punten eerste B proefjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

punten eerste B proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 14:08

hallo,
Vandaag heb ik met mijn paard mijn eerste wedstrijd gereden voor mij was het mijn aller eerste ooit, en voor mijn paard ook. ik heb haar een half jaar en ze is een half jaar echt gereden. ( daarvoor alleen wat met kinderen gehobbelt)
Nu moest ik vandaag tegen een aantal die het B al door waren of nog 1 puntje nodig hadden.

mijn paard deed erg haar best, was erg braaf op het terein en in de proef deed ze het goed.. alleen voelde het nog vrij ongecontroleerd.. en dat was het blijk baar ook.Thuis heb ik haar fijn voor elkaar maar hier liep ze erg t.d.h.

mijn eerste proef reed ik 169 punten en de tweede 165, ligt het nou aan mij of kan ik daar uit opmaken dat we er nog niet klaar voor zijn.

wat zijn jullie eerste punten in de B?

groetjes

batje

Re: punten eerste B proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:11

Ik zou me door day soort punten niet af laten schrikken hoor.. zaten er fouten in of was het gemiddelde vrij laag? En wat hadden de anderen?

Als je na een paar proefjes rond de 165 blijft steken zou ik daar inderdaad wel iets uit opmaken, maar het is voor jullie beiden natuurlijk nieuw en dan zijn lage punten in het begin helemaal geen schande.
Veel succes met je volgende proefjes! Lachen

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 16:36

dank je wel, het hoogste was 192!!! zoon dressuur kakker met een mega duur paard..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:38

Om te beginnen, een mega duur paard betekent niet dat je altijd goede punten al rijden. Een goede ruiter doet ook wat hoor Knipoog

Mijn eerste wedstrijd met Tivara ben ik maar 1 proefje gestart. Ik had toen 172 punten. (Oud puntentelling, dus 156 was toen 1 wp)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 16:40

nee tuurlijk, maar anders waren ze wel in t L gestart denk ik dan..

maar goed.. het hangt er ook een beetje vanaf wat je paard al heeft gedaan voor je met haar op wedstrijdt ging..

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:41

mijn eerste wedstrijd had ik 158 en en 150 punten ofzo (ook oud puntentelling) vond het dus hoger gejureerd als dat het ging.
Het ligt er gewoon aan wat voor een soort jury je voor je hebt. De ene is strenger als de ander. Nu je deze punten rijdt betekend het niet dat je er nog niet klaar voor bent. Het is toch juist een goede ervaring? Je rijdt vanzelf wel je punten hoor als je er aan blijft werken!.
Lachen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:42

Ik vind je punten niet schrikbarend laag hoor. Soms zeggen punten ook niet alles. Juryleden kunnen of te streng of te soepel zijn.

Je kunt zelf het beste aanvoelen of je er wel of niet klaar voor bent.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:44

115 punten had ik geloof ik...Was de oude puntentelling waarbij 120 nog een WP was. Laaaaaaaaaaaaaaaaaang geleden dus Haha!
Laatst bijgewerkt door Emilia op 09-09-07 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Monnie_

Nee idd klinkt een beetje als jaloezie. Maar voor de eerste x
als je paard nog moet wennen is dat echt geen schande hoor..
Ik heb driekwart jaar lang!!!!!!!!!!!! in de B rondgecrosst met nooit een wp. omdat ze telkens zo gek werd dat ik dr niet eens fatsoenlijk kon rijden. Maar die tijd gaat echtwel snel voor bij hoor geloof me ik reed niet vaak een wedstrijd.. en dan is dat zo om.. en nu komen ze eigenlijk pas en is ze gewend.
Dus echtniet denken dat dit raar is ofzo helemaaal niet.Lachen
Succes.

( maar wel met een pony'tje die nog niks kon he Clown )
*voelt zich opeens heel erg amateurtje Vork *

Nibbit

Ik had met dit paard de eerste wedstrijd 177 en 188, was er erg blij mee!

Vorig paard 159 en 165 (oude telling)

Probeer het gewoon nog eens, als je echt onder de 170 blijf hangen zou ik eerst nog ff thuis doortrainen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:46

Mijn eerste proeven reed ik 153 en 155. De week erop nog een keer gestart, een proef, 178. En de week erop won ik met 203 en had ik voor een ***proef 186. Als je dus denkt dat hij het kan: niet opgeven!!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:48

doerakje schreef:
dank je wel, het hoogste was 192!!! zoon dressuur kakker met een mega duur paard..

Sorry?
Beetje aardig blijven mag wel.
Was het een kennis van je?
Ik weet eigenlijk van bijna niemand wat zijn paard heeft gekost.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:50

Ik reed mijn eerste B proef 198 en 204 Bloos Heb mijn pony ook alles zelf geleerd, ze was nog nooit op wedstrijd of iets geweest. Maar ik vind idd dat je je niet moet laten afschrikken door zulke punten.. Op een gegeven moment vindt je paard het ook allemaal niet meer zo spannend en jij ook niet en dan zal het vast snel wel beter gaan!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 16:52

bedankt voor de verhalen, ik krijg weer een beetje moed Lachen ik weet zeker dat mn paard het moet kunnen!

niks mis met een dresuur kakker hoor, en ja het was een kennis..

maar dat verandert mijn punten niet.. ik had alleen erg het gevoel dat ik er nog niet klaar voor was, terwijl ik als ik naar een totaal andere B kijk er mensen in rijden die ook voor het eerst komen kijken en dit allemaal doorgewinterde amazone's waren...

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:22

hoi,

Ik ga ook binnenkort starten in de B. Voor mij zal het de eerste officiele wedstrijd. Het paard wat ik ga rijden heeft al zeer veel ervaring. Ze heeft z dressuur en z springen gelopen en noem maar op. Maar het valt niet mee op zo'n goed paard makkelijk te rijden. Ook al is het paard goed. De ruiter moet het ook kunnen.
Die schimmel die rijd is nu dan al 17 maar ze is heel moeilijk te rijden. Maar als je haar eenmaal door hebt loopt ze super. En zover ben ik nog niet.

Ik wens je in ieder geval succes met de verdere wedstrijden!!!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:38

Ik had in mijn eerste B-proef 2 winst geloof ik.. Of eentje. Als ik jou was zou ik gewoon lekker doorgaan met wedstrijden rijden, en veel op het commentaar oefenen. Ik weet niet of je les hebt, maar ik neem altijd mijn protocollen mee naar les zodat we aan het commentaar kunnen werken.
Succes!

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:06

Ik heb vandaag ook mn eerste officiele wedstrijd gehad.

175 en 182 en ik wa over allebei de proeven heeel erg tevreden. Ondanks het gezeur met doorzitten Clown

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:33

aan het begin had ik nooit winstpunten. altijd in de 170 punten en ook een keer daaronder. ik heb doorgezet en de puntjes op mijn coupon proberen te verbeteren en met resultaat. het is ook nog maar je eerste wedstrijd. verder sucses met je wedstrijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 06:28

Daarbij vind ik dat iemand zelf moet weten wat hij/zij aan een paard uitgeeft. Een mega duur paard mag best van mij winnen, als die de beste proef heeft getoond Knipoog En zelfs als het een dressuurkakker is mag diegene dan nog steeds winnen....

Het is nog maar je eerste proef. Dus niet zo naar anderen kijken, maar eerst naar hoe je eigen proef ging. En je punten geven niet aan dat je niet klaar bent. Maar dat er gewoon nog verbeterpunten zijn. Dus op naar de volgende wedstrijd Knipoog

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 06:58

chance schreef:
hoi,

Ik ga ook binnenkort starten in de B. Voor mij zal het de eerste officiele wedstrijd. Het paard wat ik ga rijden heeft al zeer veel ervaring. Ze heeft z dressuur en z springen gelopen en noem maar op. Maar het valt niet mee op zo'n goed paard makkelijk te rijden. Ook al is het paard goed. De ruiter moet het ook kunnen.
Die schimmel die rijd is nu dan al 17 maar ze is heel moeilijk te rijden. Maar als je haar eenmaal door hebt loopt ze super. En zover ben ik nog niet.

Ik wens je in ieder geval succes met de verdere wedstrijden!!!

Hier ben ik het volledig mee eens, mijn paard heeft ook Z2 gelopen maar als ik hem nu in de B zo starten, werd ik allerlaatste (en met gemak Haha! ) Paard en ik hebben wat communicatieproblemen, (kennen elkaar ook pas 3 weken) maar met de hulp van mijn instructrice komen we daar ook wel uit. Het is in ieder geval een superleerpaard!! Het is vaak moeilijker om als beginner in de B een Z-paard te starten omdat daar de "fijnafstemming" al op zit, een verkeerde hulp en je zit in de contragalop in plaats van arbeidsdraf (bij wijze van spreken....)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:19

Mijn eerste punten met Romanov waren 182 en 190.
Ik vind jouw punten helemaal geen reden om te denken dat je er nog niet klaar voor zou zijn samen.
Pas als je de komende 3 a 4 wedstrijden niet boven dit aantal uit bent gekomen zou ik er conclusies aan durven te verbinden, nu nog helemaal niet. Het is voor jullie beiden de eerste wedstrijd geweest, en jullie moeten als combinatie gewoon nog groeien en ervaring krijgen.
Gewoon lekker doorgaan dus!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:21

mijn 1te wedstijd was 179 en 176. ik heb zelf al meerdere wedstrijden gereden met mn pony maar voor het 1st met dit paard en dit paard was het ook zn 1ste ervaring.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:14

op mijn eerste wedstrijd had ik 3 winstpunten en 2x 1e plaats.
Maar denk idd niet dat het veel zegt, gewoon lekker verder rijden en ervaring op doen!

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:27

Ik denk dat je paard vooral de ervaring op wedstrijden mist Knipoog De eerste keer op wedstrijd is ook niet niks natuurlijk! Gewoon lekker doortrainen, als je je paard eenmaal goed voor elkaar hebt dan komen die punten vanzelf!

Mijn eerste wedstrijd had ik 174 & 172, oude puntentelling, wel lekker, maar ook mijn pony was super zenuwachtig, en had zelf geen goed gevoel bij de proeven Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:31

Op mijn eerste wedstrijd had ik 169 en 176 punten. Ik vond het heel eerlijk gejureerd, vond het zelf ook geen winstpunt waard. Ik heb een draver, dus besef heel goed dat het wel eens moeilijk zou kunnen gaan worden!
Inmiddels hebben we toch al 4 winstpunten, en ik ben 1x eerste geworden. met dat dravertje van me!
dus...
Niet snel opgeven! Gewoon lekker starten, en gewoon zien waar je komt. Stel je doelen niet te hoog in, dan vallen de resultaten altijd mee Knipoog
(Ik weet dat ik never de M zal halen, maar de L2 moet wel lukken.. ooit) Haha! Haha!