Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marquez1 schreef:Morgenavond gaan we even kijken bij een wat oudere trailer, maar wel helemaal nieuw opgetrokken, nieuwe wanden, bodem, mistachterlicht. Dus nog maar even afwachten.
Er zitten heel wat bruikbare tips tussen. Vooral die van dat rijden met de trailer en de remmen uitproberen.
Judje schreef:Ohja, over de banden:
sommige trailers staan maanden op dezelfde plek, waardoor er een plat gedeelte in de band kan ontstaan. Meestal is het niet zo'n ramp, maar soms krijg je daardoor gehobbel tijdens het rijden
xMariekee schreef:Neem zeker niet een oude trailer, ookal is die net opgeknapt en alles. Bij oude trailers heeft het paard eigenlijk bijna altijd te weinig ruimte met zijn hoofd waardoor hij moeilijker evenwicht kan houden.. Nieuwere trailer hebben aan de voorkant meer ruimte
annastasia schreef:let overal goed op.
Ik heb ook een trailer gekocht, welke we meenden dat deze verder goed was.
Bij aankoop was ons wel verteld dat 1 zijwand een zacht plekje had (helemaal voorin)
Maar goed op het eerste gezicht leek deze helemaal goed.
Nu heb ik hem laten keuren (pack keuring) icm een grote onderhoudsbeurt.
4 nieuwe wiellagers (€100,-)
en een paar kleine dingetjes van totaal €10,-
Dit kun je dus niet zien, maar let goed op bij aanschaf
annastasia schreef:@ ikke
Ik zeg ook niet dat ze me hebben opgelicht, dat maak jij ervan.
het waren 4 lagers en geen 8. Deze kosten dus €25,- per stuk excl btw en excl plaatsen.
Totaal was ik €300,- kwijt, maar weet nu wel zeker dat mijn trailer weer in orde is.
Heb m trouwens al wel langer als een paar weken hoor.
Het is alleen een tip voor anderen om op een aantal dingen te letten, daar is dit topic ten slotte voor. Mochten er toch een aantal onderdelen aan vervanging toe zijn dan dan is het voor de lezer ook handig om te weten wat deze ongeveer kosten, zodat daar rekening mee kan worden gehouden.
ikke20 schreef:al je wil weten waar j eop moet letten kan ik je een mailtje sturen. dit is gemaakt door een oficiele dealer en staan du alle belangrijke punten op. pm je mailadresmaar dan stuur ik het door.
. Een witte waco uit 95, bodem, wanden, remmerij, koppeling, verlichting, banden waren prima in orde. Had in 2006 nog een grote beurt gehad. Zelf goed nagekeken, broer lief (monteur) heeft hem even van onder bekeken (lagers, remmerij, assen etc.) was ook prima.
. Ben helemaal blij