Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(ziet er wel grappig uit!)
Knollboll schreef:Bij de een lukt het wel maar bij de ander krijgt alleen zijn nek een berenvacht(ziet er wel grappig uit!)
Met dekens groeien de haren trouwens wel lang, maar blijven plat liggen waardoor het lijkt dat ze geen wintervacht hebben
russel schreef:Angela, jouw paarden staan 24 uur per dag buiten en je woont in Duitsland, wellicht wat kouder dan hier in de winter? Zo kan ik het misschien ook niet met mijn paard. Maar deze paarden staan op stal.
sjakie schreef:Lukt bij ons totaal niet. Zodra de dagen duidelijk merkbaar korter worden qua licht dan wordt de vacht direct dikker en langer. Met of zonder dekens maakt helemaal niksie uit.
_angela_ schreef:Het zweten heeft helaas niet alleen met conditie te maken. Sommige paarden maken zoveel vacht aan, dat ze bij 1 minuut draven al zweten, ondanks een ijzersterke conditie. Mijn paard werd bijvoorbeeld heel sloom en zelfs kortademig van zijn wintervacht, en dat al na een paar minuten rijden. In de zomer is hij echter zo goed als niet in het zweet te werken, hij heeft een erg goede basis conditie. Hij is toen geschoren, en hij was weer als voorheen.