ook de reden dat ik met leren rijlaarzen rijdt. Maar kan me ook voorstellen dat je ouders dat duur vinden hoor. Dus misschien is jouw voorstel wel een prima oplossing Clown

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:58

ik rijd al jaren met mondoni rijbroeken met kunstleren zitvlak en ben er erg tevreden mee. ik heb mijn eerste mondoni met kunstleren zitvlak nu nog steeds en rijd er nog erg vaak mee en die is al zeker 4 jaar. de hh-broeken vind ik iets minder die rekken minder mee en de taille zit bij mij vaak niet goed.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:17

Ik heb eurostar rijbroek met leren kont en vind hem echt heerlijk Haha!

Steffiie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:23

mijn meeste rijbroeken hebben geen leren zitvlak. dit vind ik meestal snel slijten. zonde van mn geld!

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:27

Ik vind een lederen zitvlak niet lekker zitten. Ik rij zelf het liefst met een Pikeur zonder lederen zitvlak

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:30

Ik heb de mondoni met kunstleren zitvlak en zit heerljijk ook na het wassen geen problemen!!

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:35

Rijbroeken met kustlederen zitvlak zitten echt super Vingers aflikken , ik wil nooit meer zonder!

Eerst had ik altijd rijbroeken van Cavallo en Pikeur, maar nu ben ik helemaal weg van de Anky rijbroeken, deze zitten echt top Go jij! Go jij! ! De stof draagt ook heel erg fijn en ze blijven nog steeds mooi na elke wasbeurt!

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:35

Ik heb altijd rijbroeken met een lederen zitvlak. van verschillende merken gehad.
Heb er ook een van harry's horse gehad, met een steekzakje was dat model. Vond die 5 minuten wat stugger en daarna merkte ik er niks meer van. Ook met op stappen geen echte problemen gehad.
Misschien zat er in het stofje van je broek gewoon te weinig rek om fantsoenlijk op te stappen, want dat leer rekt natuurlijk niet mee en als je stofje dan ook niet mee rekt dan wordt het inderdaad moeilijk, (althans dat denk ik)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:38

Pletje123 schreef:
LiSSy schreef:

Heb ook een Cavallo met lederen zitvlak. Bevalt prima Ja Mooie nette broek en zit heerlijk!

Sluit ik me helemaal bij aan.
Heb paar jaar geleden een HH gekocht, nou daar ga ik dus echt never nooit mee rijden, want een piep ding is dat maar om mee les te geven of aan te hebben als je niet gaat rijden is het verder een prima broek.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:39

Ik heb van alles door elkaar met rijbroeken Haha!
ik vind met leer opzich wel fijn, maar ik vind het minder fijn als je gewoon op stal loppt ofzo..
Het is dan niet vervelend ofzo, hoor Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:42

Ik vond zelfs de eurostar broek met leren zitvlak niks. Bleef enorm stijf. Nu heb ik er een van pikeur en die werkt wel met je bewegingen mee Haha! De volgende wordt ook zeker weer een pikeur rijbroek, echter hangt er wel een flink prijskaartje aan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:29

Ik heb ook alleen maar rijbroeken met een leren zitvlak, een pikeur en een eurostar, maar die pikeur blijft mijn absolute favoriet Lachen .