een goeie tip voor aansingelen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CxX

een goeie tip voor aansingelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 17:45

HAHA mijn lieve schat van een pony is een boef met aan singelen!

als ik haar op zadel en de singel wil vast doen kan dat gewoon niet! Ze zet vreselijk dur buik uit! Tong uitsteken
Best wel heel erg iritant want de singel past echt! want als ik er op zit krijg ik hem zo 3 gaten strakker! Alleen dat beginnetje!
En het heeft ook geen zin om eerst een stukje te lopen. Boos! Tong uitsteken Ik ben niet sterk genoeg! Het is ook niet dat ze aan singelen vervelend vind. ze staat gewoon heel rustig Tong uitsteken

Tja.. wie heeft een goeie tip Pling Knipoog

Kaitlyn

Re: een goeie tip voor aansingelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:46

ik krijg mike ook bijna nooit aangesingeld.. en dan doe ik aan de andere kant van de singel de gaatjes 3 losser ofzo, en dan kan ik'm aan de ''goede'' wel aansingelen.. vergeet alleen niet om die 3 gaatjes later ook weer goed te doen Knipoog

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:50

Zo hebben wij bij ETS er ook 1. Ik met mijn spierballen Haha! Krijg de singel er ook nooit aan. Ze hebben mij dit als tip gegeven: Aan 1 kant aan 1 singelstoot op het 1e gaatje vastmaken. En dan aan de andere kant (bij ons zit daar dan elastiek) met een krukje de singel vast maken. En dan weer naar de andere kant om de singel aan de 2e singelstoot vast te maken. Snap je het nog ? Tong uitsteken

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 17:53

HAHA jaa ik snap het en heb dat ook al geprobeert alleen dat met dat krukje heb ik nog net gedaan!

Ga het het is met een krukje proberen Tong uitsteken

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 19:17

Nog meer tips !? Haha!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:20

Mhaha, lieve pony heb je ...
Die van mij doet dat ook,maar die blaast haar ontzettend op en dan als je denkt aangesingeld te hebben en erop te kruipen dan blaast ze ineens heel diep uit dan hang je daar met zadel en aan haar buik...
Die tip van het krukje wil ik wel eens gaan proberen,zien of ze dan nog zo doet...

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:20

als je een stukje met haar gelopen hebt dan zet de buik vaak iets minder uit.. maar als je zadel dan nog helemaal niet vast zit.. hmz tsja, dan moet je denk ik gewoon je zadel goed vasthouden terwijl je een rondje met haar loopt Tong uitsteken

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:34

CxX schreef:
Nog meer tips !? Haha!

Jazeker... *LOL*

Terwijl je probeert om de singel op het eerste gaatje te krijgen moet je je rechterbeen omhoog tillen en met je knie (en bovenbeen) onder z'n buik aaien/strelen. Dat werkt bij één van de manegepaarden waar ik regelmatig op rij ook erg goed. Ze houd dan haar buik niet meer uit terwijl ik haar aai met m'n knie/been. Bij die tante kan de singel weerskanten zlefs wel op gaatje 4 als ze eenmaal ingestapt is. Maar je krijgt hem anders echt niet om bij haar op gaatje 1 aan beiden kanten. Haha!

Succes!

John

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 21:08

Okee! K ga is kijken of het me gaat lukken!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:20

of een singel met elastiek kopen..
al is dit bij een manege niet echt haalbaar Bloos

Saron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:21

Ik weet niet of het klopt, maar mijn vriendin geeft altijd een beetje hooi zodat ze hun buik 'ontspannen' zegmaar Haha! Maar het werkt wel dus Clown .

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:25

Ik 'prik' altijd met mijn vinger in mijn buik, precies op de plek waar de singel loopt. Dan ontspant ze haar buik ook wel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:29

Stukje gaan lopen daarna verder aansingelen. En misschien toch eens gaan kijken naar een langere singel, als je hem nieteens bij uitgezette buik in het eerste gaatje krijgt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:33

Cassidy schreef:
Stukje gaan lopen daarna verder aansingelen. En misschien toch eens gaan kijken naar een langere singel, als je hem nieteens bij uitgezette buik in het eerste gaatje krijgt.

Je haalt de woorden uit mijn toetsenbord.Ja
Hier ga ik in mee.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:34

Eventjes wachten en daarna weer aansingelen. Of gewoon een stukje lopen. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:39

Aan beide kanten geleidelijk aan en om en om aansingelen.
Dus beginnen aan één kant op het laatste gaatje, dan de andere kant. En zo geleidelijk aan steeds wat strakker.
Wanneer je opgestapt bent, kun je vanaf het zadel nog eens aansingelen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:01

MamboBeach schreef:
Cassidy schreef:

Je haalt de woorden uit mijn toetsenbord.Ja
Hier ga ik in mee.

Dit kan heel lastig zijn. Ik heb een belgisch trekpaard. Die er ook een handje van heeft om haar buik gigantisch uit te zetten. Ik heb een singel van 75 cm en aan allebei de kanten zit hij op het 5e gaatje als ze aangesingelt staat. Maar ik heb ook ontzettend veel problemen om ze op beide kanten op het eerste gaatje te krijgen. Zit hij daar eenmaal en ik loop naar de bak kan ik d'r wel makkelijk aan singelen.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 16:09

Jaa dat heb ik dus ook!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:30

En met een langere word hij weer te lang. Dan zitten de gespen half op het zadel (heb een dressuurzadel).

cheyennecz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:41

Probeer het is met een singelverlengstukje, hiermee heb je iets meer houvast en kun je de singel beter aansingelen en het verlengstukje er tussen uit halen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:44

probeer ook eens om het zadel op te leggen en niet vast te zetten. Dan eerst de hoofdstel om, dan gaan ze zich met iets anders bezig houden. Na dat je het hoofdstel om hebt op het eerste gaatje aansingelen. Naar de bak in lopen en verder aansingelen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:50

gelukkig heeft die van mij dat nog niet door, maar ik heb een westernzadel die kan je altijd wel aansingelen. Ik deed bij mijn andere paard ook altijd even prikken in zijn buik of iemand anders deed tegelijkertijd het bit in.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:29

mijn omatje doet ook aan buikuitzetten, en ik doe tegenwoordig aan sneakattack Tong uitsteken

gewoon vasthouden tegen d'r buik, redelijk strak, en gaan babbelen met iemand. op gegeven moment ontspant ze vanzelf haar buik, en dan snel op eerste gaatje vast doen

het zou ook kunnen helpen om op de ene kant op de voorste stoot en singel ding vast te doen, en aan de andere kant, de andere, dan ietje iets langer, en hij trekt wel weer recht als je de andere singelstoten ook aansingelt

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:02

Ik geef ze meestal iets te eten als ze dat doen. Want dan denken ze niet meer aan het buikuitzetten en staan ze vrolijk te eten.
Wel voorzichtig natuurlijk.. Koe

Alfa_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:47

Nou hier is een tip van een blunder van mij.:
Elastiek aan de verkeerde kant!! Het heeft wel hetzelfde effect maar het werkt toch iets beter als je het elastiek aan de goede kant heb Tong uitsteken Als je elastiek heb dan ..