betalen jullie altijd op tijd stalling/weide/veearts?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

betalen jullie altijd op tijd stalling/weide/veearts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 09:23

ikzelf heb in de 20 jaar paarden/ponys houden 1 x in geldnood gezeten en toendertijd netjes gemeld aan de pensionstal van te voren,ooit bij een grote veearts rekening mocht ik in delen betalen.
ik heb een hekel aan schulden.. Haha!

maar in de tijd dat ik zelf eens weidegang verhuur (al enkele jaren) of de bijdrages voor het ponyrijden betaald bijna iedereen altijd te laat en moet ik er toch om vragen..ik vind het erg vervelend om er om te vragen en kan het ook niet goed begrijpen omdat ik zelf altijd op tijd betaal.

hoe zijn jullie met betalen van stalling,weide of veearts??

Zesiram

Re: betalen jullie altijd op tijd stalling/weide/veearts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:26

Ik heb volgens mij nog altijd op tijd betaald. Bij mijn huidige stal is het: 20ste de rekening, voor de 1ste betaald hebben.
Ik betaal de veearts meestal contant, omdat hij zelf nogal langzaam is met de rekeningen. Soms duurt het drie maanden voor ik een factuur heb, en dan komt het wel eens niet zo goed uit ( je moet dan nl. wel binnen 7 dagen betalen ). Dan is die rekening wel eens iets te lang blijven liggen, maar ik ben al ruim 15 jaar klant bij dezelfde va, en altijd nog betaald, dus die paar dagen die ziet hij niet eens volgens mij.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:27

Ik betaal altijd alles op tijd, dat moet gewoon van mezelf.
De stallingskosten moet gewoon betaald worden en de veearts ook. Trouwens als ik het een x niet zou kunnen betalen, zou ik wel een regeling kunnen treffen, ook met DA.
Maar ik hou daar gewoon niet van.
Heb ook een hekel aan schulden!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:29

Ik betaal altijd op tijd, ik moet er niet aan denken dat ze erom komen vragen, zou me doodschamen. Mocht ik ooit een financiele tegenvaller hebben dan overleg ik dat netjes met de pensionhoudster. Wat betreft de dierenarts, ik probeer wat achteruit te zetten voor calamiteiten.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:33

ik hoef niets zelf te betalen, maar mijn vader betaald geloof ik per 3 maanden op stal.
& daarbij zijn het geen moeilijke mensen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:34

Mijn stalgeld word iedere maand automatisch overgemaakt via telebankieren kan ik het ook niet vergeten. Als ik ooit in geldproblemen geraak (kan iedereen immers overkomen) dan zou ik inderdaad ook proberen een regeleling te treffen. Zou mij kapotschamen door gewoon niet te betalen en niets te laten horen aan de stalhouder/da/hoefsmid ed.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:38

Ik betaal ook altijd op tijd de stalling. Vind het zelf vervelend als ik te laat ben. Mocht het een keer gebeuren dat ik wat later ben (vanwege vakantie bijvoorbeeld) dan maak ik hier afspraken over.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:12

In principe betaal ik rekeningen altijd binnen 1 of 2 dagen nadat ze binnen gekomen zijn. Gewoon vlak nadat ik ze binnen gekregen heb, soms heb ik de zelfde dag tijd, soms word het de dag daarna.
Stalgeld betaal ik niet omdat m'n pony's aan huis staan. Hoefsmid ben ik zelf. Maar hooi en dergelijke word meteen bij aflevering betaald.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:38

Mijn vader betaald alles voor me.. maar hij betaald altijd alles op tijd.. 1 keer hebben we wat later betaald maar dat was niet zo erg Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:39

Bij ons op stal is dat niet echt een probleem, soms betalen we een paar dagen/week later, maar dat maakt niks uit.
Maar betaal dus niet altijd op tijd.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:41

Ik betaal eigenlijk ook altijd alles contant.
Ooit heb ik een keer geweigerd de rekening te betalen (was het er niet mee eens) en daar heb ik nog maanden aanmaningen voor gekregen Clown , uiteindelijk toch niet hoeven betalen.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:54

oei, TS, das zwaar balen. Zeker als je zelf niet van dat calliber bent. Geld is en blijft een moeilijk bespreekbaar onderwerp. Echter zou ik een keer ze erop aanspreken. Want er komt een tijd dat de bom barst en hun zich van geen kwaad gewust zijn omdat ze niet eerder een waarschuwing hebben gehad.
Maar balen is het wel voor jou!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:04

Ik heb tot voor kort nog een stal vehuurd en deze klant was ook altijd te laat met betalen. Echt met alles, stalling, hoefsmid, wormkuren enz. Moest iedere keer weer vragen om het geld. hadden de afspraak dat ze de eerste week van de maand alles zou betalen, maar gebeurde dus nooit. Heb heeel veel voor haar gedaan (met name haar paard) en er kon nooit eens een dankje wel vanaf. paard was ziek en ik ben met het paard naar de DA geweest om ervoor te zorgen dat er foto's werden gemaakt. Op een bepaald moment ben je het zat om er steeds achteraan te moeten, heb weleens 3 maand moeten wachten om bepaalde kosten vergoed te krijgen, heb uiteindelijk maar tegen haar gezegd dat ze een andere stal op moest zoeken en paard is nu weg.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:57

Mijn ouders en ik (wij delen de kosten voor mijn paard en pony) betalen ook altijd op tijd.
Alleen hebben wij een dierenarts waarbij het nogal eens lang kan duren voordat we de rekening hebben en dan wordt er ook altijd wel achteraan gebeld, omdat we dat vervelend vinden (hebben medio aug. rekening gehad van 25 mei, en nog geen rekening van entingen die 2 weken daarna zijn gegeven).

Maar ik snap precies wat je bedoeld. Het is erg vervelend om erachter aan te moeten zitten en als je zelf altijd netjes betaald is het ook niet te snappen dat dat niet voor iedereen zo geldt.
Zie je toch maar weer dat je heel snel je eigen gewoonten doorspiegelt (?) naar anderen, maar helaas wordt je dan daar wel eens in teleurgesteld...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:09

Zammie schreef:
Ik heb tot voor kort nog een stal vehuurd en deze klant was ook altijd te laat met betalen. Echt met alles, stalling, hoefsmid, wormkuren enz. Moest iedere keer weer vragen om het geld. hadden de afspraak dat ze de eerste week van de maand alles zou betalen, maar gebeurde dus nooit.

Bij ons op stal zijn ze door dat soort gevallen echt veel strenger geworden. Eerst betalen, dan wordt pas de hoefsmid/veearts gebeld. Voor acute gevallen moet je dus zelf aanwezig zijn. Je loopt op een gegeven moment steeds achter dezelfde mensen aan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:13

Stalling wordt automatisch overgemaakt, maar rekeningen voor veearts en smid moet ik zelf doen. En soms kom ik er niet aan toe om mijn administratie bij te werken, dus dan ligt het er even. Probeer wel altijd voor de uiterste datum te betalen.
.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:16

Ook ik betaal optijd
Heb er een gruwelijke hekel aan als dat niet zo is.
En betaald moet het toch worden, wat heb ik er dan aan bijv het stalgeld een paar dagen later te betalen?
Hoefsmid betaal ik contant.
Van de DA krijg ik een rekening (soms wel maanden nadat hij geweest is) en die betaal ik dan dezelfde week nog (hoeft volgens de rekening binnen 14 dagen)

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:17

stalling loopt via internet, kwam er alleen achter dat er 1 cijfer foutief was, dus deze maand was ik niet op tijd, maar de eigenaar van de manege kon erom lachen.
Voor de rest maak ik alles meteen over (als de rekening er is).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:32

In ons contract staat dat wij de eerste week van de nieuwe maand moeten betalen.
De stalhouder wil het geld het liefste contant ontvangen, Prima!

Wij zorgen er voor dat het geld de 1e week van de nieuwe maand op stal is, meestal beland het in de kast omdat wij s'ochtens komen, en de stalhouder graag uitslaapt (er is iemand anders die sochtens voert).
Zo komt het nog wel is voor dat het neit in de 1e week wordt betaald, maar in de 2e week.
Ik gooi het geld gewoon niet in de brievenbus, maar wil het persoonlijk geven (het gaat toch om 225 euro per maand... best zuur als dat kwijt raakt!).

Soms loopt het mis, zoals van de zomer (maand juli) mn zusje zou betalen, en had het stalgeld meegenomen en in de kast gelegd. Niet op de gebruikelijke plaats (in de agenda) maar los in een envelop zonder op de envelop te schrijven wat er in zat.
Stalhouder liep ik steeds mis, dus hij kon er ook niet over beginnen. Eind juli ging ik op vakantie, dus betaalde eind juli alvast voor Aug. (dacht ik dus) toen zei hij dat juli ook nog niet betaald was.
Meteen excuses aangeboden en de kast doorzocht naar het geld (en dus ook meteen gegeven).

Als iemand nooit te laat is met betalen, dan is 1 keertje niet zo erg (denk ik...).
Als iemand altijd te laat is met betalen wordt je daar gek van. Het is wel jou inkomsten! Mijn baas moet het niet flikken om elke keer te laat of op een andere dag dan afgesproken mn loon te betalen. Het is toch iets wat je verwacht te hebben!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:08

stalling gaat automatisch elke maand van mn bankrekening. les en smid gaat a contant, dus daarmee geen schulden, ik betaal de les zelfs wel eens een aantal keer in het vooruit.
dierenarts heb ik gelukkig nog niet nodig gehad. maar daarmee wil ik ook geen schulden maken. dus die wordt direct betaald, of als dat niet in ene keer lukt via een regeling.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:11

bij mijn huidige stal hebben we een hele maand de tijd om te betalen dus dat is dan moeilijk om nog te laat te zijn Knipoog

bij de andere stallen ging het of automatisch, of in ieder geval voor de 5de.
als het een keer om wat voor reden dan ook niet kan, dan kun je dat altijd bespreken.

dierenarts betaal ik direct (gelukkig nooit veel problemen gehad)
hoefsmid ook direct.

ik leen als het echt nodig is liever geld van mijn moeder bijv, dan dat ik de rekening niet betaal.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:13

Satlling en hoefsmid direct, bij hoge rekningen DA in overleg soms in termijnen.

Girlgamer

Ik ben altijd op tijd. Ik heb er een hekel aan om te laat te zijn. Mocht ik ooit een DA rekening krijgen van een heel hoog bedrag, dan zal ik proberen om dat in delen te betalen. Maar voor de rest altijd alles meteen.

Mer1980

Stalling ging altijd automatisch bij mij en alle overige rekeningen gingen 1 dag per maand de deur uit. Dus soms was ik te laat. Ik deed echt alles op 1 dag. tsja en soms valt de datum ner ervoor en soms erna. Verder laat ik zoveel mogelijk automatisch afschrijven.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:17

Betaal altijd op tijd de stalling ed. maar de overige rekeningen zoals van het OZ pas later omdat die op een vreselijk datum sturen... Dus die moeten wel even wachten!