Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bromfiets schreef:Er was laats een programma op Discovery Channel waarin ze dat onderzochten. Dat indeuken van stalen neuzen is echt klinkklare onzin!
Ik denk alleen wel dat je beter echte veiligheidsschoenen kan kopen, met een keurmerk dus. Die hebben ze bij de betere schoenenwinkel. Ik zou niet te veel vertrouwen hebben in veiligheidsschoenen van de ruitershop.
lejo schreef:In werkschoenen zit inderdaad een speciaal soort kunststof, dat kapot gaat bij te hoge belasting en niet zoals staal indeukt. Dat betekend dus dat het de schok opvangt, maar daarna je tenen niet er alsnog af kan knellen.
In mijn mountainhorse zit ook dat kunststof, het is veel minder zwaar en heeft tot nu toe alle paardenpootjes overleefd!
Je kunt het zien aan een bepaald soort keurmerk geloof ik, maar dat weet ik niet precies, zou je eens na moeten kijken.
bromfiets schreef:Er was laats een programma op Discovery Channel waarin ze dat onderzochten. Dat indeuken van stalen neuzen is echt klinkklare onzin!
Ik denk alleen wel dat je beter echte veiligheidsschoenen kan kopen, met een keurmerk dus. Die hebben ze bij de betere schoenenwinkel. Ik zou niet te veel vertrouwen hebben in veiligheidsschoenen van de ruitershop.
Ladygiroc schreef:bromfiets schreef:Er was laats een programma op Discovery Channel waarin ze dat onderzochten. Dat indeuken van stalen neuzen is echt klinkklare onzin!
aangezien ik zelf per dag zo´n 100 paar schoenen met stalen neus in mijn handen heb. (is mijn werk) weet ik wel zeker dat het geen klinkklare onzin is.
Het staal in de neus is te dun om ijzersterk te zijn. Ik weet niet precies wat voor gewicht ze aankunnen maar ze deuken toch echt in met veel belasting. Ik denk dat je liever een blauwe teen hebt dan een teen die aan een zijde draadje hangt.
of gewoon goed uitkijken waar je je voeten neerzet, ik heb 12 jaar paarden en er heeft er pas 1 keer 1 op mijn voeten staan dansen

Daar komt bij dat jij nog zo voorzichtig kunt zijn waar je je voeten neer zet. Als je paard dit niet doet heb je nog een probleem
Ik heb al jaren schoenen met stalen neuzen, zijn stevige schoenen en moet zeggen ik wil niet anders meer! Ladygiroc schreef:bromfiets schreef:
aangezien ik zelf per dag zo´n 100 paar schoenen met stalen neus in mijn handen heb. (is mijn werk) weet ik wel zeker dat het geen klinkklare onzin is.
Het staal in de neus is te dun om ijzersterk te zijn. Ik weet niet precies wat voor gewicht ze aankunnen maar ze deuken toch echt in met veel belasting. Ik denk dat je liever een blauwe teen hebt dan een teen die aan een zijde draadje hangt.
of gewoon goed uitkijken waar je je voeten neerzet, ik heb 12 jaar paarden en er heeft er pas 1 keer 1 op mijn voeten staan dansen
Schoenen met echt staal bestaan toch niet meer? Dat is tegenwoordig toch allemaal kunststof?
Ik heb zelf veiligheidsschoenen van mijn werk. Daar is zelfs een keer een accu van een heftruck op gevallen en ik heb al mijn tenen nog. Mijn schoenen zijn gecertificeerd, van Bata.

Snoevie schreef:hmmm moeilijk jongens,ik wist niet dat het allemaal kunststof is tegenwoordig.
de verkoper raadde me ariat en mountainhorse schoenen aan

JATR schreef:het hangt er net even vanaf of je paard vaak op je tenen staat of niet
was dat maar waar Snoevie schreef:tja beetje vreemd verhaal,maargoed;
ik wilde dus graag rij/stalschoenen met stalen neuzen.
een poos terug heeft een paard op mijn grote teen gestaan,en die is nog steeds niet hersteld.
dus,om mijn fijngevoelige tenen te beschermen,ben ik vandaag naar de ruiterwinkel geweest om voor schoenen te kijken.
de verkoper had een prachtig model,en een raar verhaal voor me;
er was een poosje terug een mevrouw die vertelde dat als een paard precies op het randje van de stalen neus gaat staan en er flink ook op staat,de stalen neus in kan deuken en je teen op die manier nog ernstiger beschadigd.
vond het verhaal nogal dramatisch,maarja een kern van logica zit er ook wel in.
wat zouden jullie doen,met of zonder stalen neus en welke schoen zouden jullie aanraden?