Juryleden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irene_isis

Juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 15:38

Ligt het aan mij of zijn er gewoon sommige jury leden die geen plezier in hun "werk" hebben, 3 winstpunten van de 26 starts (iedere keer weer) en het is echt niet zo dat de paarden achterste voren door de proeven gaan, aangezien er in de andere baan gewoon normaal wordt gepunt. Met punten rond de 150 mag je toch verwachten dat je je proef wel heel raar hebt gereden?????!!!!??>??

SkyMarian

Re: Juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:44

Wat is dan 'normaal punten' in jouw ogen?

Ik maak vooral heel veel juryleden mee die heel veel weekenden weer gemotiveerd op pad gaan in de hoop leuke combinaties in de ring te krijgen en het moeten doen met niet zo heel veel soeps. Wees als deelnemer ook kritisch naar je eigen rijden. Zet het eens op video en lees het commentaar van de jury nog eens na.
Hoe meer ik ben gaan schrijven des te meer in het oordeel van de meeste jury's kan begrijpen Lachen

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:03

Ik snap de redenatie niet helemaal. Je zegt dat juryleden geen plezier in hun werk hebben omdat ze weinig / geen winstpunten uitdelen. Ik vind niet dat je die dingen aan elkaar kunt koppelen.
Over het algemeen kom ik alleen maar juryleden tegen die het leuk vinden om te jureren om zo mensen verder te helpen en dat die juryleden het alleen maar fijn vinden als ze eens mooie punten weg kunnen ''geven''.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:57

Je wordt absoluut niet rijk van jureren, en als je het niet leuk vindt om te doen kan ik me niet voorstellen dat je daar de hele morgen gaat zitten om 26 combinaties te bekijken.
Ik kan me wel voorstellen dat het niet echt prettig is als de meesten van die 26 (in de ogen van het jurylid) niet wp-waardig rijden. Ik zie zelf ook liever geweldige combinaties in mijn ring.

En verder kun je als jury het niet iedereen naar de zin maken. Degenen die geen wp hebben vinden dat ze meer verdient hebben. Iemand anders is weer jaloers op een collega die meer punten kreeg maar zeker niet beter reed... enz.

Ik ben zelf jurylid, maar ik ben het ook niet altijd eens met mijn punten. Maar toch probeer ik (naar mijn inzicht) zo goed mogelijk te jureren.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:31

Idd, je gaat 's ochtends lekker gemotiveerd en vol goede moed op pad en wat krijg je dan soms in je ring.... van de 25 combinaties zijn er misschien 3 die eruit springen en nog 4 die wel een winstpuntje mogen hebben. Nou, daar word je niet echt vrolijk van. Soms heb je er gewoon zo'n slechte groep tussen zitten en ik ga dan echt niet hoger punten zodat er meer winstpunten vallen, dat is onzin en de boel voor de gek houden. Gelukkig heb ik ook regelmatig groepen waar ik wel heel vrolijk van kan worden!!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:06

Je kunt wel merken dat het weer richting 5 december gaat... De pepernoten, marsepein en chocoladeletters liggen al weer in de winkels... Hoog tijd dus dat de juryleden weer voor Sinterklaas moeten spelen?

Er is geen standaard verdeling van winstpunten op het aantal starts per rubriek. Gewoon goed rijden, dan komen die winstpunten vanzelf!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:07

Er waren trouwens geen 3 winstpunten in die ring, maar 8 en in de eerste ring 11!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:31

irene_isis schreef:
Met punten rond de 150 mag je toch verwachten dat je je proef wel heel raar hebt gereden?????!!!!??>??

Als je heel goed had gereden had je waarschijnlijk boven de 195 gezeten...

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:02

misschien was het nivo wel erg slecht...
er word altijd maar makkelijk geoordeeld over de jury
maar bekijk het eens van de andere kant..

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:50

Ben je naar de jury toegestapt toen die klaar was met jureren om uitleg te vragen?

Ik ben het verder eens met wat hier gezegd is. Knipoog

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:33

Weet je wat ik niet snap? Soms lees je wel eens van die opmerkingen over ruiters die niet in een bepaalde klasse horen en dat jury's eens strenger moeten gaan jureren om ervoor te zorgen dat alles rijtechnisch in orde is. Nu wordt er in dit geval streng gejureerd en dan is het nog niet goed?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:48

ik vind het raar als er echt slechte combinaties zijn geweest heb 1 keer mogen schrijven en ze legde me ook vanalles uit dus heb het ook van de andere kant mee gemaakt en inderdaad je word er soms niet vrolijk van

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:20

Ik ben het nog nooit écht oneens geweest met mijn punten.
Soms heb ik eerder het gevoel dat er wat hoog gejureerd is.

Vorige keer reed ik 166 bij een jury, deze proef ging ook flink bagger.
Ik deed maar wat en pony wilde elk moment stoppen óf ervandoor sprinten.
166, laag maar zeker goed gepunt.

Paar weken daarna zelfde jury, proef ging beter en 180.

Je punten zijn naar hoe je rijdt.
Niets meer, niets minder.
Liever dat de jury´s strenger beoordelen zodat je goed weet waar je aan toe bent, dan dat je voor de gek gehouden wordt.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:28

idd punten rond de 150 vidn ik zwaar laag ik heb dat nog nooit gereden ook al was me proef heeel slecht! maar in elk gevalik heb altijd dat ik de proef super vond gaan! dan was het dat ik 171 had of zoo en als ik de proef super slecht vond gaan toen had ik een keer 195 dat klopt toch niet!!! maar jah veel jury's zijn raar!!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:05

Ryanne_ schreef:
maar jah veel jury's zijn raar!!!

Pardon??

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 05:34

@ karinvdM: niet op reageren.... Even wachten tot dat ze de kleuterschool is ontgroeid en de pennytijd achter zich heeft gelaten!

Maar wat was het nu? Hadden 8 een Winstpuntt en ts 150 pt?
En dan komt er zo'n topic?

Kunnen ze beter verplaatsen naar de rubriek"verlanglijstjes!"

Jammer voor de TS dat het zo bagger ging, maar hoe kom je erbij om dan de jury te beschuldigen van een slecht humeur? Wie is de volgende? de voorlezer? je opa? de kleur van je trailer?

Verbeter de wereld, begin bij jezelf! Verbeter je proef, neem les!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:54

Ryanne_ schreef:
idd punten rond de 150 vidn ik zwaar laag ik heb dat nog nooit gereden ook al was me proef heeel slecht! maar in elk gevalik heb altijd dat ik de proef super vond gaan! dan was het dat ik 171 had of zoo en als ik de proef super slecht vond gaan toen had ik een keer 195 dat klopt toch niet!!! maar jah veel jury's zijn raar!!!

Of jij hebt totaal geen kijk op dressuur, zou ook maar zo kunnen als je beoordeling zo afwijkt van het gevoel dat je er zelf bij had............

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:01

Ach, ik zie ook wel eens uitslagen dat er dan in de eerste ring maar weinig winstpunten zijn en dat dan in de tweede ring ineens zowat iedereen winst heeft, maar dan denk ik toch altijd eerder dat Sinterklaas bij de tweede proef gezeten heeft Haha!
Het niveau is soms echt bedroevend, alleen hebben een aantal ruiters dat zelf gewoon helemaal niet in de gaten, met name omdat ze juist bij de heel gulle jury's ook nog wel eens winst rijden. Volgens mijn bescheiden mening heeft dit er ook mee te maken dat er steeds meer mensen komen die veel 'flutwedstrijdjes' starten met twee proeven, om dan meteen bij 10 winstpunten weer een klasse omhoog te gaan. En dan zelf denken dat je heel goed bent omdat je bijvoorbeeld 'al' M rijdt, maar ondertussen is het niet om aan te zien.
Wat betreft de punten, soms krijg je er teveel en soms te weinig naar je idee, maar per saldo klopt het best, gewoon objectief naar je proeven kijken en niet door de roze bril die veel ruiters/amazones helaas nog wel eens op hebben.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:09

Ik vind het persoonlijk ook wel meevallen hoe er over het algemeen gepunt wordt. En ik rijd ook niet elk weekend winst hoor, meestal is het precies gepunt naar mijn gevoel, soms zelfs ietsje beter!
Wat ik soms wel vervelend vind, wat hier ook wordt gesteld met 2 verschillende jury's bij je proefjes, is de grote verschillen.
Het klopt toch niet dat in de eerste ring niemand winst rijdt, en in de tweede ring bij een andere jury iedereen? Dat er wat nuance is in de punten oke, maar soms is het wel erg overdreven.
Wat mij betreft mag er wel wat eenduidiger gepunt worden, er heerst wel veel onduidelijkheid vind ik.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:29

_Diesel schreef:
Ik vind het persoonlijk ook wel meevallen hoe er over het algemeen gepunt wordt. En ik rijd ook niet elk weekend winst hoor, meestal is het precies gepunt naar mijn gevoel, soms zelfs ietsje beter!
Wat ik soms wel vervelend vind, wat hier ook wordt gesteld met 2 verschillende jury's bij je proefjes, is de grote verschillen.
Het klopt toch niet dat in de eerste ring niemand winst rijdt, en in de tweede ring bij een andere jury iedereen? Dat er wat nuance is in de punten oke, maar soms is het wel erg overdreven.
Wat mij betreft mag er wel wat eenduidiger gepunt worden, er heerst wel veel onduidelijkheid vind ik.

Nogmaals, in de eerste ring waren 11 winstpunten (daar zat ik namelijk zelf te jureren) en in de 2e proef waren er 8!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:31

@ alanta: dat is dan niet zo'n groot verschil. Ik doelde ook niet alleen op jou voorbeeld Knipoog
Je ziet het gewoon wel eens vaker, en dan bedoel ik dus écht grote verschillen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:36

nou ik ben het met een hoop mensen weer eens Ja

heb een x moeten schrijven bij een jury wij punte al hoog, die jury achter ons had wel 30 punten verschil met ons.

wij punten in het m2 rond de 170 net aan 185
en de beste mevrouw achter ons had van de 14 starts 10 mensen met meer dan 2 of 3 wp'en
zij had gemiddelt in de 200 gejureerd
dat noem ik niet echt normaal..

waarom wij zo laag punte was: dat veel combi's geen overgangen reden, niet netjes terug verzamelde als ze moeste draven, stap. oa, veel paarden t.d.h en dat voor een M2 proef dat gaat er soms niet in.

dus jah zo raar vind ik het niet dat er streng gejureerd word

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:22

KarinvdM schreef:
Ryanne_ schreef:
maar jah veel jury's zijn raar!!!

Pardon??

Ben het hier wel mee eens Knipoog

Raar, omdat ze hun vrije tijd opofferen om mensen zoals jij te jureren
Raar, omdat ze s zomers in de bloedhete zon in of voor de auto zitten
Raar, omdat ze nep Anky´s moeten jureren die daarna een leuk topicje openen vanwege hun zelfkennis
Raar, omdat ze van tevoren weten dat ze het bij veel mensen toch nooit goed doen

Gelukkig komen ze toch altijd weer braaf opdraven, want zonder jury ook geen wedstrijd.

Denk daar maar eens aan als je wedstrijden rijdt. De meeste juryleden zitten er voor hun lol, in hun vrije tijd en zitten er echt niet om jou naar beneden te halen. Heb je dat gevoel wel, dan kun je maar beter stoppen met de wedstrijden, want kan me niet voorstellen dat je er dan nog plezier in hebt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:23

Haha! Lisenka

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:10

jeaaa mijn wijfie lisenka Ja