OemmiejO schreef:Ik denk niet. Ik ga volgende week ook voor het eerst met mijn pony indoor starten.. ben benieuwd!
Succes! Laat ff weten hoe het gegaan is 
Mexxuna schreef:Die van mij is wel wat kijkeriger in een binnenbaan, maar ik ga er niet mee op pad om te oefenen ofzo..
't is gewoon het aard van 't beestje.. buiten heeft ze het gewoon wat meer naar haar zin.
Ja, dat is dus ook bij mijn pony zo zit er gewoon in helaas, had gehoopt dat er een 'knopje' bestond waarmee je het uit kunt schakelen, maar dat is dus helaas niet zo 
Heb ook verschillend manier geprobeert met losrijden, wat lager instellen, wat langer losrijden (maar dan is afgemat voor de 2de proef) etc.
Het enige wat een beetje helpt is zelf rustig blijven.
Dennis schreef:Die van mij valt dood binnen, veel te warm. Het gaat beter nu ze al scherper word, maar buiten rijd veel prettiger omdat die van mij 24/7 buiten staan met bij behorende teddy vacht.
En het op muren afrijden is lastig, mijn pony is deels blind en ziet geen diepte. De ene keer loopt ze rustig bijna tegen de muur aan en de andere keer loopt ze 5 meter van te voren al te twijfelen of ze wel verder kan. Buiten tussen een paar hekjes heb ik hier veel minder last van.
Ik weet niet of die van mij 'dood' valt, dit is de eerst keer dat ze niet geschoren is als ik binnen rij, dus ben benieuwd.
Oei, dat is natuurlijk helemaal lastig als je pony geen diepte kan zien dan is buiten inderdaad een stuk makkelijker. Dan moet je pony je vast wel goed vertrouwen als je hem/haar evengoed zo in de bak kan rijden