Veluwe vakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xDjailo

Veluwe vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:51

(ik zou echt niet weten waar ik dit topic bij moet zetten dus sorry als het verkeerd staat!!)

ik wil van t voorjaar graag met mijn paardje naar de veluwe op vakantie, dus ik zoek een camping o.i.d. waar ik mijn paardje mee kan nemen.

hebben jullie ideeen of tips of ervaringen ik hoor het graag! ook graag welke plaats en de naam (eventueel site) van de camping!

thanks alvast, groetjes Daisy

Daihyo

Re: Veluwe vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:41

STW-->BRT

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:44

www.henriettehoeve.nl

Heel erg gezellig daar. ik sta daar met mijn paard op pension. Je kan dara geweldig rijden!!!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:15

Je vergeet www.hippisch-toerisme.nl Haha!
Ervaring met Henriettehoeve (goed adres) en Schutteshof (te vinden via bovenstaande link) (ook een goed adres).
Van de Paalhoeve weet ik dat er geen weidegang is, wat voor mij voldoende reden is om er niet heen te willen gaan.

Ga voor jezelf goed na wat voor eisen je stelt aan de accomodatie, met name voor je paard en ga dan kijken welk adres daar het beste aan voldoet.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:18

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:58

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:57

Wij zijn dit jaar voor het eerst naar camping boszicht geweest. www.campingboszicht.nl
En we hebben het reuze naar onze zin gehad. Silence was daar een heel ander paardje als thuis. Helemaal relaxed en hij genoot echt van het rijden buiten.
De eigenaren zijn ook ontzettend aardige mensen, die veel voor en met je willen doen.
Voor ons was het echt een top vakantie, ondanks een ongelukje met Silence en mij.
Zo top zelfs, dat er voor komende zomervakantie alweer geboekt is.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:10

stipje Lachen
ik wil komende zomer ook gaan Knipoog

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:33

Ook een stipje! Ik ga samen met Mariel89! Haha!

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:37

Bij stalhouderij van bijnen heb ik wel 'ns een paard gehuurd voor een buitenritje. Je kunt daar echt heerlijk uren in het bos rijden... Hoe het zit qua accomodatie voor jezelf weet ik niet, maar je kunt altijd ff bellen, de mensen zijn ook altijd erg vriendelijk

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:48

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:58

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:44

Waratje schreef:
Of juist niet..... Cool

Haha... Yep.. net wat je wil Haha!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:56

Ik ben op de veluweranch, paalhoeve, boszicht, de bonte wieve geweest.. allemaal erg leuk!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:41

melanie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:35

Stipje, wil ook graag op vakantie met het paard. Woon zelf ook in gelderland. Nunspeet is wel een mooie omgeving, maar heb je daar wel zoveel ruiterpaden? En weet iemand toevallig of er iets in de buurt is bij een strand waar je over kunt galopperen(kunstmatig aangelegd natuurlijk, dat is alles in gelderland)

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:11

epe mini camping jagtlust!
daar wilde ik in het voorjaar met netam heen Scheve mond
ik heb daar al vaker gelogeerd enzo... het is aan het bos maar ook maar 10 minuten fietsen van het dorp.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:16

melanie94 schreef:
En weet iemand toevallig of er iets in de buurt is bij een strand waar je over kunt galopperen(kunstmatig aangelegd natuurlijk, dat is alles in gelderland)

Hoezo is alles in Gelderland kunstmatig aangelegd? Die heuvels op de Veluwe zijn toch echt puur natuur Tong uitsteken

murphysha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:17

Strand in Gelderland?
Wel veel meertjes etc midden in het bos Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:22

murphysha schreef:
Strand in Gelderland?
Wel veel meertjes etc midden in het bos Haha!

En een héleboel zand op de Dikke Bart en Kootwijkerzand Haha!

murphysha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:46

Haha oh op die fiets. Ja zand genoeg, maar ik dacht aan strand (met water). Dat zijn geen grote galopeerstukken.
Maar op kootwijkerzand kun je je zeker helemaal uitleven Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:15

Kootwijkerzand is behoorlijk mul, dus niet echt geschikt voor uitgebreide galoppades. Vaak zijn er op de diverse heidevelden wel geschikte paden voor een goede galop, bij ons op de hei (Ede) heb je ook een paar tankbanen waar je over het algemeen goed aan je trekken kunt komen (altijd eerst controleren wat de conditie van het pad is, voordat je echt los wilt gaan).

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:19

Camping Boszicht is een aanrader! Heel gezellig en je kan daar met je tent héél dicht bij je paarden staan. Ook de campinghouders zijn vriendelijk, en alles is bespreekbaar. TOP!!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:18

Ik ben al een paar keer op vakantie geweest met mijn pony op de Veluwe. We gingen dan met een groepje mensen van stal met totaal ongeveer 5 paarden. Dit is waar we geweest zijn:

De Woodyranch http://www.dewoodyranch.nl
Hier zijn we 2 x geweest. Allebei de keren waren super! De camping is niet zo groot, 1 veldje, maar er hangt een hele gezellige sfeer. Ze hebben er blokhutten, grappige pipowagens en je kan er ook met je tent staan. De stallen en de bak grenzen aan het veldje, maar voor de wei moet je zo'n 10 min lopen.
(Voor mij was de 1e keer helemaal leuk, omdat ik toen een beetje in love was met de zoon van de campinghouder Clown haha.)

Camping Boszicht http://www.campingboszicht.nl
Hier zijn we ook 2 x geweest en we gaan met Kerst voor de 3e keer. Het is een vrij grote camping met veel veldjes en een mooi toiletgebouw. Je kan er met je caravan of tent staan. Ze hebben ook een grote boerderij voor 8 personen en daar zaten wij allebei de keren in en met Kerst weer. De stallen en het weiland zitten naast de boerderij. Er is ook een grote schuur waar ze barbeques organiseren. 's Avonds na de barbeque gingen we nog marshmallows boven het kampvuur houden, erg gezelling met al die mensen in het donker om het vuur heen! De campinghouders waren ook erg aardig, ze deden alles om het je zo leuk mogelijk te maken. Knipoog

De Witte/Bonte Wieven http://www.debontewieven.nl / www.wittewieven.nl
Hier zijn we vorig jaar met Kerst geweest. Het is een camping/bungalowpark met een manege erbij. De camping heet De Witte Wieven en de manege heet De Bonte Wieven, vandaar de 2 namen en de 2 sites. Knipoog Er is een tennisbaan, een zwembad, kantine en speeltuin. Voor de paardenliefhebbers hebben ze leuke stallen, een buitenbak, een longeerbak, 4 paddocks en een wasplaats. Helaas geen weiland. De bungalows zijn erg leuk, we voelden ons er echt thuis. Het nadeel is alleen dat je als je met je paard buiten gaat rijden over een spoor moet. Dat gaf bij ons wel wat problemen. Niet zo handig dus als je paard er bang voor is.

Nou, hopelijk heb je hier iets aan. Vork