Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
* doerakje schreef:dank je wel, het hoogste was 192!!! zoon dressuur kakker met een mega duur paard..
Heb mijn pony ook alles zelf geleerd, ze was nog nooit op wedstrijd of iets geweest. Maar ik vind idd dat je je niet moet laten afschrikken door zulke punten.. Op een gegeven moment vindt je paard het ook allemaal niet meer zo spannend en jij ook niet en dan zal het vast snel wel beter gaan!
ik weet zeker dat mn paard het moet kunnen!
En zelfs als het een dressuurkakker is mag diegene dan nog steeds winnen....
chance schreef:hoi,
Ik ga ook binnenkort starten in de B. Voor mij zal het de eerste officiele wedstrijd. Het paard wat ik ga rijden heeft al zeer veel ervaring. Ze heeft z dressuur en z springen gelopen en noem maar op. Maar het valt niet mee op zo'n goed paard makkelijk te rijden. Ook al is het paard goed. De ruiter moet het ook kunnen.
Die schimmel die rijd is nu dan al 17 maar ze is heel moeilijk te rijden. Maar als je haar eenmaal door hebt loopt ze super. En zover ben ik nog niet.
Ik wens je in ieder geval succes met de verdere wedstrijden!!!
) Paard en ik hebben wat communicatieproblemen, (kennen elkaar ook pas 3 weken) maar met de hulp van mijn instructrice komen we daar ook wel uit. Het is in ieder geval een superleerpaard!! Het is vaak moeilijker om als beginner in de B een Z-paard te starten omdat daar de "fijnafstemming" al op zit, een verkeerde hulp en je zit in de contragalop in plaats van arbeidsdraf (bij wijze van spreken....) 
De eerste keer op wedstrijd is ook niet niks natuurlijk! Gewoon lekker doortrainen, als je je paard eenmaal goed voor elkaar hebt dan komen die punten vanzelf!