Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lotteElb schreef:Castreren?! En een 2,5 jarige aan het werk?
marietje27 schreef:Heb je al nagedacht om hem te laten castreren? Lijkt mij voor deze hengst de beste oplossing, hij zal nu alleen maar dominanter worden, en dus misschien ook gevaarlijker.
Charaz schreef:Castreren lijkt mij niet de oplossing, dit paard is gewoon de baas.
Ik zou eens een flinke zweep meenemen en als hij aanvalt flink tikken ermee, hij is de baas geweest in de kudde en laat zich nu niet zomaar van zijn troon stoten.
isaja schreef:Staat hij nu alleen????
Amoreno schreef:Sinds vorige week staat onze 2,5 jarige hengst weer thuis.
Hij heeft 1,5 jaar in een natuurgebied gestaan met andere hengsten waar hij de leider was in die kudde.
Nu thuis zijn wij begonnen om hem een beetje in conditie te brengen.
In het begin ging het prima, maar sinds een aantal dagen is hij aan het staken. als iets hem niet aanstaat valt hij aan.
Zolang hij gepoetst word of er word met hem gewandeld of je staat met hem te knuffelen dan is hij super lief, maar gaan we hem wassen of zetten we hem aan het werk dan word hij kwaad. Hij valt je gewoon aan.
Hoe meer je dit gedrag afstraft hoe gevaarlijker hij word. Hij slaat hij probeert op je te steigeren enz..
Als je hem laat winnen dan is dit gedrag snel over, maar straf je hem af op het moment dat hij aanvalt dan komt hij alleen maar harder op je af.
Hij is ook echt helemaal nergens bang voor.. En doet gewoon lekker waar hij zelf zin in heeft.
Zelfs de staleigenaar die zeer consequent is in de opvoeding van jonge paarden kan hem niet de baas.
Wat moet ik nu doen?
Amoreno schreef:Als je hem laat winnen dan is dit gedrag snel over....
Anoeska schreef:Want, wat ga je met 'm doen dan? Ga je naar de keuring?