ervaringen met casco new master

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

ervaringen met casco new master

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 14:05

Ik ben op zoek naar een neiuwe cap omdat mijn casco youngster wat ouder wordt. Vorige week heb ik een aantal caps gepast, ik wilde graag een casco dynamite, maar die zit bij mij voor geen meter. Maar de new Master zat erg goed, en is ook op meerdere plaatsen te verstellen. Wat zijn jullie ervaringen met deze cap? Heb hem nu nog niet aangeschaft, vind het toch veel geld en wil graag eerst ervaringen van anderen weten.

Afbeelding

Lenneke_

Re: ervaringen met casco new master

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:11

Ik kreeg er hoofdpijn van, maar dat komt denk ik omdat ik een ovaal hoofd heb en de casco caps ronder zijn.

Verder was de draaidop binnen een jaar kapot

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 22:06

Lenneke_ schreef:
Ik kreeg er hoofdpijn van, maar dat komt denk ik omdat ik een ovaal hoofd heb en de casco caps ronder zijn.

Verder was de draaidop binnen een jaar kapot

binnen een jaar, dat is wel erg snel, zat er geen garantie meer op?
Bij mij zat deze wel erg lekker, fijner dan mijn younster.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:12

ik heb deze cap zelf ook..
alleen de draai knop vergammelt naar een tijdje waardoor de cap als 't ware gaat glijden.. ( van voren naar achter, iig bij mij)
wil zelf gaan kijken voor een nieuwe, maar weet nog niet precies wat voor ene..
maar weet wel, dat ik niet nog een x deze pak

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:15

Ik kon wel een nieuwe dop kopen, was iets van 15 euro. Dus ook het geld niet.
Maar omdat ik toch hoofdpijn kreeg van dat ding ben ik maar gaan sparen voor een nieuwe cap van een ander merk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:37

ik heb een paar jaar naar volle tevredenheid met de Casco New Master gereden. Ik heb een andere gekocht omdat ik op de kleur was uitgekeken... Bloos Ik rijd nu overigens met een blauw/zwarte pikeur GPA

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:07

Ik hou niet van die Casco caps, ik vind ze niet echt mooi, net ook een topic gelezen waar ze allerlei vreemde dingen vertelden over die verstelbare caps, dat ze naar achter en naar voren gleden als je hard ging etc. ik zou perzsoonlijk niet voor dit soort caps kiezen.

Succes ermee!*D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:35

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:15

dorieeen schreef:
Ik hou niet van die Casco caps, ik vind ze niet echt mooi, net ook een topic gelezen waar ze allerlei vreemde dingen vertelden over die verstelbare caps, dat ze naar achter en naar voren gleden als je hard ging etc. ik zou perzsoonlijk niet voor dit soort caps kiezen.

Succes ermee!*D

Dan past de cap gewoon niet en vind ik degene die de cap gekocht heeft schuldig en niet de cap zelf.
Ik heb twee casco's gehad en allebei bleven goed zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:17

Lenneke_ schreef:
dorieeen schreef:

Succes ermee!*D

Dan past de cap gewoon niet en vind ik degene die de cap gekocht heeft schuldig en niet de cap zelf.

Mijn cap ( van het topic wat hierboven gegeven is ) paste wél goed, als de draaiknop aangedraaid zat. Alleen die caps zijn gewoon zo slap dat ze losschieten als ze een klap krijgen. Geen Casco meer voor mij dus, ik zou dan ook op zoek gaan naar een ander merk als ik jou was. Én een niet-verstelbare..

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:16

Lenneke_ schreef:
dorieeen schreef:

Succes ermee!*D

Om degene die de cap gekocht heeft de schuld te geven vindt ik eerlijk gezegd een beetje onzin. Dan zou je eerder het personeel van de winkel de schuld moeten geven, want die gaf dus blijkbaar niet aan dat de cap niet goed zat/niet goed paste Vork .
Maar goed, ik heb zelf ook Casco gehad, was er niet erg tevreden over en heb nu de Harry's Horse Pro Plus en die vindt ik ten eerste veel lekkerder zitten, mooier eruit zien en hij zit stukken beter!
Gr.
Naatje

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:28

Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn casco naar voren of naar achteren ging.
Heb een youngster en een new master gehad

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 18:29

loulou schreef:

dank je, deze had ik gelezen, maar gaat over de younster. Maar wat ik afvraag heb je dan wel een goed passende cap? Ik heb dit nooit met mijn younster gehad. Ik heb ook een dynamite cap gepast, en die paste gewoon niet, dat merk je gewoon. Deze cap zat er goed en stevig, vandaar mijn ervaringen naar deze cap Knipoog

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:34

ik heb deze ook en ik vind hem lekker zitten en ook nog eens mooi(ben ook de enige geloof ik:-p)
In m'n profiel(en de link in mn onderschrift) staan foto's met het gebruik van de cap tijdens het rijden. (zie je ook hoe t er uit ziet Lachen)

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 18:36

Silly_Woman schreef:
ik heb deze ook en ik vind hem lekker zitten en ook nog eens mooi(ben ook de enige geloof ik:-p)
In m'n profiel(en de link in mn onderschrift) staan foto's met het gebruik van de cap tijdens het rijden. (zie je ook hoe t er uit ziet Lachen)

Nee hoor, vind hem ook mooi Haha!. Is ook wel mooi meegenomen. Vind veiligheid belangrijk, maar het mag er ook wel een beetje uitzien. Maar dan wordt het voo rmij ook wle een gewone zwarte.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:11

Ik von hem wel goed, alleen dat na een jaar de voorklep eraf is geschoten en dat ding om aan te spannen ook kopot schoot op sommige plekken

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:35

SFCAP schreef:
Ik von hem wel goed, alleen dat na een jaar de voorklep eraf is geschoten en dat ding om aan te spannen ook kopot schoot op sommige plekken

hmm dat is wel erg snel. Twijfel nog steeds erg tussen een younster en een master. Het prijsverschil is erg groot, maar de younster die ik nu heb krijg ik met een lange rit gewoon hoofdpijn van.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 06:50

Carolien007 schreef:
SFCAP schreef:

hmm dat is wel erg snel. Twijfel nog steeds erg tussen een younster en een master. Het prijsverschil is erg groot, maar de younster die ik nu heb krijg ik met een lange rit gewoon hoofdpijn van.

Ja, dat vond ik ook. Ik heb nu een nieuwe gekocht, de troxel spirit, maar 50 euro, ventilatie, en ik vind dat hij er veel steviger uitziet dan mijn casco!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:01

Ik heb nu bijna een jaar de new master, bevalt opzich super alleen ik moet goed opletten hoe ik hem opzet. soms als ik hem verkeerd opzet krijg ik plotseling hele erge hoofdpijn, als ik hem dan een beetje verschuif is het vaak wel weer over. Als ik nu een andere cap zou mogen kopen zou het geen new master worden, hij geeft me helemaal geen veilig gevoel en voelt gewoon heel gammel aan. Wel heeft hij een super ventilatie en voel je hem nauwlijks zitten als hij eenmaal goed zit.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 21:31

Ik ben gaan twijfelen en heb dus deze helm niet gehaald. Het bleek ook dat ik de gehele binnenkant van mijn huidge cap kon laten vervangen. eze cap was verder helemaal goed, dus dat heb ik gedaan.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 10:10

ik vond die youngster helemaal niet lekker zitten! heb nu deze, bijna een jaar en vindt hem perfect tot nu toe Haha!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:56

Ik heb deze cap al bijna 2 jaar, nog nooit problemen mee gehad. Zit altijd goed en lekker licht en luchtig. Ik ben met deze cap nog niet van een paard afgestuiterd, dus ik weet niet hoe hij zich houdt, maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:33

Ik vind hem dus niet lekker zitten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:37

De New Master is de enige helm die goed zit op mijn hoofd, ook nog na 80 km bij 30 graden en zelfs na 120 km. Ik vergeet 'm vaak in de vetgates en na de wedstrijd af te zetten, ik voel gewoon nauwelijks dat ik 'm draag.

Het sluitsysteem is voor verbetering vatbaar, maar qua pasvorm en comfort staat-ie bij mij ruim bovenaan.

SFCAP schreef:
Ik heb nu een nieuwe gekocht, de troxel spirit, maar 50 euro, ventilatie, en ik vind dat hij er veel steviger uitziet dan mijn casco!

Helmen zijn heel persoonlijk: wat bij de een geweldig zit, zit bij de ander misschien wel voor geen meter. Ik heb een tijdje terug ook een Troxel Spirit gekocht, maar daar kon ik niet mee rijden. Na 15 km had ik al last van mijn hoofd en mijn nek. Heb het twee keer geprobeerd, daarna heb ik de helm verkocht en ben weer teruggegaan naar de New Master.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:43

Ben er prima tevreden over. Past perfect, schuift niet, gaat niets kapot bij mij, zit lekker en zoals Karin ook zei, ik merk soms nog geen eens meer dat ie op mijn hoofd zit. Heb hem nu een aantal jaartjes en heel veel kilometers mee gereden en naar volle tevredenheid.