Ze moesten zich schamen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flaaf

Ze moesten zich schamen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 19:41

Ik ben er dus gister afgevallen tijdens een lekkere buitenrit, m'n mederuiter had het niet meteen door omdat ik ''niet kan gillen'' zegmaar.
Maargoed ik lag daar, en ik had vantevoren al mensen zien lopen, het was mooi weer dus druk. Maar er was niemand, maar dan ook niemand die naar je omkijkt, ze kijken gewoon de andere kant op en lopen verder.
En dan denk ik van mens, er ligt iemand languit op het ruiterpad, wat denk je dan; ik laat haar maar liggen. Naja, tijdje later kwam mederuiter er aan met de paarden, blijkt dus dat ik m'n sleutelbeen heb gebroken. Hier kan ik me dus zo kwaad om maken, dat ze je gewoon laten stikken. Meer mensen met hetzelfde probleem?
Laatst bijgewerkt door Flaaf op 24-09-07 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Girlgamer

Re: Ze moesten zich rotschamen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:44

Belachelijk! Mensen reageren soms zo stom, door bijvoorbeeld niets te doen en jij ligt daar maar. Beterschap!

Sophie2

Re: Ze moesten zich rotschamen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:44

Zo dan.. Dat is niet normaal nee.. Zou ik me ook aan ergeren. Ik heb het nog nooit meegemaakt eigenlijk, juist overbezorgde mensen. Zat al te kijken waar je vandaan kwam Tong uitsteken Maar ik kom ook uit Gelderland, dus dat kan het niet zijn Tong uitsteken

Germatje

Re: Ze moesten zich schamen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:47

Ja hele vreemde reacties! En dan word er nog niet eens iemand in elkaar geslagen, dus dan is dit nog een veilige manier om iemand te helpen! Ik zou niet eens twijfelen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:00

tegenwoordig is het heel normaal om iemand te laten liggen.
Ik ben een tijdje geleden van mn brommer gereden (werd rechts ingehaald op een rontonde) en brak daarbij mn been (en haalde mn arm en been helemaal open, en mn helm was helemaal kapot).
Brommer viel nog wel mee, maar ik eigenlijk niet meer lopen.

Zelfs auto's die op de rontonde reden, pakten gewoon het stoeprandje mee om om me heen te kunnen rijden.

Tja, de mentaliteit van tegenwoordig klopt gewoon niet meer.
Ik stop om te helpen, tenzij er al mensen bij zijn/staan.
Als er al hulp is, ben ik niet nodig, en sta dan alleen in de weg.
Maar als er geen hulp is en ik ben er wel, tja dan is het toch niet meer dan logisch om op zn minst even te vragen of alles goed gaat?

Ik ben zelfs een keer een meisje tegen gekomen in Meyendel (recreatie gebied) meisje lag op het ruiterpad. Wij kwamen aan rijden, en meisje lag langs de kant.
Wat bleek: ze was de laatste van een groep ruiters/paarden, en was er afgevallen. Zeker 5 minuten daar gelegen, niemand was terug gekomen. Op het voetpad er naast liepen wel mensen , maar ondanks haar roeop om hulp kwam niemand.
Mijn paard is gelukkig doodbraaf, en ik heb haar op mijn paard gezet en ben zelf gaan lopen. Op de boerderij (daar kan je je paard in de schuur zetten, en zelf wat gaan etenin het restaurant) kwamen we de groep tegen. De "begeleidster" was te paard het meisje gaan zoeken waar ze was. Pas op de boerderij was opgevallen dat er 1 iemand miste....

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 20:06

@ma_rie_tje : Niet te geloven dat ze je gwn lieten liggen, en dan ook nog op een plek waar heel veel mensen langs rijden : O Als je nog hertellende bent, beterschap!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:24

Prada_07 schreef:
Meer mensen met hetzelfde probleem?

Nee, mijn ervaring hier in verweggistan is diametraal anders en ik kan het me van NL ook nauwelijks voorstellen.
Ik ben ´wel eens´ Bloos met de motorfiets onderuit gegeaan en en ALTIJD heel goed geholpen. Is er zó veel veranderd in 8 jaar?!

Het verhaal van het achtergebleven meisje... Daar kan ik me eenvoudig geen voorstelling van maken Nors opkijken

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:58

Ik kan me dat ook echt niet voorstellen. Ik weet niet waar je woont, maar als het zo is dat de mensen iemand die op de grond ligt gewoon negeren of voorbij lopen dan moeten ze zich niet alleen zelf héél diep schamen, dan kan jij ook gewoon best een stevig eind verhuizen. Diep trieste omgeving om te wonen hoor..
Veel beterschap trouwens Ach gut

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:14

Euh, nou zelfs hier in de vriendelijke Achterhoek, laten sommige mensen je liggen hoor.

Ben een hele tijd terug op buitenrit eraf gevallen terwijl ik met een vriendin aan het rijden was.
Het had flink geregent en reden langs een erg rustige weg, kwamen een auto tegemoet en gingen diep de berm in om hem erlangs te laten.
Automobilist ging ook nog aan de kant, heel vriendelijk, maar reed helaas voor mij door een waterplas. Dat was wat onverwacht en mijn paard springt opzij: in het halve meter lager gelegen net afgehaalde maisland...
Struikel, struikel, bok, hoppa, daar hing ik en vervolgens laten vallen.
Niks aan de hand en na een gil naar mijn vriendin (haar pony was ook geschrokken, maar was naar voren gesprongen en stond alweer 20 meter verderop Haha!) stonden we allebei een beetje beduusd te kijken.

Automobilist reed rustig verder. Misschien in de kennis te weten dat ik niks mankeerde, maar uit puur fatsoen stap je toch even uit, om te vragen of je je geen pijn heb gedaan..?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:21

Heel veel sterkte!!

Ach helaas gebeurt dit wel vaker!
Dit is nu de mentaliteit van de Nederlanders!
Ik denk vooral dat het komt omdat de mensen bang worden dat ze commentaar krijgen of zelfs klappen!
Als ik zie dat iemand hulp nodig heb zal ik helpen maar of je hetzelfde terug kan verwachten??? Ik denk het dus niet!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:29

Belachelijk..

Wanneer ik zie dat iemand zich op de een of andere manier bezeerd heeft stop ik toch echt even hoor.. Tenzij natuurlijk dat er al andere mensen bij zijn, ik zelf vind het vreselijk vervelend als er ongeveer 5miljoen mensen om je heen gaan staan..

Ik heb het zelf overigens nog nooit meegemaakt, toen ik vorig jaar ineens flauw viel tijdens t uitgaan stonden er binnen no time vreselijk veel mensen om me heen om me naar buiten te brengen..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:31

Dat is ook niet netjes zeg, van die mensen die je laten liggen dus. je mederuiter kan natuurlijk niet iedere seconde kijken of jij er nog opzit.

beterschap Ach gut

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:36

jeetje is wel onfatsoenlijk wat ik hier lees allemaal! als ik iemand tegen kom die hulpeloos op de grond ligt zou ik toch ook even komen kijken of ik iets kan betekenen voor diegene, behalve als er al iemand is die hem/haar helpt. wil ook geen ramptoerist spelen...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:39

Fatsoen? Wat is dat, fatsoen? Dat betekend toch dat je moeite voor iemand moet doen? Neeee daar doen we niet meer aan tegenwoordig. Knipoog Ieder voor zich in deze maatschappij.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:45

Ja ik vind dat ook heel raar tegenwoordig. M'n moeder was een keer gevallen in het centrum van Amsterdam (veel mensen dus). Knieschijf gebroken, kon niet meer lopen en niemand die hielp. Uiteindelijk heeft ze zichzelf met veel pijn en moeite naar de stationspolitie gesleept. Gelukkig is het mijzelf nooit overkomen en ik probeer ook altijd iemand te helpen als dat nodig lijkt.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:46

Jeetje, wat erg zeg Boos!
Tegenwoordig is alles ikke, ikke, ikke..De hele maatschappij individualiseert.
Heel erg hoor, dat er gewoon niemand naar je toe kwam

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:50

Ben inmiddels helemaal hersteld hoor.

De mentaliteit in hier klopt gewoon niet meer, ik zit hier in de randstad.
Helaas zijn er minder mensen die helpen, en meer mensen die hun ogen dichtdoen en doorlopen! (of rijden)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:54

ma_rie_tje schreef:
Ben inmiddels helemaal hersteld hoor.

De mentaliteit in hier klopt gewoon niet meer, ik zit hier in de randstad.
Helaas zijn er minder mensen die helpen, en meer mensen die hun ogen dichtdoen en doorlopen! (of rijden)

En daarmee nog meer ongelukken veroorzaken Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:04

Farouche schreef:
je mederuiter kan natuurlijk niet iedere seconde kijken of jij er nog opzit.

Pardon??

Als ik met anderen op pad ben heb ik écht wel in de gaten binnen een paar seconden of iedereen nog in het zadel zit.
Ik ga daarom met niet meer dan vier paarden tegelijk op pad. Met een aantal dimensies preferentie echter liever alleen omdat de kans op ´iets´ exponentieel toeneemt met het aantal ruiter.
Dan heb ik het nog niet eens over vallen. Als het geen dingseligheidje met de optoming is, moet er wel een trui aan of uit of achter een hole boom geplast worden....

hc

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:09

En trouwens, gegeven moment moet het die andere ruiters toch ook wel opvallen dat er een ruiterloos paard meeloopt/ Of dat iemand ziet dat een van hun ruiters er niet meer op zit?
Zijn ze dan geblindeerd ofzo?

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:12

Ach ja, de mentaliteit is denk ik zeker wel veranderd. Lag jaren geleden met mijn been open (was gevallen en mijn been was langs een ijzer hoekig paaltje gegaan) en het was een snee van zeker 15 cm lang. Er kwam vanalles uit mijn been behalve bloed, gillen janken en brullen, moeders die voorbij fietsten (ik was toen een jaar of 8) niemand maar dan ook niemand stopte!
@ HC: Ik ben ook zo dat ik toch zeker om de paar sec. omkijk om te kijken of iedereen nog in het zadel zit.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:55

Ja erg is dat he!
Ik had het paar jaar geleden toen ik van me fiets was gevallen. Lag ook nog bijna in het water, maar iedereen gaat gewoon voorbij. Heel mijn knie was kapot incl. mijn scheenbeen. Me fiets was ook krom, maar ik moest dus nog naar huis fietsen. Mobieltje was toen nog in opkomst, dus die had ik nog niet.
Echt banketstaaf...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:49

LiNdA1986 schreef:
Mobieltje was toen nog in opkomst,...

Dus toen was je nog geen 10?! Knipoog Dan hoorde je ook niet zonder begeleiding op pad Ach gut

hc

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:50

Op pad? Speelde jij nooit met je fiets buiten HC? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:56

Haha! Ja hoor. Heb zelfs gehad dat ik 10 meter achter mijn paard aan liep. Hij liep op zijn dooie gemakje terug naar stal en keek steeds achterom of ik wel volgde. Haha! Haha! Ik kon niet rennen want had mij wel zeer gedaan en wilde niet rennen omdat ik bang was dat hij dat ook ging doen.

Passerende wandelaars pakten hem niet hoor, ze liepen er gewoon op een gegeven moment naast. Toen ik riep of ze hem even wilde vastpakken, gebeurde er niets hoor. Toen ze mij passeerde vroeg ik waarom niet. Antwoord: "het is jouw paard, wat kan mij dat nou schelen, is jouw probleem dat je er afvalt..." Haha! Geweldig toch? ROFL Misselijk